01 października 2020
Brak internetu w telefonie – dlaczego transmisja danych nie działa? 8 przyczyn
Nagły i niespodziewany brak internetu w telefonie to nieprzyjemna sytuacja, która może przydarzyć się każdemu. Dlatego warto temu zapobiec – poznaj najczęstsze powody niedziałającej transmisji danych internetowych.
Dlaczego dane komórkowe nie działają?
Przedstawiamy potencjalne przyczyny tego, dlaczego nie działa internet w telefonie. Sugerujemy również możliwe sposoby rozwiązania problemu.
1. Transmisja danych komórkowych nie została włączona
Internet w telefonie nie będzie działał, jeżeli użytkownik przypadkowo wyłączy transmisję danych lub zapomni o jej uruchomieniu. Można ją aktywować w bardzo prosty sposób w ustawieniach telefonu. W przypadku urządzeń z systemem Android wystarczy przesunąć palcem w dół ekranu, a następnie kliknąć ikonkę transmisji danych – najczęściej będą to dwie strzałki skierowane w przeciwnym kierunku. Jeżeli nadal internet w telefonie nie działa, warto jeszcze spróbować zrestartować urządzenie.
2. Wyczerpał się limit transferu danych
Brak internetu w telefonie może być także spowodowany wyczerpaniem się używanego w ramach oferty pakietu transferu danych. Aby sprawdzić poziom zużycia internetu, można skorzystać z odpowiedniego kodu USSD, który należy wpisać na klawiaturze i potwierdzić zieloną słuchawką. Klienci Netii mogą w tym celu skorzystać z kodu *136#. Alternatywną opcją jest zalogowanie się na własne konto użytkownika na stronie internetowej operatora.
3. Zasięg internetu jest zbyt słaby
Transmisja danych nie działa również wtedy, gdy użytkownik znajduje się w miejscu o niewystarczającym zasięgu – zbyt daleko od nadajników udostępnianych przez operatora. Taki zasięg można sprawdzić w specjalnych mapach dostępnych online. Warto również zmienić miejsce korzystania z telefonu – często zasięg może być znacząco lepszy nawet kilkanaście metrów dalej.
4. Konfiguracja telefonu jest nieprawidłowa
Nieraz nie działa internet w telefonie z powodu tego, że użytkownik zapomniał skonfigurować telefon lub przypadkowo zmienił konfigurację internetu. Można ją w każdej chwili przywrócić. Niektóre modele telefonów pozwalają dokonać tego w sposób automatyczny – wystarczy wtedy wysłać SMS, a następnie pobrać gotowe ustawienia. Klienci Netia Mobile powinni przesłać wiadomość o treści „internet” na numer 8090. W przypadku pozostałych urządzeń trzeba skonfigurować telefon w ręczny sposób, ustawiając właściwe parametry. Dokładna instrukcja konfiguracji na telefonach z systemem Android i iOS znajduje się tutaj.
5. Telefon nie pozwala na obsługę internetu
Może się również zdarzyć, że brak internetu w telefonie jest spowodowany korzystaniem z przestarzałego lub uszkodzonego telefonu. W takiej sytuacji warto spróbować przełożyć kartę SIM do innego urządzenia. Skutecznym rozwiązaniem problemu może okazać się również zaktualizowanie systemu operacyjnego do najnowszej wersji.
6. Telefon został zainfekowany przez wirusa
Dane komórkowe nie działają także z powodu zainfekowania telefonu złośliwym oprogramowaniem. Aby zapobiec takiej sytuacji, warto korzystać z dobrego programu antywirusowego. Skuteczną ochronę przed różnego rodzaju wirusami zapewnia usługa Bezpieczny Smartfon, dostępna dla klientów Netii.
7. Problem leży po stronie przeglądarki
Brak internetu w telefonie może być również spowodowany korzystaniem z nieaktualnej wersji przeglądarki stron. Aby rozwiązać problem, warto pobrać najnowszą aktualizację. Pomocne może okazać się również odinstalowanie nieużywanych rozszerzeń i wtyczek z przeglądarki, usunięcie danych z pamięci podręcznej, zgromadzonych plików cookies czy wyczyszczenie historii przeglądania stron.
8. System jest przeciążony
Internet w telefonie nie działa także wtedy, gdy jego wewnętrzne zasoby zostały zbyt przeciążone. Rozwiązaniem problemu może okazać się usunięcie z pamięci urządzenia zbędnych plików i aplikacji, przeprowadzenie aktualizacji, a także zamiana oprogramowania antywirusowego na mniej obciążający system.
Pakiety szybkiego internetu mobilnego w Netii
W ofercie Netia Mobile klienci mogą wybierać spośród trzech pakietów szybkiego internetu mobilnego – 10 GB, 30 GB oraz 100 GB. W cenie znajduje się router, udostępniany na czas trwania umowy. W pakiecie „Internet bez limitu” przez 2 miesiące użytkownik może korzystać z usługi „Bezpieczny Internet”.
Szybkie i stałe łącze jest ważne nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale również biznesowych – sprawdź też ofertę internetu symetrycznego dla firm!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty