01 lutego 2022
Telewizja w telefonie to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu możesz wyświetlać swoje ulubione programy w dowolnym miejscu i czasie. Podpowiadamy, jak oglądać TV na telefonie, i wskazujemy, czym cechuje się taka usługa.
Jak oglądać telewizję na telefonie na dwa różne sposoby?
Telewizja internetowa to zarówno kanały oglądane w trybie rzeczywistym, jak i materiały udostępniane w serwisach VOD .
TV w telefonie – kanały w trybie rzeczywistym
Telewizja w telefonie – dostępne stacje TV
Z poziomu telefonu można legalnie oglądać filmy, seriale, sport i inne programy na tych samych kanałach, które są udostępniane przez operatorów w tradycyjnej telewizji. Do stacji dostępnych online zaliczają się m.in.:
- TVP 1,
- TVP 2,
- Polsat,
- Polsat News,
- Polsat Sport,
- Eleven Sports,
- Eurosport,
- TVN,
- 4 FUN.TV,
- TV Puls,
- AXN,
- HBO,
- Canal+.
Do ich odbioru nie jest potrzebny telewizor ani antena, a niektóre kanały są dostępne nawet bez konieczności opłacania abonamentu. Jedyne, czego potrzeba, to urządzenia obsługującego internet – może nim być np. telefon z Androidem lub systemem iOS .
Jak włączyć TV na telefonie?
Przejdźmy więc do wyjaśnienia, jak włączyć telewizję w telefonie i oglądać ją za darmo. W tym celu:
1. Zrejestruj się na stronie wybranego serwisu streamingowego , np. WP Pilot czy Polsat GO.
2. Zaloguj się na swoje konto z poziomu przeglądarki internetowej lub darmowej aplikacji mobilnej.
3. Włącz interesujący cię kanał – listę dostępnych stacji wyświetlisz po otwarciu zakładki „Kanały TV”.
Bezpłatna telewizja w telefonie to usługa objęta pewnymi ograniczeniami. Można do nich zaliczyć niedużą liczbę dostępnych kanałów, wyświetlanie dłuższych reklam, a w przypadku niektórych serwisów również obniżoną rozdzielczość obrazu. Niedogodności te rozwiązuje zakup płatnego pakietu telewizyjnego.
TV w telefonie – treści na żądanie
Innym rodzajem telewizji internetowej jest VOD (Video On Demand), czyli usługa „video na życzenie” . W tym przypadku użytkownik nie ogląda „na żywo” kanałów telewizyjnych, lecz odtwarza w dowolnie wybranym przez siebie czasie materiały dostępne w bazie danej platformy.
Dzięki VOD nie trzeba dostosowywać się do ramówki telewizyjnej. Każdy film, odcinek serialu czy inny materiał można w trakcie oglądania wstrzymywać czy przewijać do dowolnego momentu , np. w celu powtórzenia emocjonującej lub niezrozumiałej sceny. Niektóre serwisy VOD umożliwiają także:
- zmienianie rozdzielczości wideo,
- wybieranie lektora lub napisów w różnych wersjach językowych,
- oglądanie filmów jednocześnie na kilku urządzeniach,
- kontynuowanie oglądania od momentu zatrzymania,
- współdzielenie konta ze swoimi bliskimi,
- pobieranie materiałów na telefon, aby móc oglądać je w trybie offline.
Zastanawiasz się, jak oglądać TV na telefonie za pośrednictwem platform „Video na żądanie”?
Jak włączyć TV VOD w telefonie?
Nie jest to bardziej skomplikowane niż korzystanie z typowej telewizji internetowej. W tym celu:
1. Zarejestruj się na stronie wybranego serwisu VOD.
2. Wykup subskrypcję interesującego cię pakietu.
3. Zaloguj się na swoje konto z poziomu przeglądarki stron WWW lub pobranej na telefon aplikacji mobilnej.
4. Wyszukaj i włącz interesujący cię materiał wideo – możesz w tym celu skorzystać z wyszukiwarki lub dostępnych kategorii tematycznych.
5. W razie potrzeby skorzystaj z dostępnych w serwisie funkcji, np. ustawiania rozdzielczości, włączania napisów lub lektora, trybu pełnoekranowego czy przewijania materiału.
6. Możesz opcjonalnie – jeśli taka funkcja jest dostępna – pobrać wybrane nagranie na swojego smartfona, aby oglądać je bez potrzeby używania internetu.
Jedną z najpopularniejszych platform VOD HBO GO . W tym serwisie można wybierać spośród wielu filmów i seriali, przydzielonych do następujących gatunków:
- akcji i przygodowe,
- obyczajowe,
- komediowe,
- kryminalne,
- komedie romantyczne,
- thriller, horror,
- science fiction, fantasy,
- familijne,
- dokumentalne,
- muzyczne,
- dla dzieci,
- inne.
Wśród dostępnych materiałów znajdują się bestsellerowe produkcje, w tym:
- „Rodzina Soprano”,
- „Wataha” ,
- „Czysta krew”,
- „Seks w wielkim mieście”,
- „Gra o tron”,
- „Prawo ulicy”,
- „Władca Pierścieni” ,
- „Kraina Lodu”,
- „Król Lew”,
- „Joker” .
Aby uzyskać dostęp do platformy HBO GO, należy aktywować subskrypcję bezpośrednio na stronie lub u operatora telewizyjnego – wśród nich znajduje się Netia – który oferuje taką usługę w ramach swoich pakietów abonamentowych.
Jaki internet wybrać do oglądania telewizji w telefonie?
Telewizja internetowa, rozumiana zarówno jako stacje TV dostępne online, jak i platformy VOD, wymaga połączenia internetowego o odpowiednich parametrach. Łącze do oglądania telewizji na telefonie powinno być przede wszystkim szybkie, stabilne i nielimitowane. Minimalna prędkość pobierania niezbędna do oglądania telewizji internetowej to około 5 Mb/s. Warto jednak pamiętać, że im szybsze łącze, tym lepsza jakość transmisji.
Najlepiej sprawdza się stacjonarny internet światłowodowy, z którym telefon może połączyć się za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Czasami jednak w danej lokalizacji nie ma możliwości zainstalowania światłowodów lub użytkownik chce oglądać filmy poza domem, np. w podróży. W takich sytuacjach konieczne będzie skorzystanie z internetu mobilnego – najlepiej 5G lub 4G . Warto mieć na uwadze, że oglądanie telewizji online wiąże się ze sporym zużyciem transferu – nawet około 1 GB na godzinę. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie wybór pakietu z jak największą liczbą gigabajtów .
Wysokiej jakości telewizja internetowa dzięki internetowi Netii
Internet światłowodowy Netii jest dostępny w trzech opcjach prędkości – 300 Mb/s, 600 Mb/s oraz 1 Gb/s. W cenie abonamentu na czas trwania umowy udostępniamy router Wi-Fi. Możesz również wybierać spośród naszych pakietów internetu mobilnego 4G i 5G – do oglądania telewizji w telefonie dobrze sprawdzi się oferta z dużym limitem transferu – 500 GB lub 1000 GB .
Polecamy także nasz internet domowy LTE – w tym przypadku otrzymasz bez dodatkowych opłat router z zewnętrzną anteną oraz wzmocnioną kartą SIM, odporną na trudne warunki atmosferyczne . Możesz ponadto skorzystać z naszej nowej oferty internetu hybrydowego 2 w 1, który łączy zalety łącza światłowodowego (o prędkości do 100 Mb/s) oraz mobilnego – do wykorzystania będziesz mieć pakiet 100 GB w dzień i 200 GB w nocy.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty