14 listopada 2018
Co zrobić, gdy nie działa mi internet?
Jeżeli korzystasz z kabla sieciowego do połączenia z routerem sprawdź ikonę połączenia sieciowego. Przekreślony na czerwono komputer oznacza, że kabel jest odłączony lub uszkodzony. Profilaktycznie przełącz kabel do innego portu ETH w routerze oraz sprawdź swoją kartę sieciową. Odpowiedź na pytanie jak powinna być skonfigurowana karta sieciowa na komputerze znajdziesz TUTAJ
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/konfiguracja-karty-sieciowej.png)
Jeżeli wszystkie diody świecą prawidłowo, ikonki połączenia sieciowego sygnalizują nawiązane połączenie, ale mimo to nie możesz otworzyć żadnej strony to problem, który napotkałeś może mieć związek z błędną konfiguracją lub awarią serwerów DNS. Wskazówki dotyczące tego problemu znajdziesz TUTAJ.
Brak dostępu do Internetu może być spowodowany różnymi czynnikami. Zanim zdecydujesz się na kontakt z Netią w celu zgłoszenia awarii sprawdź czy możesz rozwiązać problem samodzielnie.
Sprawdź poniżej jakie kroki możesz wykonać samodzielnie aby rozwiązać problem z internetem jeżeli posiadasz:
- Router Netia Spot
- Router Technicolor TC7200
- Komputer podłączony do modemu (sieć Dialog)
- Inny router
- Mam router Netia Spot
Sprawdź kolor diody- świeci na biało zweryfikuj czy Twoje urządzenie podłączone jest do Routera.
Połączenia przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy jest podłączony do komputera oraz odpowiedniego portu według poniższego oznaczenia:
W zależności od posiadanego modelu Netia Spot możesz mieć różne oznaczenie portów na urządzeniu komputer powinien być podłączony do jednego z portów zaznaczonych na zielono, nie może być podłączony do pierwszego portu-zaznaczonego na czerwono.
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/porty-w-netia-spot.png)
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz na spodzie routera). Wykrzyknik bądź „brak zasięgu” na ikonie sieci bezprzewodowych oznacza problem w połączeniu WiFi.
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/problem-z-polaczeniem-wifi.png)
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/haslo-wifi-netiaspot.jpg)
Jeśli powyższa diagnostyka nie pomogła, a dioda na routerze Netia Spot świeci bądź miga na czerwono, sprawdź podłączenie przewodu pomiędzy routerem a gniazdkiem telefonicznym oraz odłącz kabel od zasilania na 15 sekund.
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/dioda-na-routerze-netia-spot.png)
- Mam router Technicolor TC7200
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/technicolor-tc7200.png)
Odłącz urządzenie na 15 sekund z zasilania.
Po podłączeniu do sieci pierwsze cztery diody powinny świecić na zielono – w przypadku, gdy któraś dioda nie świeci, skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej pod numerem 801802803
Połączenie przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest do komputera oraz do routera, poprawne połączenie sygnalizuje odpowiednia dioda Ethernet
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/schemat-podlaczenia-netia-spot.png)
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz na spodzie routera):
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/problem-z-polaczeniem-wifi.png)
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/nazwa-i-haslo-sieci.png)
- Mam komputer podłączony do modemu (sieć Dialog)
Najczęściej wykorzystywanym połączeniem na sieci Dialog jest połączenie szerokopasmowe (podłączenie komputera bezpośrednio do modemu). Jak skonfigurować połączenie szerokopasmowe?
Odłącz modem na 15 sekund z zasilania, sprawdź podłączenie przewodu pomiędzy gniazdkiem telefonicznym i modemem oraz pomiędzy modemem i komputerem.
Jeżeli posiadasz swój dodatkowy router podłączony do modemu, sprawdź jego konfigurację bądź podłącz komputer do modemu z pominięciem routera i skonfiguruj połączenie szerokopasmowe Jak skonfigurować połączenie szerokopasmowe?
W Twoim modemie jest więcej niż jeden port ETH? -sprawdź, czy komputer podłączony jest do wejścia oznaczonego LAN1 / LAN A, przykładowo:
Modem- ZTE ZXDSL 832CII
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/modem-zte-zxdsl-832cii.png)
Modem - ASMAX AR-904 biały
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/modem-asmax-ar-904-bialy.png)
Modem/router - INNBOX V50
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/modemrouter-innbox-v50.png)
Alcatel-Lucent 7342 ISAM FTTU
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/alcatel-lucent-7342-isam-fttu.png)
- Mam inny router
Odłącz urządzenie na 15 sekund z zasilania i podłącz ponownie.
Sprawdź stan diody ADSL/VDSL, jeżeli miga, nie świeci bądź świeci na czerwono, oznacza to fizyczny brak połączenia z centralą. Zweryfikuj podłączenie przewodu pomiędzy routerem a gniazdkiem telefonicznym.
Upewnij się, że przed routerem nie został podłączony mikrofiltr (nie powinno go tam być)
Jeżeli dioda ADSL świeci, sprawdź diodę PPP/Internet- kolor czerwony bądź zgaszona dioda oznaczają brak konfiguracji urządzenia /błędną konfigurację, lub nieprawidłowości na centrali. Zweryfikuj konfigurację swojego urządzenia
Diody ADSL oraz PPP świecą? Sprawdź, czy komputer łączy się z routerem:
Połączenie przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy jest podłączony do komputera oraz do routera, poprawne połączenie sygnalizuje odpowiednia dioda Ethernet/LAN
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz prawdopodobnie na spodzie routera):
![](/netia/media/pomoc/nie-dziala-mi-internet/problem-z-polaczeniem-wifi.png)