17 czerwca 2021
Agregacja pasm LTE – na czym polega?
Agregacja pasm LTE to skuteczny sposób na poprawę jakości łącza internetowego. Wyjaśniamy, na czym dokładnie polega ta funkcjonalność, do czego służy oraz jak i dlaczego warto z niej skorzystać.
Czym jest agregacja pasm LTE?
Agregacja pasm LTE to funkcja polegająca na łączeniu od dwóch do pięciu częstotliwości 4G LTE w jeden zbiorczy kanał. Każde pasmo może mieć szerokość maksymalnie 20 MHz, co pozwala uzyskać łączną szerokość do 100 MHz. Funkcjonalność ta występuje pod nazwą LTE Advanced lub LTE+.
Agregacji mogą podlegać wszystkie używane w Polsce częstotliwości 4G LTE:
-
800 MHz,
-
900 MHz,
-
1800 MHz,
-
2100 MHz,
-
2600 MHz.
Niskie częstotliwości zapewniają spory zasięg, co pozwala zagwarantować możliwość korzystania z internetu mobilnego wielu użytkownikom. Najczęściej są używane przez operatorów na terenach wiejskich. Ich słabą stroną jest jednak niska przepustowość, a tym samym nieduża prędkość pobierania i wysyłania.
Wysokie częstotliwości cechują się natomiast sporą prędkością przy niedużym zasięgu – są stosowane zwykle w miastach o dużej gęstości zaludnienia.
Co daje użytkownikowi agregacja LTE?
Agregacja pasm LTE pozwala znacząco zwiększyć przepustowość oraz pojemność sieci. Staje się ona zdecydowanie wydajniejsza niż zwykłe łącze LTE w sytuacji, gdy z określonej częstotliwości korzysta w tym samym czasie wielu użytkowników.
Dzięki agregacji internet mobilny cechuje się jednocześnie dużym zasięgiem oraz sporą prędkością – teoretycznie może ona wynieść przy agregacji pięciu częstotliwości nawet 1 Gb/s, lecz w praktyce osiągalna jest wartość do 600 Mb/s.
Poprawa zasięgu sprawia, że można korzystać z dobrej jakości internetu w całym domu, a także na otwartej przestrzeni. Połączenie jest stabilne nawet w tak dużych skupiskach ludzi jak koncerty, mecze czy inne wydarzenia o charakterze masowym. Nie zawiesza się i nie występuje problem spadków prędkości czy dużych opóźnień w transmisji. Użytkownikom internetu mobilnego LTE agregacja pozwala nawet przy dużym obciążeniu sieci:
-
oglądać transmisje na żywo, seriale i filmy w jakości 4K bez buforowania,
-
streamować bez najmniejszych zakłóceń,
-
grać w gry online bez zauważalnych opóźnień w transmisji (niski PING),
-
pobierać w krótkim czasie dużej wielkości pliki.
Co jest potrzebne, aby korzystać z agregacji pasm LTE?
Agregacja LTE jest technologią, którą mogą oferować swoim klientom operatorzy komórkowi. Użytkownik powinien korzystać z urządzenia (telefonu lub smartfona) szóstej kategorii, czyli umożliwiającego agregację pasm.
Kolejny warunek wykorzystywania tej technologii polega na konieczności znajdowania się użytkownika w obrębie zasięgu LTE Advanced. Można w prosty sposób sprawdzić, czy dana lokalizacja została nim objęta. W tym celu:
-
wejdź na stronę operatora i poszukaj mapy zasięgu internetu mobilnego,
-
wpisz miasto w polu wyszukiwania lub skorzystaj z opcji automatycznego lokalizowania,
-
sprawdź w legendzie, jaki kolor odpowiada technologii LTE Advanced,
-
odczytaj z mapy, czy twoja lokalizacja umożliwia agregację pasm LTE.
Internet domowy LTE w Netii
Łącze mobilne 4G po zastosowaniu agregacji pasm sprawdzi się świetnie jako szybki internet domowy LTE. Jego parametry będą zbliżone do internetu światłowodowego, dlatego jest to warte uwagi rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które znajdują się poza zasięgiem światłowodów, np. mieszkańcy wsi i małych miejscowości. Swoim klientom oferujemy domowy internet mobilny w trzech wariantach ze względu na limit transferu danych – 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. W cenę abonamentu wliczony jest nowoczesny router Wi-Fi z zewnętrzną anteną.
Jeszcze lepszą jakość transmisji zapewnia internet mobilny 5G, który jest już dostępny w naszej ofercie. W porównaniu do standardu LTE połączenie cechuje się jeszcze większą prędkością i stabilnością, a także mniejszymi, praktycznie niezauważalnymi opóźnieniami w transmisji. Sprawdza się doskonale zwłaszcza do gamingu, jako internet do streamowania, prowadzenia konferencji wideo czy oglądania filmów w wysokiej jakości – nawet 8K.
Zadbaj również o internet w swojej firmie i wybierz usługę internetu symetrycznego!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty