17 października 2022
Brak Wi-Fi – jakie są najczęstsze problemy z internetem? Dlaczego nie działa?
Brak Wi-Fi to problem, który może mieć wiele przyczyn. Tracimy wtedy możliwość korzystania z internetu na urządzeniach, np. komputerze czy telefonie. W większości przypadków można samodzielnie przywrócić połączenie – pomogą ci w tym nasze wskazówki.
Problem z Wi-Fi – czym może być wywołany?
Wskazujemy najczęstsze powody niedziałającego połączenia z siecią bezprzewodową. Sprawdź, które z nich mogą dotyczyć twojego łącza.
Martwa strefa Wi-Fi
Problem z Wi-Fi może być spowodowany przez tzw. martwe strefy. Są to miejsca w budynku, do których nie dociera sygnał sieci bezprzewodowej. Przyczyną ich występowania są najczęściej różnego rodzaju bariery architektoniczne, np. grube ściany, meble, drzwi itp.
Błędy w systemie
Brak Wi-Fi czasami wynika z błędów systemowych, które uniemożliwiają prawidłowe działanie sieci.
Złośliwe oprogramowanie
Wi-Fi nie działa także w sytuacji, gdy urządzenie zostało zainfekowane złośliwym oprogramowaniem, które wyczerpuje zasoby i blokuje dostęp do sieci. Problem mogą wywołać m.in. robaki komputerowe, konie trojańskie czy programy adware.
Włączony tryb samolotowy
Korzystanie z internetu bezprzewodowego nie będzie możliwe w przypadku włączenia trybu samolotowego.
Niewłaściwa konfiguracja routera
Problemy z internetem Wi-Fi często wynikają z braku prawidłowej konfiguracji routera. Całkowity brak połączenia może być spowodowany np. ustawieniem nieobsługiwanej przez urządzenie częstotliwości Wi-Fi czy zajętego kanału. Połączenie z siecią może też nie być możliwe, jeśli został przekroczony ustalony limit maksymalnej liczby urządzeń podłączonych do sieci.
Problem z kartą sieciową
Brak internetu Wi-Fi może wywołać awaria karty sieciowej czy brak jej aktualnych sterowników.
Nieprawidłowe hasło do sieci Wi-Fi
Jeśli sieć bezprzewodowa została zabezpieczona hasłem, wprowadzenie błędnego klucza zabezpieczeń uniemożliwi nawiązanie połączenia z Wi-Fi.
Poluzowany lub uszkodzony kabel do routera
Brak Wi-Fi może być problemem wywołanym przez nieodpowiednio (np. zbyt luźno) wpięty kabel do routera lub przez jego uszkodzenie.
Wi-Fi nie działa – jak rozwiązać problem?
Przedstawiamy wskazówki, jak można rozwiązać problem z Wi-Fi. Wypróbuj tych rozwiązań, aby przywrócić połączenie z siecią bezprzewodową.
Zresetuj router
Jeśli Wi-Fi nagle przestało działać, warto spróbować wyłączyć i po kilku minutach ponownie włączyć zarówno router, jak i urządzenie do obsługi internetu – jest to tzw. miękki reset. Można również wykonać twardy reset poprzez przywrócenie sprzętu do ustawień fabrycznych.
Pozbądź się wirusów
Oprogramowanie antywirusowe pozwoli usunąć z systemu złośliwe programy, które blokują dostęp do sieci. Przed rozpoczęciem skanowania warto upewnić się, czy baza wirusów jest aktualna i w razie konieczności ją zaktualizować.
Wzmocnij sygnał Wi-Fi
Jeśli brak internetu jest związany z występowaniem martwych stref Wi-Fi, problem może rozwiązać zmiana lokalizacji routera. Przede wszystkim powinien on znajdować się na otwartej przestrzeni, najlepiej w środkowej części mieszkania. Pomóc może również zmiana ustawień anten oraz zakup wzmacniacza sygnału, np. systemu Wi-Fi Mesh czy D-Link. Na naszym blogu podajemy więcej instrukcji, jak wzmocnić sygnał Wi-Fi.
Odinstaluj ostatnio zainstalowane aplikacje
Warto spróbować odinstalować niedawno zainstalowane programy, zwłaszcza gdy zostały pobrane z niewiarygodnego źródła.
Sprawdź uprawnienia aplikacji zabezpieczających
Dostęp do internetu Wi-Fi mogą blokować zainstalowane oprogramowanie antywirusowe czy zapora sieciowa. Rozwiązaniem problemu często okazuje się zmiana ustawień takich systemów.
Zmień konfigurację routera
W panelu administracyjnym routera można wykonać prawidłową konfigurację, np. zmienić maksymalną liczbę urządzeń łączących się z siecią, domyślną częstotliwość Wi-Fi, kanał czy klucz zabezpieczeń.
Zaktualizuj system operacyjny
Jeśli Wi-Fi nie działa z powodu błędów systemowych, rozwiązaniem problemu może być zaktualizowanie systemu do najnowszej wersji. Czasami dochodzi również do sytuacji, gdy brak Wi-Fi wynika z ostatnio przeprowadzonej, błędnej aktualizacji. W takim przypadku można spróbować przywrócić system do poprzedniego stanu.
Sprawdź kable w routerze
Nieraz rozwiązanie problemu jest banalnie proste – wystarczy dopiąć kabel do routera lub wymienić go na nieuszkodzony.
Wyłącz tryb samolotowy
Równie proste jest przywrócenie połączenia z siecią poprzez wyłączenie trybu samolotowego. Zazwyczaj wystarczy w tym celu użyć określonego przycisku na klawiaturze lub dotknąć ikony samolotu na urządzeniu mobilnym.
Internet od Netii – postaw na szybkość i stabilność
W naszej ofercie znajdziesz pakiety szybkiego i niezawodnego internetu do swojego domu. Doskonałe parametry pozwala uzyskać nasze stacjonarne łącze światłowodowe, które udostępniamy w trzech wariantach prędkości – do 1 Gb/s, 600 Mb/s i 1 Gb/s. W cenie otrzymasz od nas router Wi-Fi na czas trwania umowy, a opcjonalnie możesz skorzystać z usługi Bezpiecznego Internetu, z systemem antywirusowym, zaporą firewall, kontrolą rodzicielską oraz ochroną danych płatniczych.
Jeśli twoja miejscowość znajduje się poza zasięgiem światłowodów, szybki i stabilny internet zapewnią ci nasze pakiety internetu mobilnego. Internet domowy LTE pozwala uzyskać silny sygnał w całym budynku, nawet w miejscach najdalej oddalonych od routera. Umożliwia to router z zewnętrzną anteną i wzmocniona karta SIM na każdą pogodę – w cenie abonamentu. Możesz wybrać jeden z trzech pakietów danych – 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. Oferujemy również internet mobilny 5G w pakiecie 500 GB i 1000 GB transferu.
Wiesz już, jak radzić sobie z brakiem Wi-Fi. Sprawdź również, jak zapewnić firmie niezawodne i bezpieczne Wi-Fi.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty