26 września 2021
Co to jest multiroom i jak działa?
Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedzieć, co to jest multiroom, w jaki sposób działa i jak go podłączyć. Przedstawiamy uniwersalne porady, które będą pomocne bez względu na wykorzystywany model dekodera.
Co to jest multiroom?
Multiroom cyfrowy to zbiorczy system telewizyjny, który pozwala oglądać wszystkim domownikom różne kanały jednocześnie na kilku telewizorach. Usługa jest realizowana w ramach jednej umowy abonamentowej z operatorem. Zapewnia to spore oszczędności finansowe i pozwala uniknąć czasochłonnych formalności. Multiroom zapewnia wysoką jakość obrazu i dźwięku na każdym urządzeniu – bez względu na panujące warunki pogodowe.
System można polecić zwłaszcza dużym rodzinom, których członkowie mają odmienne preferencje odnośnie do programów telewizyjnych. Każdy w dowolnej chwili może oglądać swoje ulubione kanały z dostępnego pakietu!
Jak działa multiroom?
Multiroom działa w oparciu o wykorzystanie jednej anteny, multiswitcha – jednostki centralnej umiejscowionej w jednym z pokoi, dekoderów oraz sieci LAN. Nie trzeba montować wielu anten przed domem. Sygnał jest przesyłany z jednej anteny do multiswitcha, a następnie przetwarzany i przesyłany do gniazd antenowych (SAT/RTV), które znajdują się w domowych pomieszczeniach.
Każdy telewizor wykorzystywany w usłudze multiroomu należy podłączyć do osobnego dekodera. Każde takie urządzenie musi być połączone z siecią lokalną (LAN). Zwykle dekodery są dostarczane wraz z pilotami przez operatora.
Multiroom – jak podłączyć? Uniwersalne porady
Aby korzystać z usługi multiroomu, należy najpierw wykupić pakiet kanałów telewizyjnych u operatora telewizji cyfrowej. Po zawarciu umowy trzeba będzie podłączyć wszystkie dekodery z siecią LAN – można to zrobić w sposób przewodowy lub bezprzewodowy. Warto upewnić się, czy każde z urządzeń obsługuje funkcję multiroomu.
I. Aby podłączyć kilka dekoderów do jednej anteny, konieczne jest zastosowanie konwertera. Jego rodzaj należy dobrać w zależności od liczby dekoderów:-
TWIN – jeden dodatkowy dekoder,
-
QUAD – dwa lub trzy dekodery,
-
OCTO – cztery lub pięć dekoderów.
Konwerter powinien być wyposażony w odpowiednią liczbę wejść, aby można było do niego podłączyć wszystkie telewizory. Łączy się go z wejściami antenowymi dekoderów przy użyciu przewodów koncentrycznych.
II. Następnie należy podłączyć dekodery z istniejącą siecią LAN. Można to zrobić przy użyciu kabli sieciowych Ethernet lub bezprzewodowo, za pomocą routera Wi-Fi. W celu nawiązania połączenia bezprzewodowego niezbędne jest zastosowanie Access Pointa, czyli urządzenia pośredniczącego. Łączy się go z dekoderem za pomocą kabla Ethernet.
III. Przed rozpoczęciem korzystania z usługi multiroomu trzeba jeszcze podłączyć dekodery do telewizorów (np. przy użyciu przewodów HDMI), a następnie przeprowadzić ich konfigurację. Konieczne może być także skonfigurowanie sieci internetowej LAN.
Wybierz jeden z tematycznych pakietów telewizyjnych
W naszej ofercie znajdziesz trzy tematyczne pakiety telewizyjne – Dla Każdego, Dla Fanów Sportu oraz Dla Kinomaniaka. W każdym pakiecie uzyskasz dostęp do wielu kanałów w wysokiej jakości HD oraz internetu światłowodowego o prędkości 300 Mb/s, 600 Mb/s lub 1 Gb/s. Na czas trwania umowy otrzymasz router Wi-Fi oraz dekoder Evobox w cenie abonamentu.
Dekoder Netia Evobox to nowoczesne urządzenie, które wyróżnia się nowoczesnym designem oraz niewielkim rozmiarem. Można je w prosty i szybki sposób połączyć z telewizorem. W dekoderze znajdują się różnego typu gniazda – USB, HDMI, S/PDIF oraz ETTH. Funkcja WPS/PBC pozwala nawiązać bezprzewodowe połączenie z odbiornikiem TV za pomocą Wi-Fi, bez potrzeby wprowadzania hasła. Dekoder umożliwia także podłączenie zewnętrznych dysków przez USB, przeglądanie programu telewizyjnego z menu dekodera czy szybkie wyszukiwanie nagrań i plików multimedialnych.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty