31 sierpnia 2021
Internet na kartę do laptopa – jak to działa? Jak go uruchomić?
Internet domowy to najczęściej stacjonarne łącze światłowodowe lub kablowe. Nie zawsze jednak ich instalacja jest możliwa i wtedy innym dostępnym rozwiązaniem jest internet na kartę do laptopa. Jak to działa, jak go uruchomić i czym różni się takie połączenie od internetu stacjonarnego – w artykule odpowiadamy na każde z tych pytań.
Czym jest internet na kartę do laptopa?
Internet na kartę do laptopa to szerokopasmowa sieć udostępniana przez operatorów telefonii komórkowej. Zazwyczaj taka oferta jest nazywana domowym internetem mobilnym.
Internet na kartę do laptopa – jak to działa i na co pozwala?
Mobilny internet domowy pozwala łączyć się z siecią przy użyciu wbudowanego lub zewnętrznego modemu. Dzięki temu jest to internet bezprzewodowy, którego obsługa nie wymaga zakładania instalacji kablowej. Wykorzystanie routera Wi-Fi z funkcją modemu umożliwia jednoczesne nawiązywanie połączenia za pomocą wielu urządzeń – nie tylko laptopa, lecz także smartfona, tabletu czy konsoli do gier.
Korzystanie w domu z internetu na kartę wymaga znajdowania się w zasięgu sieci danego operatora. Najszybsze połączenie pozwala uzyskać technologia 5G lub agregacja pasm LTE, polegająca na możliwości wykorzystywania jednocześnie do czterech częstotliwości. Niezbędne jest, aby laptop był w stanie obsługiwać dany standard internetowy.
Wiedząc, jak uruchomić internet z karty SIM w laptopie, możesz korzystać z niego nie tylko w domu, lecz także w dowolnym innym miejscu będącym w zasięgu sieci. Mobilny internet domowy działa z pełną prędkością jedynie do wyczerpania dostępnego w wybranym pakiecie limitu transferu danych. W związku z tym warto wybrać możliwie jak największy pakiet – najlepiej co najmniej 100 GB. Pozwoli to używać sieci nie tylko do przeglądania stron, lecz także m.in. do:
-
gier,
-
oglądania filmów na platformach VOD,
-
oglądania transmisji w telewizji internetowej,
-
pobierania dużych plików,
-
zdalnej nauki i pracy,
-
dzielenia się zdjęciami czy nagraniami wideo ze znajomymi.
Jak podłączyć kartę SIM do laptopa?
W celu obsługi domowego internetu mobilnego należy umieścić kartę SIM w modemie. Sposób podłączenia będzie wyglądał inaczej w zależności od tego, czy użytkownik zamierza skorzystać z modemu wbudowanego w laptopie, modemu zewnętrznego, czy routera z funkcją modemu.
Podłączenie karty SIM w laptopie z wbudowanym modemem
Najwygodniejszą opcją jest skorzystanie z laptopa, w którym znajduje się slot na kartę SIM. Przedstawiamy krótką instrukcję prawidłowego podłączenia.
-
Wyłącz laptopa oraz wszystkie podłączone do niego kable.
-
Zamknij pokrywę laptopa i odwróć urządzenie.
-
Wyjmij baterię i odszukaj slot na kartę SIM – najczęściej znajduje się on pod baterią lub w jej kieszeni.
-
Włóż kartę SIM do odpowiedniego gniazda – po jej umieszczeniu powinno być słyszalne charakterystyczne kliknięcie.
-
Umieść ponownie baterię w laptopie i uruchom urządzenie.
Podłączenie karty SIM w laptopie bez modemu
Większość laptopów niestety nie ma wbudowanego slotu na kartę SIM. W takim przypadku innym możliwym rozwiązaniem jest skorzystanie z zewnętrznego modemu lub routera z funkcją modemu.
-
zewnętrzny modem – jest to niewielkich rozmiarów urządzenie, najczęściej w kształcie pendrive’a. W celu umieszczenia karty SIM odsuń tylną klapkę, umieść kartę w slocie, a następnie włóż mod do portu USB w laptopie.
-
router z funkcją modemu – slot na kartę SIM zwykle znajduje się z boku takiego urządzenia. Należy przy wyłączonym routerze podnieść klapkę i wsunąć kartę odpowiednią stroną.
Jak uruchomić internet z karty SIM w laptopie?
Jeżeli prawidłowo umieścisz kartę SIM w laptopie, konieczne będzie jeszcze aktywowanie usługi mobilnej. Przedstawiamy instrukcję, jak uruchomić internet na kartę w systemie Windows 10.
-
Kliknij ikonę sieci na pasku zadań na pulpicie.
-
Wybierz opcję „Sieć komórkowa”.
-
Odszukaj na rozwiniętej liście nazwę operatora i kliknij w odpowiednią sieć.
-
Po chwili powinien wyświetlić się komunikat z prośbą o wpisanie nazwy użytkownika, hasła oraz nazwy punktu dostępowego (APN) – dane te znajdziesz w umowie z operatorem lub na jego stronie internetowej.
Jeżeli łączysz się z siecią mobilną za pomocą modemu, konieczne może być zainstalowanie sterowników. W tym celu:
-
Podłącz urządzenie z kartą SIM do portu USB w laptopie.
-
Kiedy komputer wykryje modem, użyj polecenia „Uruchom: AutoRun.exe”.
-
Po chwili sterowniki zostaną zainstalowane.
Następnie trzeba skonfigurować model/router z funkcją modemu. Pomoże ci w tym poniższa instrukcja.
-
Wpisz w polu adresu przeglądarki adres IP urządzenia – najczęściej jest to 192.168.8.1.
-
Po chwili uruchomi się panel administracyjny modemu/routera i może być konieczne zalogowanie się. Spróbuj użyć domyślnych danych – najczęściej zarówno login, jak i hasło to „admin”.
-
Możesz zostać poproszony/poproszona o podanie numeru PIN, który znajdziesz na karcie SIM.
-
W ustawieniach modemu/routera stwórz nowy profil i wprowadź ustawienia APN od swojego operatora.
Funkcję zewnętrznego modemu może także pełnić smartfon z kartą SIM. Należy wtedy skorzystać z opcji tetheringu, czyli stworzenia punktu mobilnego. Jest ona dostępna zarówno na telefonach z systemem Android, jak i iOS – można ją aktywować w ustawieniach. Dostępne są takie funkcje jak:
-
hotspot Wi-Fi – w celu połączenia się z internetem należy wybrać utworzoną sieć z listy Wi-Fi,
-
tethering przez USB – po aktywowaniu na telefonie funkcji tetheringu trzeba połączyć go z laptopem za pomocą kabla USB.
-
tethering przez Bluetooth – na obu urządzeniach powinna zostać włączona funkcja Bluetooth.
Warto pamiętać, że skorzystanie z opcji tetheringu wiąże się z przyspieszonym rozładowywaniem baterii. Dlatego dobrze na czas używania internetu mobilnego w tablecie podłączyć telefon do ładowarki.
Jak mieć internet w tablecie bez Wi-Fi?
Z internetu mobilnego można korzystać także na tabletach. Najłatwiej uruchomić go na urządzeniach z wbudowanym modemem.
-
Wejdź do ustawień tabletu.
-
Odszukaj i włącz opcję „Sieci komórkowe – Komórkowy transfer danych”.
Jeżeli tablet nie ma budowanego modemu, konieczne będzie zastosowanie zewnętrznego modemu USB. Jeśli urządzenie nie ma wbudowanego tradycyjnego złącza USB, wymagane może być użycie adaptera. W celu uzyskaniu internetu można ponadto, podobnie jak na laptopie, skorzystać z funkcji tetheringu.
Szybki i stabilny mobilny internet domowy od Netii
Jesteś zainteresowany ofertą mobilnego internetu domowego? Zachęcamy więc do skorzystania z naszej oferty LTE. Do wyboru masz 3 pakiety o dużym limicie transferu danych: 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. Możesz więc korzystać z łącza praktycznie bez ograniczeń. W cenie usługi, na cały czas trwania umowy, otrzymasz router z zewnętrzną anteną, który pomoże uzyskać silny sygnał internetu w całym domu. Udostępnimy ci również wzmocnioną kartę SIM, odporną na każdą pogodę, w tym temperaturę w zakresie od −40 do 100 stopni Celsjusza. Została zaprojektowana tak, aby działać nawet przez 10 lat!
Szybkie i niezawodne łącze to kluczowa potrzeba niemalże każdego przedsiębiorstwa. Sprawdź, czym kierować się przy wyborze internetu dla firmy i wybierz odpowiednie łącze symetryczne!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty