16 sierpnia 2020
Jak dzwonić z komórki na stacjonarny? I kiedy w ogóle warto zdecydować się na telefon domowy?
Pomimo nastania ery smartfonów niektóre osoby i firmy nadal używają telefonów stacjonarnych. Chcąc nawiązać z nimi połączenie głosowe, musimy wiedzieć, jak dzwonić z komórki na stacjonarny. Wymaga to zastosowania nieco innych zasad niż w przypadku łączenia się z numerami w sieci komórkowej. Przedstawiamy więc krótką instrukcję, która ułatwi takie zadanie. Udowadniamy również, że telefony domowe w 2020 roku wcale nie są przeżytkiem.
Jak zadzwonić z komórki na stacjonarny? Instrukcja krok po kroku
Jeżeli chcesz wiedzieć, jak dzwonić na stacjonarny z komórki, skorzystaj z poniższej instrukcji. Uwzględnia ona zarówno połączenia wykonywane na numery zarejestrowane w Polsce, jak i za granicą. Od ponad 10 lat nie jest już potrzebne poprzedzanie numeru zerem – Urząd Komunikacji Elektronicznej zrezygnował z krajowego prefiksu „0”. Po jego wpisaniu połączenie nie będzie możliwe – zostanie przekazany komunikat głosowy „nie ma takiego numeru” lub „wybrany numer jest niedostępny”.
-
Jeżeli dzwonisz na telefon stacjonarny w Polsce, wtedy numer należy rozpocząć od dwóch cyfr numeru kierunkowego. Poniżej przedstawiamy tego rodzaju kody z wybranych polskich miast:
-
Warszawa – 22
-
Katowice – 32
-
Kraków – 12
-
Rzeszów – 17
-
Częstochowa – 34
-
Kielce – 41
-
Łódź – 42
-
Bydgoszcz – 52
-
Toruń – 56
-
Gdańsk – 58
-
Poznań – 61
-
Wrocław – 71
-
Opole – 77
-
Białystok – 85
-
Szczecin – 91
-
Lublin – 81
-
Gdynia – 58
-
Radom – 48
-
Po wpisaniu numeru kierunkowego wprowadź właściwy, siedmiocyfrowy numer telefonu stacjonarnego.
-
Jeżeli dzwonisz z komórki na polski numer stacjonarny, będąc za granicą, lub jeśli dzwonisz na zagraniczny numer domowy z komórki w Polsce, wtedy przed numerem kierunkowym należy podać prefiks kraju odbiorcy. Dla Polski przyjmuje on formę „+48”. Możesz zastąpić znak plusa, wprowadzając „011”. Dla telefonów stacjonarnych w innych państwach prefiks będzie się różnił, np. w Stanach Zjednoczonych jest to „+1”, możliwy do zastąpienia cyframi „00”.
-
Po wpisaniu prawidłowego numeru należy jeszcze nawiązać połączenie, naciskając zieloną słuchawkę.
Telefon stacjonarny to nie przeżytek. Kiedy może się przydać?
Prawdą jest, że niewielu Polaków nadal ma w swoim domu telefon stacjonarny. Większość z nas zastąpiła go prostym telefonem komórkowym, a następnie wielofunkcyjnym smartfonem. Istnieje jednak kilka powodów, dla których warto nadal mieć telefon domowy.
Problem ze słabym zasięgiem w sieci komórkowej
W naszym kraju nadal znajdują się miejsca, gdzie zasięg operatorów telefonii komórkowej jest na tyle słaby i niestabilny, że nie pozwala prowadzić wygodnie rozmów. Zwłaszcza mieszkańcy górskich miejscowości wiejskich często przestają słyszeć swojego rozmówcę, kiedy prowadzą rozmowę za pomocą telefonu komórkowego. Może się również okazać, że dobry zasięg znajduje się jedynie w niektórych pokojach domu.
Telefon domowy całkowicie rozwiązuje problem ze słabym zasięgiem. Za sprawą dużej stabilności każda rozmowa przebiega w niezakłócony sposób. Wiele aparatów jest wyposażonych w przenośną słuchawkę, dzięki czemu można nawiązywać i odbierać połączenia głosowe na terenie całej posesji.
Wygodne i proste w obsłudze rozwiązanie dla seniorów
Telefony stacjonarne posiadają mocny głośnik, co może być istotne zwłaszcza dla seniorów, którzy nie zawsze są w stanie dobrze usłyszeć swojego rozmówcę. Jednocześnie słuchawka jest wygodnie wyprofilowana, a wyświetlacz duży i czytelny. Większość telefonów domowych posiada ponadto funkcję programowalnych przycisków – dzięki nim nie trzeba wybierać numeru za każdym razem od nowa.
Starsze osoby często nie potrzebują wielu nowoczesnych funkcjonalności, w które są wyposażone smartfony. Chcą jedynie rozmawiać, natomiast nie korzystają z internetu czy możliwości wysyłania SMS-ów czy MMS-ów. Prosty w konstrukcji telefon stacjonarny jest dla nich znacznie łatwiejszy w obsłudze i bardziej poręczny. Poza tym rezygnując z pakietu internetowego i wiadomości tekstowych, mogą zaoszczędzić pieniądze na abonamencie.
Koniec z problemem rozładowującego się telefonu
Telefon domowy ma jeszcze jedną istotną przewagę nad smartfonem, a mianowicie nigdy się nie rozładowuje. Nie trzeba zatem czekać na jego ładowanie, nie ma też obaw, że ważna rozmowa zostanie nagle przerwana przed jej zakończeniem.
Dlaczego warto mieć telefon stacjonarny w małej firmie?
Korzystanie z telefonu stacjonarnego ułatwia zachowanie równowagi pomiędzy pracą a wypoczynkiem. Klienci mogą dzwonić na służbowe komórki po godzinach, co naraża pracowników na przemęczenie i wypalenie zawodowe. Można rozwiązać ten problem, podając im jedynie numer kontaktowy telefonu stacjonarnego.
W niektórych branżach obsługa klientów i kontrahentów poza godzinami pracy jest niezbędna. Konieczne może być również umożliwienie pracownikom nawiązywania połączeń telefonicznych poza siedzibą firmy, np. w trakcie podróży służbowych. W takich przypadkach można połączyć cechy telefonów komórkowych i stacjonarnych. Pozwala na to usługa Netia Unified Communications.
To nowatorskie rozwiązanie, dzięki któremu firma może korzystać z jednego numeru stacjonarnego zarówno na telefonie biurowym, jak i komputerze oraz różnego rodzaju urządzeniach mobilnych. Usługa ta sprzyja pracy zdalnej, a także utrzymywaniu stałych kontaktów pomiędzy pracownikami różnych działów – nawet wtedy, gdy pracują w terenie. Telefon stacjonarny wykorzystywany w systemie Netia UC posiada znacznie więcej funkcji niż zwykłe aparaty – jest urządzeniem o zbliżonej funkcjonalności do nowoczesnych smartfonów.
Na co zwracać uwagę, wybierając abonament telefonii stacjonarnej?
Wybór abonamentu telefonu stacjonarnego warto uzależnić przede wszystkim od jego ceny. Użytkownicy często prowadzący rozmowy powinni upewnić się, czy wybrana oferta obejmuje nielimitowane rozmowy na numery telefonów stacjonarnych oraz komórkowych. Brak limitów będzie również istotny, jeżeli z telefonu domowego zamierza korzystać więcej osób w rodzinie. W przypadku użytkowników planujących rozmawiać z osobami za granicą, istotna będzie ponadto cena za połączenia wychodzące poza Polskę.
W ofercie telefonii stacjonarnej Netii znajduje się zarówno usługa telefonu stacjonarnego dla osób indywidualnych, jak i małych firm. W obu przypadkach w cenie abonamentu można otrzymać pakiet nielimitowanych połączeń na telefony stacjonarne i komórkowe, a także pakiet rozmów międzynarodowych do USA oraz Kanady. Dodatkowo w ofercie dostępna jest usługa identyfikacji numeru telefonu. Pozwala ona sprawdzić, kto dzwoni, jeszcze przed odebraniem połączenia.
Sprawdź również, jak można poprawić komunikację wewnętrzną w firmie.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty