14 grudnia 2022
Internet w tablecie to podstawowa funkcja tego urządzenia. Umożliwia wygodne korzystanie z sieci w każdym miejscu znajdującym się w jej zasięgu. Dowiedz się, jak mieć internet w tablecie bez Wi-Fi oraz z wbudowanym modułem Wi-Fi.
Internet w tablecie – możliwe sposoby
Istnieje kilka różnych możliwości podłączenia tabletu do sieci internetowej. Wymieniamy i krótko opisujemy każdy ze sposobów.
Połączenie Wi-Fi
Tablet wyposażony w moduł Wi-Fi umożliwia bezpłatne łączenie się z domowymi i ogólnodostępnymi sieciami Wi-Fi. Tego typu bezprzewodowy internet w tablecie może być jednak niestabilny, np. z powodu różnych zakłóceń sygnału. Korzystanie z sieci Wi-Fi (zwłaszcza publicznych) wiąże się także z dużym ryzykiem infekcji urządzenia złośliwym oprogramowaniem.
Komórkowa transmisja danych
Jak mieć internet w tablecie bez Wi-Fi? Jest to możliwe, jeśli urządzenie to ma wbudowany modem 3G/LTE 4G lub 5G. Połączenie z siecią wymaga zawarcia umowy z wybranym operatorem komórkowym i dysponowania transferem danych. Użytkownik będzie potrzebował tym większego pakietu gigabajtów, im częściej zamierza korzystać z internetu. Dane szybciej wyczerpują się np. podczas grania w gry sieciowe, oglądania filmów czy streamowania. Mobilny internet w tablecie pozwala łączyć się z siecią z dowolnego miejsca, które znajduje się w zasięgu danego operatora.
Jeśli tablet nie ma wbudowanego slotu na karty SIM, można skorzystać z zewnętrznego modelu USB lub routera z funkcją modemu.
Połączenie kablem Ethernet
Innym sposobem na to, aby połączyć tablet z internetem, jest nawiązanie bezpośredniego połączenia pomiędzy urządzeniem a routerem. W tym celu należy użyć kabla Ethernet. Uzyskane połączenie będzie szybsze i bardziej stabilne w porównaniu do Wi-Fi.
Tethering
Jeszcze inna metoda polega na udostępnieniu internetu z telefonu. Można to zrobić poprzez stworzenie mobilnego hotspota, skorzystanie z tetheringu przez Bluetooth lub USB.
Jak włączyć internet w tablecie przez Wi-Fi?
Aby włączyć internet w tablecie przez Wi-Fi, kieruj się poniższą instrukcją:
- Uruchom funkcję Wi-Fi w ustawieniach tabletu.
- Na liście dostępnych sieci bezprzewodowych znajdź sieć, z którą chcesz się połączyć.
- Kliknij nazwę sieci, wprowadź hasło (jeśli jest wymagane) i zatwierdź połączenie.
Jak mieć internet w tablecie bez Wi-Fi?
Internet w tablecie bez Wi-Fi można uzyskać na kilka sposobów. Przedstawiamy krótkie instrukcje, które ci w tym pomogą.
Komórkowa transmisja danych
Aby nawiązać połączenie z internetem w przypadku urządzenia z wbudowanym modemem:
- Umieść kartę SIM w slocie.
- Wejdź do ustawień tabletu.
- Wybierz opcję Sieci komórkowe.
- Włącz funkcję Komórkowa transmisja danych/Komórkowy transfer danych.
- Skonfiguruj ustawienia APN w telefonie – dane znajdziesz na stronie internetowej operatora.
Jeśli tablet nie jest wyposażony w modem, uzyskanie internetu umożliwi zakup mobilnego modemu USB. W takim wypadku:
- Umieść w modemie kartę SIM.
- Podłącz modem do tabletu przez USB.
- Wpisz w polu przeglądarki stron internetowych na tablecie adres IP urządzenia – najczęściej 192.168.8.1.
- Zaloguj się do panelu administracyjnego modemu.
- Skonfiguruj ustawienia APN.
Zamiast mobilnego modemu możesz skorzystać z routera z funkcją modemu. Takiego urządzenia nie podpina się do portu USB, lecz podłącza do sieci elektrycznej. Następnie trzeba skonfigurować APN – podobnie jak w przypadku mobilnego modemu.
Tethering
Istnieje także możliwość udostępnienia internetu mobilnego z telefonu na tablet. Można to zrobić na kilka sposobów – poprzez stworzenie mobilnego punktu dostępu (hotspota), połączenie Bluetooth lub USB. W tym celu:
- Wejdź do ustawień telefonu.
- Odszukaj opcję Udostępnianie internetu/Hotspot i tethering/Router Wi-Fi.
- Włącz funkcję, którą chcesz zastosować – Hotspot Wi-Fi, Tethering przez Bluetooth lub Tethering przez USB.
- W przypadku wyboru opcji Hotspot Wi-Fi połącz się na tablecie z utworzoną siecią bezprzewodową – może być wymagane wpisanie hasła.
- Tethering przez Bluetooth wymaga sparowania ze sobą obu urządzeń.
- Internet w tablecie przy wyborze opcji tetheringu przez USB będzie dostępny automatycznie po połączeniu telefonu z tabletem kablem USB.
Połączenie Ethernet
Możesz również uzyskać połączenie z internetem poprzez bezpośrednie połączenie routera z tabletem za pomocą przewodu Ethernet. W tym celu:
- Podłącz jedną końcówkę kabla do gniazda RJ-45 w routerze, a drugą do wejścia RJ-45 w tablecie.
- Jeśli tablet nie ma wbudowanego gniazda RJ-45, skorzystaj z przejściówki Ethernet-USB.
- Internet w tablecie pojawi się automatycznie po prawidłowym podłączeniu przewodów.
Wi-Fi w tablecie nie chce się włączyć – możliwe przyczyny
Internet Wi-Fi w twoim tablecie nie działa, mimo że urządzenie jest wyposażone w odpowiedni moduł? Do możliwych przyczyn problemu zaliczają się m.in.:
- zainfekowanie tabletu złośliwym oprogramowaniem,
- uszkodzenie urządzenia lub karty sieciowej,
- nieaktualne sterowniki karty sieciowej,
- niewłaściwa konfiguracja routera,
- przeciążenie systemu,
- nieprawidłowy klucz zabezpieczeń,
- zbyt słaby zasięg/sygnał Wi-Fi,
- blokowanie połączenia przez program antywirusowy lub zaporę sieciową,
- awaria routera,
- włączony tryb samolotowy,
- uszkodzony lub poluzowany kabel od routera.
W innym artykule na naszym blogu podajemy więcej przyczyn braku Wi-Fi oraz wskazujemy możliwe rozwiązania problemu. Wyjaśniamy również, dlaczego telefon łączy się z Wi-Fi, a nie ma internetu.
Szybki internet mobilny od Netii
Chcesz mieć szybki i stabilny internet w tablecie w niemal każdym miejscu i o każdej porze? Skorzystaj więc z naszej oferty internetu mobilnego 5G lub 4G LTE. W ramach pakietu możesz mieć otrzymać nawet 1000 GB do wykorzystania w ciągu miesiąca. Taki internet umożliwi ci wygodne korzystanie z sieci, m.in. do surfowania, grania w gry sieciowe, oglądania filmów, streamowania, pobierania plików czy nawiązywania kontaktu ze znajomymi. W cenie abonamentu dostaniesz od nas router na czas trwania umowy.
Jesteś przedsiębiorcą? Sprawdź, jak zapewnić stałe i niezawodne łącze swojej firmie! Poznaj usługę internetu symetrycznego!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty