11 października 2021
Jak oszczędzać baterię w telefonie? 10 porad
Ze względu na mnogość funkcji dostępnych w nowoczesnych telefonach częstym problemem użytkowników jest szybkie rozładowywanie się urządzenia. W artykule przedstawiamy sprawdzone i skuteczne sposoby na oszczędzanie baterii. Ich zastosowanie pozwala znacząco wydłużyć czas pracy smartfona.
10 sposobów na oszczędzanie baterii w telefonie
1. Łącz się z internetem przez Wi-Fi
Zużycie energii jest znacząco wyższe w przypadku korzystania z Wi-Fi, niż kiedy łączysz się z internetem poprzez transmisję danych komórkowych. Dlatego warto przełączać się na Wi-Fi za każdym razem, kiedy znajdziesz się w zasięgu zaufanej sieci, np. w swoim domu.
2. Przyciemnij ekran
Im większa jasność ekranu, tym bateria szybciej się rozładowuje. Dlatego warto skorzystać z funkcji jego przyciemniania do wartości, która umożliwia wygodne korzystanie z telefonu.
W pomieszczeniach wystarczająca powinna okazać się jasność na poziomie 50%. Podczas korzystania ze smartfona przy naturalnym świetle dziennym konieczne może być zwiększenie jasności. W urządzeniach z systemem Android można skorzystać z automatycznej opcji, która dopasowuje poziom jasności do oświetlenia. Funkcja ta sama w sobie zwiększa jednak zużycie energii.
3. Aktywuj tryb oszczędzania baterii
Opcję taką można znaleźć w większości nowoczesnych telefonów. Jej uruchomienie powoduje wyłączenie niektórych funkcji. Zostaną wstrzymane m.in. aktualizacje, wibracje, usługi lokalizacyjne czy proces przetwarzania danych w tle. Dojdzie także do przyciemnienia ekranu oraz obniżenia wydajności urządzenia.
Można skorzystać z opcji automatycznego włączania trybu oszczędzania energii przy określonym poziomie naładowania baterii – np. 5% czy 15%. Niektóre telefony pozwalają także uruchomić tryb ultraoszczędny, pozwalający jedynie rozmawiać i obsługiwać SMS-y.
4. Zmniejsz głośność dźwięków w telefonie
Czas pracy baterii można wydłużyć dzięki zmniejszeniu głośności połączeń, alarmów, budzika, multimediów czy powiadomień. Warto także słuchać ciszej muzyki oraz nieco wyciszyć telefon podczas oglądania filmów czy grania w gry. Można ponadto wyłączyć dźwięk klawiatury oraz wibracje.
5. Dostosuj moment uśpienia ekranu
Jeszcze innym sposobem na to, jak oszczędzać baterię w smartfonie, jest ustawienie krótszego czasu, po którym telefon automatycznie przechodzi w stan uśpienia. W systemie Android minimalna wartość to 15 sekund, a maksymalna 30 minut.
Aby dokonać zmiany:
-
wejdź do ustawień telefonu,
-
wybierz opcję „Wyświetlacz”,
-
stuknij w „Uśpienie”,
-
wybierz jedną z opcji uśpienia ekranu.
6. Uważaj na wysokie temperatury
Bateria w telefonie będzie się znacznie szybciej rozładowywać, jeżeli dojdzie do jej mocnego nagrzania. Unikaj więc pozostawiania urządzenia na słońcu czy w bliskiej odległości od kaloryferów.
7. Wyłącz niepotrzebne funkcje i aplikacje
Kolejna metoda na to, jak oszczędzać baterię w smartfonie, polega na wyłączeniu funkcji i programów, z których w danym momencie nie korzystasz. Upewniaj się co jakiś czas, czy przypadkiem nie zapomniałeś wyłączyć Bluetooth, NFC, tetheringu czy lokalizacji GPS.
Sprawdź również, które aplikacje zużywają najwięcej energii, i wyłącz te spośród nich, których przez dłuższy czas nie używałeś. Zwróć uwagę zwłaszcza na podejrzane aplikacje, których świadomie nie instalowałeś. Może się okazać, że są to wirusy lub inne złośliwe oprogramowanie. Takie programy narażają na różnego typu niebezpieczeństwa – mogą np. wykradać poufne dane czy uszkadzać pliki. Zarazem powodują szybkie wyczerpywanie się baterii. Warto więc jak najszybciej je odinstalować, a następnie przeskanować pamięć telefonu systemem antywirusowym.
Szybkie rozładowywanie się baterii może być także spowodowane przez aplikacje działające w tle. System pozostawia je aktywne, aby przyspieszyć ich uruchamianie przez użytkownika. Jeżeli jednak są to programy, z których rzadko korzystasz, wtedy warto je zamknąć. Należy w tym celu użyć przycisku w kształcie kwadratu w dolnej części pulpitu, a następnie przesunąć otwarte okna w prawo lub kliknąć symbol „X”.
8. Ogranicz powiadomienia w aplikacjach
Różne aplikacje zainstalowane na telefonie mogą wysyłać powiadomienia w formie tekstu, komunikatów graficznych, dźwięków czy wibracji. Ich wyłączenie może okazać się dobrym sposobem na oszczędzanie baterii w smartfonie.
9. Włącz tryb monochromatyczny
Uruchomienie tego trybu sprawi, że zamiast wielu rozpraszających kolorów na ekranie telefonu będzie wyświetlać się jedynie obraz w skali szarości. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć zmęczenie oczu, a jednocześnie wydłużyć czas działania baterii.
Tryb monochromatyczny można włączyć w opcjach programistycznych systemu Android. W tym celu:
-
wejdź do ustawień,
-
wybierz zakładkę „System”,
-
wybierz opcję „Informacje o telefonie”,
-
stuknij pięciokrotnie w „Numer kompilacji”,
-
wróć do zakładki „System”,
-
wybierz „Opcje programistyczne”,
-
stuknij w opcję „Stymuluj przestrzeń kolorów”,
-
wybierz tryb „Monochromatyzm”.
10. Przestrzegaj zasad prawidłowego ładowania telefonu
Ostatnim naszym pomysłem na to, jak oszczędzać baterię w telefonie, jest przestrzeganie zasad prawidłowego ładowania urządzenia. Pamiętaj o tym, aby nie dopuszczać do całkowitego rozładowania telefonu, co z czasem prowadzi do coraz krótszego działania baterii. Wskazane będzie natomiast jak najczęstsze jej krótkie doładowywanie.
Internet na telefon od Netii!
Poszukujesz operatora, który zaoferuje ci pakiet komórkowy z nielimitowanymi połączeniami głosowymi i SMS-ami, a także pakietem gigabajtów? Wszystko to otrzymasz w naszej usłudze Netia Mobile 5G. Jeżeli rzadko korzystasz z sieci, możesz wybrać ofertę z transferem danych 2 GB. Jeśli potrzebujesz więcej internetu, polecamy ci pakiety 12 GB, 30 GB lub 72 GB. Zyskasz również bezpłatny dostęp przez 2 miesiące do usługi Bezpiecznego Smartfona z programem antywirusowym, ochroną rodzicielską, funkcją zdalnego lokalizowania i blokowania telefonu, a także ochroną loginów i haseł.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty