29 października 2024
Jak poprawić zasięg w telefonie? Co zrobić, jeśli w ogóle go nie ma?
Telefon bez silnego zasięgu jest w pewnym stopniu bezużyteczny dla większości osób. Taka sytuacja często uniemożliwia wykonanie połączenia, kontakt SMS-owy oraz korzystanie z internetu mobilnego. Sprawdź, jak poprawić zasięg w telefonie i z jakich powodów może on być zbyt słaby. Poznaj sposoby na jego wzmocnienie oraz przywrócenie, gdy doszło do całkowitej utraty sygnału.
Czym może skutkować słaby zasięg w telefonie?
Słaby zasięg w telefonie uniemożliwia komfortowe korzystanie z internetu mobilnego. Przestaje być wtedy możliwe pobieranie plików, przeglądanie stron, odbieranie i wysyłanie maili czy obsługa aplikacji. Brak odpowiednio silnego zasięgu naraża także na ryzyko słabej jakości dźwięku podczas rozmów telefonicznych, ich zawieszania, a nawet całkowitego zrywania.
Przeczytaj, jak sprawdzić zasięg LTE na telefonie.
Całkowity brak zasięgu w telefonie – co można zrobić?
W Twoim smartfonie w ogóle nie ma zasięgu? Sprawdź, co możesz zrobić, by go przywrócić. Zacznij od najprostszych rozwiązań, które często okazują się skuteczne.
Sprawdź tryb samolotowy
Możliwe, że przypadkowo uruchomiłeś tryb samolotowy w telefonie. W takim przypadku urządzenie nie jest w stanie połączyć się z siecią i nawiązać transmisji komórkowej. Spróbuj wyłączyć tę funkcję – wystarczy ją odznaczyć poprzez powtórne kliknięcie symbolu samolotu w menu ustawień podręcznych, które ukaże się, gdy przesuniesz palcem z góry w dół ekranu.
Czasami problem z brakiem zasięgu w telefonie rozwiązuje także celowe włączenie trybu samolotowego, a po chwili jego wyłączenie. Smartfon spróbuje wtedy automatycznie nawiązać nowe połączenie z siecią.
Wyłącz i włącz telefon
Jeśli nie ma zasięgu w telefonie, warto także wyłączyć, a następnie włączyć ponownie urządzenie. Może to przywrócić połączenie, jeśli jego brak wynika z błędów systemowych.
Skonfiguruj APN w telefonie
Urządzenie nie jest w stanie nawiązać łączności z siecią, gdy brakuje prawidłowej konfiguracji APN w telefonie. Odpowiednie dane (m.in. nazwę punktu dostępu, nazwę użytkownika i hasło) zapewne znajdziesz na stronie internetowej operatora. Wprowadź wymagane informacje w ustawieniach sieci komórkowych na telefonie.
Sprawdź kartę SIM
Brak zasięgu w telefonie może również wynikać z niewłaściwie umieszczonej, zabrudzonej lub zniszczonej karty SIM. Warto więc ją wyjąć, przeczyścić, a następnie prawidłowo włożyć. Należy pamiętać, że każda tego typu karta z czasem się zużywa i może być konieczna jej wymiana – trzeba wtedy skontaktować się z operatorem. Wymiany mogą także wymagać przestarzałe karty SIM, które nie obsługują najnowszych technologii komórkowych.
Wyjdź z trybu oszczędzania energii
Jeśli wprowadziłeś telefon w tryb oszczędzania energii, może mieć on problem z uzyskaniem zasięgu operatora. Spróbuj więc wyłączyć tę funkcję i sprawdź, czy udało się rozwiązać problem.
Włącz lub wyłącz funkcję roamingu
Jeśli znajdujesz się za granicą, wtedy korzystanie z zasięgu jest możliwe jedynie pod warunkiem włączenia roamingu danych. Z drugiej strony uruchomienie tej funkcji może spowodować trudności w uzyskaniu transmisji komórkowej, gdy pozostajesz w Polsce – zwłaszcza w pobliżu terenów przygranicznych. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że telefon będzie wtedy łączył się z nadajnikami innych operatorów – krajowych lub zagranicznych.
Włóż kartę SIM do innego urządzenia
Gdy nie ma zasięgu w telefonie, warto przełożyć kartę SIM do innego urządzenia. Przestarzały model może nie obsługiwać nowej technologii (np. LTE czy 5G), co uniemożliwia nawiązanie połączenia.
Podładuj baterię w urządzeniu
Czasami problem z brakiem zasięgu wynika ze zbytnio rozładowanej baterii, ponieważ urządzenie nie jest wtedy w stanie prawidłowo zlokalizować sygnału. Nie dopuszczaj więc do jej zbytniego wyczerpania. Na naszym blogu znajdziesz przydatne porady, jak oszczędzać baterię w telefonie.
Zgłoś problem operatorowi sieci
Całkowity brak zasięgu w telefonie czasami wynika z problemów technicznych. Awarie sieci mogą być spowodowane m.in. przez niekorzystne warunki atmosferyczne, w tym silny wiatr, śnieżyce, burze czy inne ekstremalne zjawiska pogodowe. Istnieje ryzyko, że dojdzie wtedy do uszkodzenia nadajników. Inną potencjalną przyczyną utraty zasięgu jest wyłączenie stacji bazowej ze względu na zaplanowaną konserwację.
Sposoby na wzmocnienie zasięgu w telefonie
Twój smartfon łączy się z siecią, lecz sygnał jest zbyt słaby, aby komfortowo korzystać z urządzenia? Dowiedz się, jak polepszyć zasięg w telefonie i przywrócić dobrą jakość połączenia.
Włącz tryb automatycznego łączenia się z siecią
W ustawieniach telefonu możesz włączyć funkcję automatycznego wyboru najlepszej sieci. Urządzenie będzie wtedy dobierać optymalny w danym momencie sygnał.
Wybierz sieć ręcznie
Oprogramowanie nie zawsze prawidłowo dobiera sieć o najlepszym zasięgu w danej lokalizacji. Jeśli jest on zbyt słaby, możesz ręcznie wybrać zarówno technologię (np. 2G, 3G, LTE czy 5G), jak i konkretną sieć (nazwę operatora), z jaką urządzenie ma się łączyć.
Zaktualizuj system operacyjny
Słaby sygnał sieci może wynikać z błędów systemu operacyjnego w telefonie, które wpływają negatywnie na stabilność i jakość połączenia. Sprawdź, czy problem rozwiąże zainstalowanie najnowszych aktualizacji.
Poszukaj miejsca z lepszym zasięgiem
Zasięg w telefonie może być silniejszy lub słabszy w zależności od miejsca, w którym się znajdujesz. Negatywnie wpływa na niego m.in.:
- daleka lub zbyt bliska odległość od nadajnika,
- niekorzystne ukształtowanie terenu – np. góry, doliny czy kotliny,
- przeszkody fizyczne – w tym wysokie budynki, grube ściany, drzewa czy metalowe konstrukcje, które tłumią sygnał,
- zbyt duże zagęszczenie sieci – z powodu sporej liczby użytkowników, którzy w tym samym czasie próbują połączyć się z jednym nadajnikiem. Problem ten występuje najczęściej w centrach dużych miast czy podczas imprez masowych. Na tego typu zakłócenia jest odporna sieć 5G, ze względu na swoją ogromną pojemność,
- inne urządzenia elektroniczne, które używają fal radiowych – m.in. routery, kuchenki mikrofalowe, radia, telewizory czy systemy GPS.
Prostym sposobem na to, jak poprawić zasięg w telefonie, jest zmiana lokalizacji na inną. Możesz np. przejść na wyższe piętro, bliżej okna czy do innego pokoju. Pomocne bywają aplikacje do pomiaru siły sygnału w domu. Dzięki nim sprawdzisz, w których pomieszczeniach sygnał jest najmocniejszy.
Lepszy zasięg możesz także uzyskać na otwartej przestrzeni – z dala od zabudowań, lasów i innych przeszkód, które zakłócają sygnał.
Korzystaj z nowoczesnego zasięgu 5G
Chcesz zapewnić sobie szybki i stabilny dostęp do sieci komórkowej na swoim telefonie? Sprawdź nasze pakiety Netia Mobile 5G. Zapewnimy Ci dostęp do szybkiego i niezawodnego internetu mobilnego w zasięgu 5G Ultra. Możesz wybrać usługę z transferem danych o wielkości 4 GB, 60 GB lub 100 GB. Jednocześnie zyskasz nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y. Dodatkową usługą w ramach oferty jest Bezpieczny Smartfon – system, który skutecznie chroni telefon przed różnymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
Potrzebujesz jeszcze więcej internetu mobilnego 5G? Możesz wybrać pakiet, w ramach którego otrzymasz 500 GB lub nawet 1000 GB, a także router 5G w cenie abonamentu na czas trwania umowy. Urządzenie to jest wyposażone w 8 wbudowanych anten, które zapewniają świetny zasięg i połączenie o dużej prędkości – do 4,1 Gb/s. Router 5G pozwala łączyć się z siecią nawet na 32 urządzeniach w tym samym czasie.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty