22 lutego 2023
Jak sprawdzić historię Wi-Fi w telefonie i laptopie? Czy każdy może to zrobić?
Istnieje kilka sposobów na to, jak sprawdzić historię Wi-Fi. Przeczytaj nasze instrukcje krok po kroku i dowiedz się, jakie konkretnie informacje możesz poznać.
Historia Wi-Fi – czy każdy może ją sprawdzić i czego można się dowiedzieć?
Sprawdzanie historii Wi-Fi pozwala poznać szczegółowe informacje dotyczące aktywności w sieci internetowej, w tym:
- próby uzyskania dostępu do sieci bezprzewodowej przez nieuprawnionych użytkowników – np. sąsiadów, którzy spowalniają sieć i przyczyniają się do tego, że internet wolno chodzi,
- adresy IP i adresy MAC urządzeń, które połączyły się z siecią Wi-Fi,
- adres IP sieci,
- nazwy hostów,
- nieudane próby połączeń,
- daty i długość trwania poszczególnych sesji połączenia z siecią,
- lokalizacje urządzeń, które nawiązały lub próbowały nawiązać łączność z Wi-Fi,
Jak sprawdzić historię połączeń Wi-Fi? Trzeba zalogować się do panelu administracyjnego routera lub posiadać uprawnienia administracyjne systemu operacyjnego. Nie każdy może więc sprawdzić historię Wi-Fi.
Jak sprawdzić historię połączeń Wi-Fi w laptopie?
Istnieje kilka sposobów na to, jak sprawdzić historię Wi-Fi na komputerze. Można to zrobić z poziomu panelu administracyjnego routera, wiersza poleceń systemu Windows lub zewnętrznej aplikacji.
Historia Wi-Fi w logach routera
Logi routera to rejestr zdarzeń sieciowych, który pozwala monitorować aktywność w sieci Wi-Fi. Jak sprawdzić historię sieci Wi-Fi przy użyciu logów routera?
- Otwórz na komputerze przeglądarkę stron internetowych.
- Wpisz w polu adresu przeglądarki adres IP swojego routera (np. 162.168.8.1) – sprawdzisz go, wprowadzając w systemowym wierszu poleceń komendę „ipconfig”.
- Zaloguj się do panelu administracyjnego routera – najczęściej domyślne ustawienia to login i hasło „admin”.
- Przejdź do zakładki z logami routera – w zależności od modelu routera może ona znajdować się w różnym miejscu, np. System Tools-Log/System Log/User Log/Dziennik zdarzeń/Dziennik/Statistics.
- Odśwież logi routera – najczęściej przyciskiem „Refresh”, dzięki czemu zyskasz pewność, że są aktualne.
Jak sprawdzić historię sieci Wi-Fi w wierszu poleceń?
Inny sposób na to, jak sprawdzić historię Wi-Fi, polega na skorzystaniu z systemowego wiersza poleceń. W tym celu:
- Wpisz w polu wyszukiwania w lewym dolnym rogu pulpitu polecenie „Wiersz polecenia”.
- Kliknij ikonę „Wiersz polecenia” prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję „Uruchom jako administrator”.
- Zezwól aplikacji na wprowadzanie zmian na urządzeniu poprzez kliknięcie „Tak”.
- W wierszu poleceń wpisz komendę „netsh wlan show wlanreport”.
- Otwórz raport w dowolnej przeglądarce internetowej, wpisując w polu adresu „C:/ProgramData/Microsoft/Windows/WlanReport/wlan-report-latest.html”.
- W sekcji „Krótki opis” odczytasz m.in. następujące dane dotyczące historii Wi-Fi: czas trwania sesji, pomyślne połączenia z siecią, awarie, przyczyny rozłączenia z siecią Wi-Fi, zdarzenia związane z siecią Wi-Fi, tryb połączenia, profil używany podczas połączenia czy nazwa sieci Wi-Fi.
Jak sprawdzić historię Wi-Fi w aplikacji WiFiHistoryView?
WiFiHistoryView to bezpłatna aplikacja, która pozwala sprawdzić historię Wi-Fi w laptopie. Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu uzyskasz dostęp m.in. do następujących informacji:
- nazwy wszystkich bezprzewodowych sieci Wi-Fi, z którymi komputer się łączył,
- dokładna data i godzina połączeń,
- wykaz rozłączeń z siecią i nieudanych połączeń,
- nazwa karty sieciowej, przy użyciu której nawiązano połączenia z siecią,
- standard sieci bezprzewodowych,
- typ zabezpieczenia sieci,
- adresy MAC urządzeń, które połączyły się z siecią.
Jak sprawdzić historię Wi-Fi w telefonie?
Na swoim telefonie możesz sprawdzić nazwy zapisanych sieci Wi-Fi, z którymi urządzenie nawiązało połączenie. W tym celu:
- Wejdź do ustawień telefonu.
- Wybierz zakładkę „Sieci i Internet”, a następnie „Wi-Fi”.
- Stuknij w opcję „Zapisane sieci”.
- Odczytaj nazwy zapisanych sieci.
- Po kliknięciu w wybraną sieć możesz ją usunąć poleceniem „Zapomnij”.
Inny sposób na to, jak sprawdzić historię Wi-Fi w telefonie, polega na skorzystaniu z zewnętrznej aplikacji mającej taką funkcję, np. z systemu kontroli rodzicielskiej.
Internet w Netii – sprawdź naszą ofertę
Potrzebujesz szybkiego i niezawodnego internetu do swojego domu? Wybierz więc jeden z naszych pakietów stacjonarnego internetu światłowodowego – o prędkości pobierania do 300 Mb/s, do 600 Mb/s lub do 1 Gb/s. Na cały okres umowy udostępnimy ci nowoczesny router Wi-Fi w cenie abonamentu. Możesz także wybrać dodatkową usługę Bezpiecznego Internet z oprogramowaniem antywirusowym, zaporą firewall, ochroną danych płatniczych i systemem kontroli rodzicielskiej.
W twojej lokalizacji nie jest dostępny internet światłowodowy? Równie korzystnym wyborem może okazać się nasz internet domowy LTE bez limitu prędkości – do wyboru masz 3 opcje wielkości transferu danych: 100 GB, 500 GB i 1000 GB. W cenie abonamentu zapewnimy ci na czas trwania mowy router z zewnętrzna anteną i wzmocnioną kartę SIM na każdą pogodę. Dzięki temu uzyskasz szybkie i stabilne połączenie z siecią w całym domu
Wiesz już, jak sprawdzić historię Wi-Fi. Sprawdź również, jak zapewnić firmie niezawodne i bezpieczne Wi-Fi.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty