12 stycznia 2023
Jak sprawdzić logi routera? Jak je wyczyścić?
Logi routera to jedna z przydatniejszych opcji, którą użytkownicy internetu mogą sprawdzić w panelu administracyjnym urządzenia. Wyjaśniamy, czym one są i jak je odczytać na swoim routerze.
Czym są logi routera?
Logi routera to dziennik, w którym znajdują się zarejestrowane przez router zdarzenia sieciowe. Wiedząc, jak odczytać logi z routera, można monitorować ruch w sieci oraz aktywność użytkowników. Analiza logów pozwala dowiedzieć się m.in.:
- czy i kiedy z siecią próbowali połączyć się nieuprawnieni użytkownicy,
- czy zostały zarejestrowane nieudane próby połączeń,
- kiedy z siecią połączyli się uprawnieni użytkownicy, np. domownicy czy pracownicy,
- jak długo trwały i kiedy zostały zakończone określone połączenia z siecią,
- jaka była lokalizacja urządzeń, za pomocą których użytkownicy łączyli się z internetem,
- jakie są adresy IP docelowego serwera odwiedzanych stron WWW.
Odczytanie logów routera umożliwia sprawdzenie historii odwiedzanych stron. Logi routera mogą być wykorzystane w celu monitorowania przez rodzica aktywności dziecka w internecie. Często służą także administratorom sieci do analizowania problemów z działaniem internetu.
Jak odczytać logi z routera?
Szczegółowa instrukcja, jak odczytać logi z routera, będzie się nieco różnić w zależności od marki urządzenia, ponieważ każda z nich może mieć inny interfejs panelu administracyjnego. Można jednak przedstawić uniwersalny sposób, który pomoże dotrzeć do dziennika z logami.
Aby sprawdzić logi na routerze:
- Otwórz na komputerze przeglądarkę stron internetowych.
- W polu adresu przeglądarki wpisz adres IP swojego routera, najczęściej jest to 192.168.1.1.
- Żeby zalogować się do routera Netii, wpisz w przeglądarce adres IP 192.168.1.254.
- Wprowadź login i hasło do panelu administracyjnego – w przypadku większości routerów będzie to dwukrotnie słowo „admin” lub „user”.
- Znajdź logi routera – zazwyczaj znajdują się one w zakładce Ustawienia/System Tools – Log/User Log/Dziennik/Dziennik zdarzeń itp.
- Logi routera mogą być nieaktualne – dla pewności kliknij przycisk Odśwież (Refresh).
- Możesz skopiować logi i zapisać je na dysku.
Jak wyczyścić logi routera?
Logi routera można w trwały sposób usunąć. W tym celu:
- Zaloguj się do panelu administracyjnego routera.
- Otwórz zakładkę z dziennikiem zdarzeń.
- Kliknij przycisk Wyczyść dziennik/Clear Logs itp.
- Możesz także wyczyścić logi poprzez zresetowanie routera – sprawi to jednak, że utracisz jego dotychczasową konfigurację, ponieważ urządzenie zostanie przywrócone do ustawień fabrycznych.
Szukasz internetu do swojego domu? Sprawdź ofertę Netii
Chcesz mieć dostęp do szybkiego internetu, a zarazem stabilnego i nielimitowanego pod względem transmisji danych? Wybierz więc jeden z naszych pakietów stacjonarnego internetu światłowodowego. Do wyboru masz 3 opcje różniące się maksymalną prędkością pobierania – do 300 Mb/s, do 600 Mb/s i do 1 Gb/s. W cenie abonamentu otrzymasz nowoczesny router Wi-Fi oraz bezpłatny dostęp do platformy muzycznej na 24 miesiące.
Sprawdź też, co to jest sieć WAN.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty