29 września 2021
Jak włączyć Wi-Fi w laptopie? Krótka instrukcja
Nie wiesz, jak włączyć Wi-Fi w laptopie, lub masz problem z nawiązaniem połączenia? Przeczytaj więc naszą instrukcję krok po kroku, która pomoże ci samodzielnie uruchomić internet.
Sposoby włączania Wi-Fi w laptopie mogą się nieco różnić w zależności od używanego urządzenia oraz systemu operacyjnego. Najczęściej są one jednak do siebie zbliżone, dlatego poniższa instrukcja powinna być przydatna dla każdego użytkownika.
W artykule wyjaśniamy szczegółowo, jak włączyć Wi-Fi w laptopie z Windows 10 poprzez aktywowanie odpowiedniej opcji w systemie. Wiele urządzeń pozwala również nawiązać połączenie poprzez użycie skrótu klawiszowego lub przełącznika na klawiaturze lub obudowie laptopa.
Jak włączyć Wi-Fi w laptopie z Windows 10?
Włączanie Wi-Fi w laptopie z systemem Windows 10 jest bardzo proste i może przebiegać na dwa różne sposoby.
Pierwszy sposób
Aby włączyć Wi-Fi w laptopie:
-
Kliknij przycisk Windows, który znajduje się w lewym dolnym rogu na pulpicie.
-
Wybierz ikonę ustawień, która przyjmuje formę koła zębatego.
-
Otwórz zakładkę „Sieć i Internet”.
-
Z menu po lewej stronie wybierz „Wi-Fi”.
-
Przełącz suwak do pozycji „Włączone”.
-
Kliknij opcję „Pokaż dostępne sieci”.
-
Kliknij „Połącz”.
-
Wprowadź klucz zabezpieczeń sieciowych Wi-Fi.
-
Jeśli na ekranie wyświetli się komunikat tekstowy, wybierz rodzaj sieci (publiczna lub prywatna) oraz wskaż, czy komputer osobisty ma być wykrywany przez inne komputery i urządzenia w sieci.
Drugi sposób
Inna metoda na to, jak włączyć Wi-Fi w laptopie, jest równie prosta:
-
Kliknij ikonę sieci na pasku zadań pulpitu.
-
Kliknij przycisk „Sieć Wi-Fi”.
-
Funkcja Wi-Fi zostanie po chwili aktywowana.
-
Podaj hasło i nawiąż połączenie analogicznie jak w przypadku pierwszego sposobu.
Dlaczego włączanie Wi-Fi w laptopie nie działa?
Istnieją różne przyczyny tego, że włączenie Wi-Fi w laptopie nie jest możliwe. Wskazujemy najczęściej występujące powody oraz sposoby rozwiązania problemu.
Wyłączone połączenie sieciowe z kartą Wi-Fi
Potencjalną przyczyną problemu może być wyłączone połączenie z kartą sieciową. Można je aktywować w ustawieniach. W tym celu:
-
Kliknij ikonę Windows na pulpicie.
-
Wejdź do ustawień.
-
Otwórz „Sieć i internet”.
-
Wybierz zakładkę Wi-Fi.
-
Kliknij widoczną po prawej stronie funkcję „Zmień opcje karty”.
-
Odszukaj kartę sieci bezprzewodowej Wi-Fi/Wireless.
-
Kliknij ikonę karty prawym przyciskiem myszy.
-
Wybierz opcję „Włącz”.
Włączony tryb samolotowy
Częstym powodem niedziałającego Wi-Fi jest aktywowana opcja trybu samolotowego. Aby ją wyłączyć:
-
Kliknij przycisk Windows.
-
Przejdź do ustawień.
-
Kliknij „Sieć i internet”.
-
Z menu po lewej stronie wybierz „Tryb samolotowy”, oznaczony ikonką samolotu.
-
Kliknij przełącznik w celu wyłączenia trybu samolotowego.
Nieaktualne sterowniki karty sieciowej
Nawiązanie połączenia z siecią bezprzewodową Wi-Fi okaże się również niemożliwe, jeżeli będziesz używać nieaktualnych sterowników. Aby rozwiązać ten problem:
-
Wpisz w polu wyszukiwania na pasku zadań hasło „Menedżer urządzeń”.
-
Odszukaj „Karty sieciowe” i kliknij znajdującą się obok ikonę, aby rozwinąć listę zainstalowanych kart.
-
Znajdź kartę z nazwą „Wireless”, kliknij nią prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję „Odinstaluj urządzenie”.
-
Kliknij kolejny raz prawym przyciskiem w nazwę dowolnej karty, po czym wybierz opcję „Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu”.
-
System wykryje kartę sieciową, a następnie zostaną automatycznie zainstalowane sterowniki.
-
Uruchom ponownie komputer i spróbuj nawiązać połączenie z siecią Wi-Fi.
Problem po stronie routera
Wi-Fi może się również nie włączyć, jeżeli router jest nieprawidłowo podłączony lub źle skonfigurowany2. Możesz spróbować go uruchomić ponownie, zresetować do początkowych ustawień lub dokonać konfiguracji w panelu administracyjnym.
Nieobsługiwana częstotliwość sieci
Nie zawsze można włączyć Wi-Fi 5 Ghz w laptopie. Jeżeli urządzenie nie obsługuje tej częstotliwości, wtedy należy skorzystać z opcji „Rozłącz”, a następnie z listy dostępnych połączeń wybrać sieć 2,4 GHz.
Przekroczony limit połączeń z routerem
W ustawieniach routera można wskazać maksymalną liczbę urządzeń, które mogą łączyć się z siecią Wi-Fi. Jeżeli zostanie ona przekroczona, wtedy nie będzie możliwości nawiązania nowego połączenia. Można odłączysz wszystkie urządzenia poprzez zrestartowanie routera.
Nieprawidłowe hasło do sieci Wi-Fi
Nawiązanie połączenia wymaga podania prawidłowego hasła. Jeżeli nie było dotychczas zmieniane, to odczytasz je z routera lub umowy z dostawcą internetu. Aktualne hasło znajduje się także w panelu administracyjnym routera. Przeczytaj też o tym, jak zmienić hasło w routerze Wi-Fi.
System zainfekowany przez złośliwe oprogramowanie
Problem z połączeniem może być wywołany przez oprogramowanie malware na komputerze. Warto więc przeskanować system w poszukiwaniu złośliwego programu. Nasi klienci mogą korzystać z usługi Bezpiecznego Internetu z systemem antywirusowym i funkcją ochrony sieci w czasie rzeczywistym.
Nieprawidłowa aktualizacja systemu
Wi-Fi czasami nie chce się włączać z powodu nieprawidłowej aktualizacji systemu Windows. Problem można spróbować rozwiązać poprzez odinstalowanie ostatnich aktualizacji, przywrócenie systemu do poprzedniej wersji lub dokończenie oczekujących aktualizacji.
Internet bezprzewodowy Wi-Fi z pakietami Netii
Możesz sobie zapewnić szybkie i stabilne połączenie z siecią Wi-Fi, jeżeli wybierzesz jeden z naszych pakietów internetu. Postaw na usługę internetu mobilnego 5G, światłowodowe łącze stacjonarne lub internet hybrydowy 2 w 1!
Internet mobilny 5G oferujemy w dwóch opcjach transferu danych – 400 GB lub 1000 GB. W cenie otrzymasz router Wi-Fi na czas trwania umowy. Internet światłowodowy jest dostępny w trzech wariantach prędkości pobierania – 300 Mb/s, 600 Mb/s oraz 1 Gb/s. W cenę abonamentu zostanie wliczony router Wi-Fi. Pośrednie rozwiązanie łączące zalety internetu mobilnego i światłowodowego to nasz nowy internet hybrydowy. Usługa ta zapewnia szybkość łącza stacjonarnego oraz prędkość internetu mobilnego.
Sprawdź także oferty internetu w Białymstoku, internetu w Poznaniu oraz internetu w Lublinie.
Firmowe połączenie sieciowe powinno być szybkie i bezpieczne. Zadbaj też o bezpieczny internet swojego biznesu i zapoznaj się z ofertą internetu dla firm!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty