19 października 2021
Jak zmienić częstotliwość Wi-Fi w telefonie i włączyć 5 GHz?
Użytkownicy nowoczesnych smartfonów mogą łączyć się z bezprzewodową siecią Wi-Fi 5 GHz. Jak włączyć w telefonie to pasmo i z jakich powodów warto to zrobić – odpowiadamy w artykule na te pytania.
H2: Czym są częstotliwości Wi-Fi i jakie mają znaczenie dla użytkownika?
Częstotliwości Wi-Fi to pasma radiowych fal elektromagnetycznych, które są zamieniane w sygnał internetowy emitowany przez urządzenia dostępowe, np. routery. Można wyróżnić dwie podstawowe częstotliwości:
-
2,4 GHz (od 2400 MHz do 2485 MHz),
-
5 GHz (od 4915 MHz do 5825 MHz).
Wykorzystywanie określonego zakresu częstotliwości wpływa na jakość połączenia z internetem Wi-Fi. Od wyboru pasma będą zależeć m.in. stabilność sieci, prędkość pobierania i wysyłania, zasięg, opóźnienia w transmisji czy wydajność łącza. W innym wpisie na naszym blogu znajduje się więcej szczegółowych informacji na temat częstotliwości Wi-Fi oraz wskazówki, czy wybrać pasmo 5GHz, czy 2,4 Ghz.
Jak zmienić częstotliwość Wi-Fi w telefonie?
Pasmo Wi-Fi 5 GHz w telefonie będzie mogło działać pod warunkiem, że zarówno smartfon, jak i router są przystosowane do obsługi tej częstotliwości. Jeżeli ten warunek jest spełniony, można w łatwy sposób włączyć w telefonie Wi-Fi 5 GHz.
Funkcja ta znajduje się w zaawansowanych ustawieniach sieci bezprzewodowej. Może występować pod różną nazwą w zależności od modelu telefonu. Przedstawiamy poniżej uniwersalną instrukcję.
-
Wejdź do ustawień telefonu.
-
Znajdź ustawienia sieci Wi-Fi/sieci bezprzewodowych.
-
Poszukaj funkcji „Zaawansowane”/„Dodatkowe ustawienia” itp.
-
Stuknij w nazwę opcji „Pasmo częstotliwości sieci Wi-Fi”/„Zakres częstotliwości Wi-Fi”.
-
Zmień domyślny tryb automatycznego wyboru częstotliwości na 5 GHz.
-
Jeśli telefon nadal będzie łączyć się z pasmem 2,4 GHz, możesz spróbować użyć funkcji „Zapomnij sieć”.
W ustawieniach telefonu można również wybrać jako domyślną częstotliwość 2,4 GHz. Takie rozwiązanie będzie zalecane zwłaszcza w przypadku, jeśli użytkownik chce łączyć się z internetem z pokoju znajdującego się daleko od routera.
Dlaczego warto włączyć Wi-Fi 5 GHz w telefonie?
Wskazujemy najważniejsze korzyści, jakie można odnieść dzięki korzystaniu z częstotliwości Wi-Fi 5GHz na swoim telefonie.
Stabilniejsze połączenie z internetem
Częstotliwość 5 GHz zapewnia wyraźnie stabilniejsze działanie łącza. Jest to związane z tym, że znacznie mniej urządzeń pracuje z wykorzystaniem tego pasma – są to jedynie nowe modele routerów, telefonów, tabletów i laptopów. Częstotliwość 2,4 GHz jest natomiast używana zarówno przez starsze modele telefonów, routerów i komputerów, jak i wiele innych urządzeń elektronicznych, np. kuchenki mikrofalowe, głośniki, kamery, radia czy telewizory.
Wyższa stabilność w paśmie 5 GHz wynika również z tego, że na tej częstotliwości nie nachodzi na siebie co najmniej 8 z 19 kanałów radiowych, podczas gdy w przypadku pasma 2,4 GHz jest ich tylko 3. Częstotliwość 5 GHz staje się dzięki temu znacznie mniej podatna na zakłócenia.
Większa prędkość pobierania i wysyłania
Pasmo 5 GHz zapewnia większą przepustowość łącza, a tym samym wyższy download i upload. Prędkość pobierania może wynieść nawet do 1300 Mb/s, co docenią zwłaszcza gracze komputerowi, użytkownicy oglądający w internecie filmy oraz pobierający sporych rozmiarów pliki. Wysoki upload jest natomiast istotny przede wszystkim dla streamerów oraz osób udostępniających pliki swoim znajomym.
Niższy PING
Wybór częstotliwości 5 GHz wiąże się także z niższymi opóźnieniami w transmisji danych. Pasmo to powinni więc ustawić zwłaszcza użytkownicy używający telefonu do gier i oglądania na żywo transmisji telewizyjnych.
Szybki Internet w telefonie – gdziekolwiek jesteś!
Z internetu Wi-Fi można korzystać tylko w zasięgu punktu dostępowego. Jeśli chcesz nawiązywać połączenie z dowolnego miejsca, potrzebujesz w swoim telefonie internetu mobilnego. W ofercie Netia Mobile 5G możesz wybrać jeden z czterech pakietów – 2 GB, 12 GB, 30 GB lub 72 GB. W każdym wariancie masz możliwość aktywowania usługi Bezpiecznego Smartfona – przez 2 miesiące za darmo!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty