22 lutego 2021
Jak zmniejszyć PING? Co to w ogóle jest?
Sporo graczy komputerowych i streamerów zastanawia się, jak zmniejszyć PING. Co to jest, w jaki sposób sprawdzić jego wartość i jak go zmniejszyć – odpowiadamy na każde z tych pytań.
Co to jest PING?
PING to parametr mierzący czas, jaki upłynął pomiędzy wykonaniem określonego działania na jednym serwerze (komputerze) a dostarczeniem informacji do innego hosta i otrzymaniem od niego zwrotnej odpowiedzi. Jest określany w milisekundach. Za pomocą PING-u mierzy się opóźnienia w transmisji internetowej.
Kto powinien zwracać największą uwagę na PING?
Na możliwie jak najniższej wartości tego wskaźnika powinno zależeć zwłaszcza użytkownikom grającym w gry sieciowe. PING odpowiedni do gier wynosi minimum 50 ms, a najlepiej, jeśli jest niższy niż 10 ms. Gracz ma wtedy znacznie większe szanse na odniesienie zwycięstwa w rozgrywce internetowej. Może natychmiast odczytywać akcje wykonywane przez rywali i w porę na nie odpowiednio reagować. Wysoki PING poważnie to utrudni z powodu tzw. lagów, czyli sporych opóźnień obniżających płynność gry.
PING jest również ważnym parametrem dla streamerów. Streamingiem najczęściej zajmują się gracze komputerowi, lecz także wykładowcy, nauczyciele, szkoleniowcy czy specjaliści oraz pasjonaci różnych dziedzin.
PING a przepustowość łącza
Wysoka przepustowość internetu nie zawsze idzie w parze z niskim PING-iem. Może się okazać, że spore opóźnienia występują pomimo dużej prędkości pobierania i wysyłania. Stanie się tak, jeżeli „lagi” są spowodowane np. przez wadliwie działający router. Łącze o dużej prędkości jest jednak dla graczy oraz streamerów równie ważne jak PING. Dlatego warto zwracać uwagę jednocześnie na 3 parametry – PING, download oraz upload. Prędkość pobierania powinna wynosić co najmniej 300 Mb/s, a wysyłania 50 Mb/s.
Jak sprawdzić PING za pomocą wiersza poleceń?
Zauważasz opóźnienia w transmisji podczas korzystania z internetu? Dowiedz się więc, jak sprawdzić PING. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem testu na chwilę wyłączyć wszystkie aplikacje działające w tle, w tym program antywirusowy, ponieważ ich działanie mogłoby zakłócić pomiar.
W systemie Windows można sprawdzić PING za pomocą wiersza poleceń. W tym celu:
-
wpisz w polu wyszukiwania na pasku zadań (w systemie Windows 10 znajduje się w lewym dolnym rogu na pulpicie) hasło „wiersz polecenia” i kliknij Enter,
-
alternatywnie możesz skorzystać ze skrótu klawiszowego Windows+R, a następnie wpisać „cmd” i kliknąć „ok”,
-
w widocznym czarnym oknie wpisz „nslookup” i zatwierdź Enterem,
-
powinien wyświetlić się adres DSN, który będzie potrzebny do sprawdzenia PING-u – jego przykładowy format to 192.168.42.1,
-
zamknij wiersz poleceń i uruchom go ponownie,
-
użyj komendy „ping” i po spacji wpisz odczytany wcześniej adres DNS, a następnie zatwierdź Enterem,
-
wartość PING-u ukaże się w polu „time”. Jeżeli PING w każdej linijce będzie zbliżony, świadczy to wtedy o stabilnym połączeniu.
Jak zmniejszyć PING i odciążyć łącze? 12 sposobów
Kiedy już wiesz, co to jest PING i jak go zmierzyć, warto poznać również sposoby zmniejszenia PING-u. Wymieniamy oraz krótko opisujemy najważniejsze spośród nich.
1. Zrestartuj router lub zmień jego ustawienia
Najprostsze rozwiązania zwykle okazują się najskuteczniejsze. Może się okazać, że odłączenie routera na chwilę od sieci rozwiąże problem wysokiego PING-u. Włącz go ponownie dopiero po odczekaniu kilku minut.
2. Zmień ustawienia routera
Wysoki PING często wynika z nieodpowiedniej konfiguracji routera. W przypadku internetu mobilnego nieraz pomocny okazuje się automatyczny wybór kanałów, częstotliwości lub standardu sieci na mniej przeciążony i o silniejszym sygnale, np. 3G lub 4G. Na naszym blogu znajduje się wpis z dokładną instrukcją, jak poprawnie skonfigurować router Wi-Fi.
3. Ustaw router w innym miejscu
Router powinien znajdować się w niedalekiej odległości od komputera, a także z dala od różnego typu przeszkód architektonicznych, np. grubych ścian czy innych urządzeń elektronicznych. Nie należy również umieszczać go w biurku ani w żaden sposób zabudowywać.
4. Zainstaluj sterowniki do karty sieciowej
Obniżyć PING można również poprzez reinstalację sterowników karty sieciowej. Jeśli to nie pomoże, alternatywnym rozwiązaniem jest wymiana wadliwej karty na nową.
5. Wyłącz aplikacje działające w tle
Przede wszystkim problematyczne bywają te programy, które łączą się z siecią. Listę działających w tle aplikacji sprawdzisz w Menadżerze Zadań – aby go otworzyć, należy użyć kombinacji klawiszy Ctr+Alt+Delete.
6. Sprawdź przewody sieciowe
Opóźnienia w transmisji mogą być także spowodowane niewłaściwym podłączeniem przewodów internetowych, ich przygnieceniem, zgięciem lub uszkodzeniem. Warto więc dokładnie sprawdzić wszystkie kable.
7. Podłącz internet po kablu
Bezpośrednie połączenie z siecią za pomocą przewodu Ethernet pozwoli znacząco podnieść jakość łącza w porównaniu do sieci bezprzewodowej Wi-Fi. W innym wpisie na naszym blogu wyjaśniamy, co to jest Ethernet i jak go podłączyć.
8. Wstrzymaj pobieranie plików i aktualizacji z internetu
Na czas grania w gry online lub streamowania warto przerwać pobieranie plików z internetu, w tym aktualizacji systemu Windows, programu antywirusowego oraz innych programów.
9. Usuń wirusy z komputera
Wysoki PING może być spowodowany przez zainstalowane na komputerze złośliwe oprogramowanie, np. spyware, robaka komputerowego czy trojana. Warto więc korzystać z programu antywirusowego i regularnie skanować system w poszukiwaniu wirusów.
10. Wybierz do gry serwer znajdujący się jak najbliżej
Opóźnienia w transmisji będą tym większe, im dalej komputer będzie znajdował się od serwera gry. Dlatego jeżeli jest taka możliwość, warto łączyć się z serwerem znajdującym się w niedalekiej odległości.
11. Odłącz inne urządzenia z sieci Wi-Fi
Na czas grania w grę online lub streamowania dobrze jest odłączyć od sieci Wi-Fi inne urządzenia, np. komputery, smartfony czy konsole.
12. Zastosuj wzmacniacze sygnału Wi-Fi
Jakość łącza mogą również podnieść wzmacniacze Wi-Fi, poprawiające zasięg internetu w domu i wzmacniające siłę sygnału.
Internet od Netii – dla graczy, streamerów i nie tylko!
W naszej ofercie możesz wybierać spośród trzech pakietów szybkiego internetu światłowodowego o prędkości 300 Mb/s, 600 Mb/s lub 1 Gb/s. Jeżeli w twoim miejscu zamieszkania nie jest możliwe zainstalowanie światłowodów, wtedy dobrym wyjściem może okazać się internet domowy LTE. Pozwala korzystać z sieci nawet po wyczerpaniu dostępnego transferu danych o wielkości 100 GB. Działa więc podobnie jak stacjonarne łącze. Wypróbuj też internet 5G od Netii – z pakietami do 500 lub 1000 GB na miesiąc!
Przeczytaj więcej o tym, co to jest sieć 5G.
Zarówno w cenie abonamentu na internet światłowodowy, jak i LTE otrzymasz od nas nowoczesny router Wi-Fi. Ponadto możesz chronić swój komputer przed wirusami dzięki usłudze Bezpiecznego Internetu.
Sprawdź także oferty internetu w Katowicach, internetu w Bydgoszczy oraz internetu w Łodzi.
Sprawdź też, czym kierować się przy wyborze najlepszego łącza dla firmy.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty