01 lutego 2022
Masz już dobrej klasy smartfon i zastanawiasz się, jaki abonament bez telefonu będzie najlepszy na usługi komórkowe? Wskazujemy najważniejsze parametry, które warto brać pod uwagę podczas wyboru operatora.
Nielimitowane połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y
Obecnie standardem na rynku telekomunikacyjnym są oferty nielimitowane pod względem wychodzących rozmów głosowych. Jeśli wybierzesz taki abonament, nie poniesiesz dodatkowych opłat bez względu na to, ile rozmawiasz. Warto upewnić się, czy nielimitowane rozmowy dotyczą numerów stacjonarnych oraz połączeń w ramach wszystkich sieci telefonii komórkowej w Polsce .
Dobrze jest także sprawdzić, czy operator nie nałożył żadnych limitów pod względem liczby możliwych do wysłania wiadomości tekstowych i multimedialnych. Zazwyczaj są one dodatkowo płatne w najtańszych ofertach abonamentowych.
Atrakcyjny pakiet danych komórkowych
Zdecydowana większość użytkowników telefonów komórkowych używa ich do korzystania z internetu mobilnego. Wymaga to wykorzystywania transferu danych , którego limit operatorzy określają w umowie abonamentowej.
Poziom zużycia pakietu internetowego jest uzależniony od czynności wykonywanych przez użytkownika oraz ich częstotliwości. Niewiele danych potrzeba m.in. do przeglądania stron czy korzystania z poczty elektronicznej. Znacznie więcej gigabajtów będzie natomiast potrzebne do:
- oglądania filmów w wysokiej jakości Full HD czy 4K .
- słuchania muzyki,
- streamowania ,
- grania w gry online,
- pobierania plików o dużej wielkości,
- oglądania telewizji internetowej.
Do sporadycznego korzystania z internetu powinien wystarczyć pakiet około 2 GB . Jaki abonament komórkowy wybrać natomiast do częstego łączenia się z siecią i czynności wiążących się z szybkim zużywaniem transferu? Minimum w tym przypadku to kilkanaście GB, a najlepiej kilkadziesiąt GB .
Ważna jest nie tylko wielkość pakietu, lecz także szybkość internetu. Warto więc sprawdzić, czy w ramach abonamentu można korzystać z sieci z maksymalną prędkością, która jest możliwa do uzyskania w danej lokalizacji i technologii. Po wyczerpaniu limitu transferu większość operatorów włącza tzw. lejek, co wiąże się ze znacznym zmniejszeniem prędkości pobierania , np. do 32 Kb/s. Korzystanie z internetu na telefonie przestaje być wtedy wygodne. Dobrym rozwiązaniem będzie więc wybór abonamentu, który zakłada spowolnienie łącza do większej wartości, np. 1 Mb/s . Dzięki temu nadal można przeglądać strony, sprawdzać pocztę czy korzystać z serwisów społecznościowych.
Możliwość korzystania z internetu 5G
Jeżeli planujesz często używać telefonu do łączenia się z siecią, wtedy wskazanym rozwiązaniem będzie wybór abonamentu z internetem 5G . Możesz z niego korzystać pod warunkiem, że twój smartfon obsługuje taką sieć, a także jeśli znajdujesz się w lokalizacji objętej zasięgiem internetu piątej generacji . Jest to nowoczesna sieć mobilna, która pozwala osiągać porównywalną do światłowodów prędkość pobierania (nawet 600 Mb/s), spory zasięg, a także dużą stabilność połączenia – bez względu na warunki atmosferyczne czy liczbę użytkowników korzystających w tym samym czasie z internetu.
Internet 5G zapewnia doskonałe wrażenia podczas internetowej rozrywki, błyskawiczne pobieranie plików oraz wysoką jakość streamowania. Sprawdza się świetnie do używania w miejscach o sporym zagęszczeniu, np. w centrum miasta, galerii handlowej czy podczas imprez masowych.
Roaming międzynarodowy
Jaki abonament wybrać, jeżeli planujesz korzystać z telefonu poza granicami kraju? W takim przypadku należy zwrócić uwagę zwłaszcza na to, czy operator realizuje usługi roamingu międzynarodowego w strefie Euro.
Dzięki usłudze roamingowej nie poniesiesz dodatkowych opłat, jeśli będziesz w krajach Unii Europejskiej wykonywać i odbierać połączenia, wysyłać SMS-y i MMS-y czy łączyć się z internetem . Korzystanie z takich usług odbywa się na takiej samej zasadzie jak w kraju. Upewnij się, czy operator poinformuje cię odpowiednio wcześnie o kończącym się limicie transferu, ponieważ po jego wyczerpaniu będą obowiązywać podwyższone opłaty.
Cena abonamentu
Jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez klientów jest cena abonamentu telefonicznego. Warto przy tym pamiętać, że nie zawsze tani pakiet będzie najbardziej opłacalny – zwłaszcza jeżeli został objęty limitami na podstawowe usługi . Dobrze jest również sprawdzić, czy istnieje możliwość skorzystania z rabatów przy wyborze abonamentu – np. dla klientów przenoszących numer z innej sieci czy użytkowników korzystających jednocześnie z kilku usług u danego operatora.
Dodatki do oferty
Masz już podobne cenowo oferty u różnych operatorów i stoisz teraz przed dylematem, jaki abonament bez telefonu wybrać? Sprawdź więc, czy w danej ofercie nie przysługują ci atrakcyjne bonusy. Korzystny może okazać się np. wybór abonamentu z darmowym dostępem do serwisów streamingowych z muzyką czy filmami . Warto również zdecydować się na ofertę z systemem antywirusowym, który ochroni twój telefon przez różnego typu złośliwym oprogramowaniem . Niektórzy operatorzy proponują również swoim klientom ubezpieczenie telefonu, etui na smartfona, kontrolę rodzicielską czy lokalizator urządzenia.
Abonament komórkowy w ofercie Netia Mobile
Do korzystnych pod wieloma względami ofert należą nasze usługi Netia Mobile oraz Netia Mobile 5G . Obejmują nielimitowane rozmowy głosowe na numery stacjonarne oraz komórkowe do wszystkich polskich sieci. Możesz zarazem bez ograniczeń wysyłać SMS-y i MMS-y, a także korzystać z roamingu międzynarodowego w strefie Euro.
W abonamencie Netia Mobile możesz wybrać pakiet internetu mobilnego 2 GB lub 12 GB, natomiast w Netia Mobile 5G otrzymasz jeszcze więcej transferu – 30 GB lub 72 GB. Do momentu wyczerpania pakietu prędkość internetu nie będzie w żaden sposób ograniczona.
Jeśli przeniesiesz do nas numer z innej sieci, przez 3 miesiące koszt abonamentu wyniesie 0 złotych . Naszym klientom udzielamy również rabatu za udzielenie zgód marketingowych oraz dokupienie usługi stacjonarnej do mobilnej. Dodatkowo przez 2 miesiące możesz bezpłatnie korzystać z usługi Bezpiecznego Smartfona – z oprogramowaniem antywirusowym, kontrolą rodzicielską, ochroną loginów i haseł oraz zdalnym lokalizowaniem zgubionego lub skradzionego telefonu.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty