06 czerwca 2023
Jaki internet do pracy zdalnej wybrać?
Masz możliwość pracowania w trybie home office? Aby sprawnie wykonywać swoje obowiązki poza biurem firmy, potrzebujesz niezawodnego połączenia z siecią. Sprawdź, jaki internet do pracy zdalnej będzie odpowiedni.
Jaki internet do pracy zdalnej jest najlepszy?
Jeśli masz taką możliwość, do pracy zdalnej wybierz internet światłowodowy. Takie łącze jest szybkie i stabilne w każdych warunkach pogodowych oraz odporne na przeciążenia. Zapewnia prędkość pobierania nawet do 1 Gb/s, co pozwala komfortowo obsługiwać dowolne programy, a także bez zakłóceń kontaktować się ze współpracownikami i przełożonymi.
Nie musisz się obawiać, że nagle musisz przerwać swój udział w wideokonferencji czy że z powodu słabego łącza nie zdołasz ukończyć swoich projektów na czas. Internet zachowa świetne parametry nawet w sytuacji, kiedy z połączenia korzysta jednocześnie większa liczba użytkowników – np. wszyscy domownicy.
Zaletą łącza światłowodowego jest także duża prędkość wysyłania (upload) – może wynieść nawet 300 Mb/s. Ten parametr ma znaczenie zwłaszcza dla tych pracowników zdalnych, którzy wysyłają pliki o sporej wielkości czy prowadzą szkolenia online przez platformę streamingową.
Jaki internet mobilny do pracy zdalnej?
Internet światłowodowy nie jest jeszcze dostępny we wszystkich miejscowościach w Polsce. Wiele miasteczek i wsi pozostaje poza zasięgiem tego łącza. Ze światłowodów często nie mogą również korzystać osoby, które mieszkają w wynajmowanym mieszkaniu.
Wartym uwagi rozwiązaniem dla pracowników zdalnych może być internet mobilny. Pozwala on korzystać z sieci w swoim domu bez potrzeby wiercenia w ścianach. Wystarczy, że włożysz kartę SIM od operatora do swojego modemu lub routera z funkcją modemu, a następnie skonfigurujesz punkt dostępowy APN. Przy użyciu internetu mobilnego możesz korzystać z sieci nie tylko w domu, lecz także z dowolnego miejsca w zasięgu sieci operatora. Takie łącze przyda się zwłaszcza osobom, które często udają się w podróże służbowe lub pracują zdalnie jak cyfrowi nomadzi.
Jaki internet mobilny do pracy zdalnej będzie najlepszy? Przy wyborze pakietu zwróć uwagę na wielkość dostępnego transferu udanych. Wybierz możliwie jak największy limit, np. 500 GB lub 1000 GB. Dzięki temu unikniesz ryzyka, że musisz przerwać pracę przed wykonaniem zaplanowanych zadań. Wykorzystanie transferu spowoduje, że prędkość połączenia spadnie do niewielkiej wartości, która nie pozwoli komfortowo korzystać z internetu.
Upewnij się również, że operator nie nakłada żadnego limitu pod względem prędkości w ramach wykupionego pakietu i dostępnego rodzaju sieci komórkowej. Najlepsze parametry pozwalają uzyskać standardy LTE 4G oraz 5G. Sieć piątej generacji (5G) umożliwia osiąganie podobnych wartości uploadu i downloadu co światłowody.
Urządzenia i dodatkowe usługi w pakiecie z internetem
Bez względu na to, jaki internet do pracy zdalnej wybierzesz, sprawdź, czy operator oferuje dodatkowe usługi oraz urządzenia. Jeśli chcesz korzystać w swoim domu z internetu bezprzewodowego, przyda ci się router Wi-Fi. Przenośny modem lub router z funkcją modemu jest natomiast niezbędny dla użytkowników internetu mobilnego.
Razem z internetem do pracy zdalnej możesz mieć także dodatkowe usługi, np. oprogramowanie antywirusowe, które zabezpieczy twoje pliki i poufne dane.
Jaki internet do pracy zdalnej? Od Netii!
Chcesz mieć gwarancję najwyższej prędkości i stabilności łącza do pracy zdalnej? Wybierz więc nasz stacjonarny internet światłowodowy w jednej z trzech opcji downloadu – do 300 Mb/s, 600 Mb/s oraz 1 Gb/s. Oferujemy również mobilny internet domowy LTE bez limitu prędkości. Dostępna wielkość transferu danych może wynieść 100 GB, 500 GB lub 1000 GB.
W cenie abonamentu udostępnimy ci na czas trwania umowy nowoczesny router Wi-Fi – w przypadku internetu domowego LTE w zestawie z zewnętrzną anteną i wzmocnioną kartą SIM, odporną na każdą pogodę. Dzięki takiemu urządzeniu uzyskasz silny sygnał internetu nawet w całym domu.
Możesz również skorzystać z naszego dodatkowego pakietu Bezpiecznego Internetu na komputer i urządzenia mobilne. W jego ramach możesz korzystać z oprogramowania antywirusowego, zapory firewall, filtra antyspamowego do poczty, ochrony danych płatniczych oraz kontroli rodzicielskiej.
Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się jak usprawnić organizację pracy zdalnej? Sprawdź, jak efektywniej pracować w trybie pracy home office.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty