05 sierpnia 2022
Jak sprawdzić, jaki internet możesz mieć?
Trudno wyobrazić sobie codzienne życie bez dostępu do internetu. Warto dobrać jak najlepsze pod względem parametrów łącze, aby zapewnić sobie wysoki komfort pracy, nauki i rozrywki. Z różnych powodów dany typ połączenia może jednak nie być dostępny. Podpowiadamy, jak sprawdzić, jaki internet możesz mieć w swoim domu lub poza nim.
Jaki rodzaj internetu można wybrać?
Istnieje wiele rodzajów łącz internetowych, lecz tylko niektóre z nich zapewniają zadowalającą prędkość i stabilność. Przy podejmowaniu decyzji warto wziąć pod uwagę zwłaszcza:
- internet kablowy,
- internet światłowodowy,
- internet mobilny LTE 4G,
- internet mobilny 5G,
- internet hybrydowy.
Na naszym blogu przybliżamy dokładnie najważniejsze rodzaje internetu. Wskazujemy również główne różnice pomiędzy internetem mobilnym a stacjonarnym.
Od czego może być uzależniona dostępność internetu?
Wymieniamy i opisujemy kluczowe kryteria, które mogą wpłynąć na możliwość wyboru danego rodzaju połączenia internetowego.
Lokalizacja budynku
Osoby mieszkające na stałe w dużym mieście mogą zdecydować się na każdy z popularnych rodzajów internetu. Zwłaszcza mieszkańcy centrum wielkich aglomeracji powinni wziąć pod uwagę łącza światłowodowe i mobilne 5G, które zapewniają najlepsze parametry. Jakość internetu nie spadnie pomimo dużej gęstości zaludnienia – w tym samym czasie wiele osób może komfortowo korzystać z internetu.
Mieszkańcy obrzeży dużych miast mogą zdecydować się zarówno na światłowody, internet 5G, jak i internet mobilny LTE, który powinien być wystarczająco stabilny.
Osoby zamieszkujące natomiast na terenie wsi i niedużych miejscowości miejskich często nie mają możliwości instalacji światłowodów – nie pozwala im na to istniejąca infrastruktura. Konieczne jest doprowadzenie linii światłowodowych oraz skrzynek umożliwiających podłączenie użytkowników. Mniejsze miejscowości znajdują się także najczęściej poza zasięgiem sieci 5G. Alternatywnymi rozwiązaniami będzie w tym przypadku miedziane łącze kablowe, internet mobilny LTE lub 3G. Na naszym blogu poświęciliśmy odrębny artykuł wyjaśnieniu, jaki internet do domu na wsi wybrać.
Model urządzenia do obsługi internetu
To, jaki możesz mieć internet, zależy również od urządzeń do jego obsługi. Nie każdy telefon czy laptop jest kompatybilny z siecią 5G. Zgodny z technologią piątej generacji powinien być również router. Jak sprawdzić, jaki najszybszy internet możesz mieć? Zwróć w tym celu uwagę na standardy Wi-Fi i częstotliwości obsługiwane przez router.
Liczba osób w mieszkaniu
Teoretycznie internet będzie można zainstalować w domu niezależne od tego, ile osób mieszka w danym domu. Warto mieć jednak świadomość, że prędkość połączenia bezprzewodowego zacznie spadać wraz z każdą kolejną osobą podpiętą do sieci. Dlatego do dużego domu najlepiej wybrać internet światłowodowy, którego spora przepustowość pozwala zachować komfortową jakość łącza. Aby zasięg Wi-Fi objął cały dom, niezbędne może okazać się skorzystanie ze wzmacniacza sygnału.
Prawo własności do lokalu
Przyłączenie mieszkania do sieci kablowej lub światłowodowej wymaga wykonania odwiertów w ścianach, aby podłączyć przewody do gniazda optycznego. Osoba wynajmująca lokal będzie musiała uzyskać zgodę właściciela, co nie zawsze okaże się możliwe. Jaki internet w wynajmowanym mieszkaniu sprawdzi się najlepiej? Zazwyczaj internet mobilny, który nie wymaga okablowania.
Częstotliwość zmiany miejsca zamieszkania
Często zmieniasz miejsce zamieszkania i bierzesz pod uwagę w najbliższym czasie przeprowadzkę? Instalacja stacjonarnego łącza może być niepotrzebna – zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na zawarcie umowy długoterminowej z operatorem. Korzystniejszym wyjściem może się okazać wybór internetu mobilnego lub stacjonarnego z umową na czas nieokreślony oraz krótkim okresem wypowiedzenia.
Sposób korzystania z internetu
Jeśli zamierzasz korzystać z internetu głównie w domu, zwykle najlepszym wyborem będzie łącze światłowodowe – gdy jest możliwość jego podłączenia do budynku. Jeżeli natomiast chcesz często łączyć się z siecią w podróży, możesz mieć możliwość korzystania jedynie z internetu mobilnego.
Zwróć także uwagę, w jakim celu i jak często łączysz się z siecią. Nie możesz mieć internetu mobilnego z małym limitem transferu danych, jeśli zamierzasz często pobierać duże pliki, streamować czy oglądać filmy w wysokiej jakości. Wybierz wtedy stałe łącze światłowodowe lub internet mobilny z duży limitem transferu, np. 500 GB lub 1000 GB.
Jaki możesz mieć internet? Sprawdź to na naszej stronie
Jak sprawdzić, jaki internet możesz mieć? Sposób jest prosty:
- Wejdź na stronę z naszym internetem stacjonarnym: https://www.netia.pl/pl/internet.
- Kliknij w górnej części strony w polecenie „Sprawdź dostępność”.
- Wpisz w odpowiednie pola swoją miejscowość, ulicę i numer domu lub mieszkania.
- Kliknij w przycisk „Dopasuj oferty”.
W naszej ofercie masz do wyboru pakiety internetu stacjonarnego, mobilnego oraz hybrydowego.:
- Szybki i stabilny internet światłowodowy jest dostępny w trzech opcjach prędkości pobierania – 300 Mb/s, 600 Mb/s i 1 Gb/s. Na cały okres trwania umowy otrzymasz od nas stacjonarny router Wi-Fi.
- Możesz także zdecydować się na nasz internet mobilny 5G, którego parametry dorównują światłowodom – limit transferu danych wynosi 500 GB lub 1000 GB. Jeśli nie masz możliwości korzystania z sieci 5G lub chcesz mieć połączenie z internetem w całym domu, polecamy ci ofertę domowego internetu LTE. Do wyboru masz 100 GB, 500 GB lub 1000 GB, a jednocześnie otrzymasz od nas router stacjonarny, router z anteną zewnętrzną oraz wzmocnioną kartę SIM, odporną na zmienne warunki atmosferyczne.
- Mieszkasz w miejscu poza zasięgiem światłowodów? Rozważ więc naszą ofertę internetu hybrydowego 2 w 1, łączącego prędkość internetu mobilnego ze stabilnością łącza stacjonarnego. Stały dostęp do internetu z prędkością do 100 Mb/s będzie możliwy przy użyciu kablowej sieci miedzianej. Jednocześnie otrzymasz do wykorzystania 100 Gb internetu mobilnego w ciągu dnia i 200 GB w nocy.
Sprawdź także oferty internetu w Gdańsku, internetu w Gdyni oraz internetu w Warszawie.
Sprawdź internet symetryczny od Netii. Dowiedz się też czym różni się łącze symetryczne od asymetrycznego.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty