15 lipca 2022
Phone clone – jak sklonować dane z telefonu? Dlaczego warto to zrobić?
Funkcja phone clone pozwala w sposób automatyczny skopiować wszystkie dane znajdujące się w pamięci smartfona. Wyjaśniamy krok po kroku, jak sklonować telefon przy użyciu bezpłatnych aplikacji.
W jakich celach warto wykonać klonowanie telefonu?
Klonowanie telefonu najczęściej przydaje się w sytuacji zmiany urządzenia na nowy model. Nie trzeba wtedy przenosić wszystkich plików i danych w ręczny sposób, np. za pomocą Bluetooth, dysku twardego czy kabla USB. Funkcja Phone Clone pozwala w krótkim czasie sklonować całą zawartość telefonu, w tym:
- SMS-y,
- MMS-y,
- aplikacje,
- dane aplikacji,
- zdjęcia,
- filmy,
- kontakty,
- historię połączeń,
- pliki muzyczne,
- zapisane dokumenty.
Automatyczne klonowanie przy użyciu funkcji Phone Clone przyda się również, aby wykonać kopię bezpieczeństwa (backup), np. na wypadek zgubienia telefonu, jego kradzieży czy zainfekowania złośliwym oprogramowaniem. Na naszym blogu przedstawiamy również dodatkowe instrukcje:
- jak przenieść kontakty z telefonu na telefon,
- jak skopiować kontakty z telefonu na komputer i odwrotnie,
- jak przenieść SMS-y z telefonu na telefon.
Klonowanie telefonu z Androidem za pomocą dysku Google
Szybką i prostą metodą na sklonowanie telefonu z systemem Android jest skorzystanie z wirtualnej chmury Google. W tym celu:
- Podłącz nowy i stary telefon do domowej sieci Wi-Fi.
- Zaloguj się przy użyciu tych samych danych na obu urządzeniach na swoje konto Google.
- Wejdź na starym telefonie do ustawień aplikacji Google, otwórz zakładkę „Kopia zapasowa”, a następnie wybierz opcję „Utwórz kopię zapasową teraz”.
- Na nowym urządzeniu pojawi się komunikat z zapytaniem, czy chcesz przywrócić dane – wybierz „Przenieś dane z: Kopia zapasowa z chmury”.
Jak sklonować telefon w aplikacji Phone Clone Huawei?
Dane z telefonu można także skopiować przy użyciu stworzonej przez firmę Huawei aplikacji Phone Clone. Jak działa to oprogramowanie? Pozwala sklonować zawartość smartfona zapisaną w jego pamięci oraz na karcie SIM – bez użycia komórkowego transferu danych oraz domowej sieci Wi-Fi, ponieważ automatycznie tworzy się darmowy hotspot.
Kopię można wykonać nie tylko na telefonach Huawei, lecz także smartfonach wszystkich innych marek – z systemem Android oraz iPhone. Istnieje jednak możliwość jej przeniesienia jedynie na urządzenia tego producenta.Aby sklonować telefon w ten sposób:
- Pobierz i zainstaluj aplikację Phone Clone na starym oraz nowym telefonie.
- Uruchom oprogramowanie na dotychczas używanym smartfonie i wybierz opcję „To stary telefon”.
- Na nowym telefonie Huawei kliknij w „To nowy telefon”, a następnie wskaż typ urządzenia, z którego zamierzasz przenieść dane (Android, iOS lub inny model Huawei).
- Na ekranie docelowego sprzętu wyświetli się hasło do utworzonego punktu dostępu – wprowadź je na starym smartfonie.
- Alternatywnie możesz zeskanować starym telefonem kod QR pokazywany na nowym modelu Huawei.
- Wskaż dane, które chcesz sklonować, i odczekaj, aż operacja zostanie zakończona.
Klonowanie telefonu przy użyciu Smart Switch?
Jeżeli zamierzasz sklonować dane na nowy telefon firmy Samsung, możesz skorzystać z aplikacji Smart Switch. W tym celu:
- Pobierz aplikację ze Sklepu Play i zainstaluj ją na obu urządzeniach.
- Podłącz telefony do tej samej sieci Wi-Fi.
- Na dotychczas używanym smartfonie przejdź do ustawień, wybierz zakładkę „Konta i kopia zapasowa”, a następnie „Smart Switch”.
- Na nowym urządzeniu skorzystaj z funkcji „Odbierz dane”, a następnie wybierz „Bezprzewodowo”.
- Na starym telefonie wskaż opcję „Przesyłanie danych” oraz rodzaj danych, które zamierzasz sklonować.
- Na ekranie nowego smartfona wyraź zgodę na połączenie i kopiowanie.
Jak sklonować telefon w LG Mobile Switch?
Telefon możesz także sklonować i przesłać na urządzenia marki LG. Aby dokonać tego w sposób bezprzewodowy:
- Pobierz i zainstaluj aplikację LG Mobile Switch na starym i nowym urządzeniu.
- Otwórz aplikację i zaakceptuj umowę licencyjną.
- Wskaż opcję bezprzewodowego przesyłu.
- Wybierz na dotychczas używanym telefonie polecenie „Wyślij”, a na nowym „Otrzymaj”.
- Kliknij na obu urządzeniach w komendę „START”.
- Potwierdź połączenie na starym telefonie i zaakceptuj je na nowym smartfonie.
- Wskaż dane, które chcesz przenieść.
- Uruchom ponownie nowy telefon.
Klonowanie telefonu w CLONEit
Chcesz sklonować telefon i przenieść dane na urządzenie innej marki? Możesz skorzystać z aplikacji, które umożliwiają przesyłanie kopii na smartfony dowolnych producentów. Przykładem takiego oprogramowania jest CLONEit. W celu skorzystania z funkcji Phone Clone:
- Pobierz i zainstaluj aplikację na obydwu telefonach.
- Oznacz nowe urządzenie jako odbiorcę, a stare jako nadawcę.
- Wyraź zgodę na instalację programów z nieznanych źródeł.
- Wskaż rodzaj danych, które chcesz sklonować i przenieść.
- Kliknij w polecenie „Start”.
Kopia zapasowa to nie wszystko. Zadbaj o bezpieczeństwo swojego telefonu
Jeśli chcesz zabezpieczyć cenne dane na swoim telefonie, nie wystarczy wykonywanie kopii zapasowych. Dodatkową ochronę zapewni ci nasza usługa Bezpiecznego Smartfona z zaawansowanym systemem antywirusowym, filtrem antyspamowym do poczty, ochroną loginów i haseł, kontrolą rodzicielską oraz funkcją zdalnej blokady telefonu.
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego na swój telefon? Polecamy naszą ofertę Netia Mobile 5G z dużym limiter transferu danych – 30 GB lub 72 GB. Jeśli nie masz dostępu do sieci 5G, możesz wybrać pakiet Netia Mobile z internetem 4G LTE – 2 GB lub 12 GB. Obie oferty zapewniają nielimitowane SMS-y, MMS-y oraz połączenia głosowe z numerami komórkowymi oraz stacjonarnymi w Polsce.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty