16 sierpnia 2021
Dlaczego telefon łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu? Potencjalne przyczyny
Każdemu może zdarzyć się sytuacja, że telefon łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu. Innym razem telefon widzi Wi-Fi, ale nie łączy się i nie ma możliwości korzystania z sieci. Przedstawiamy potencjalne powody braku internetu Wi-Fi w smartfonie, a także możliwe rozwiązania problemu. W innym wpisie na naszym blogu wskazaliśmy z kolei, z czego może wynikać brak internetu w telefonie w przypadku korzystania z transmisji danych komórkowych.
Telefon widzi Wi-Fi, ale się z nim nie łączy – z czego może to wynikać?
Istnieje wiele potencjalnych przyczyn tego, że telefon nie łączy się z internetem przez Wi-Fi, pomimo że sieć jest widoczna. Przedstawiamy najczęstsze powody:
- aplikacje zainstalowane na telefonie sprawiają problemy,
- ustawienia w telefonie są nieprawidłowe,
- konfiguracja routera jest niewłaściwa,
- telefon jest uszkodzony
- połączenie zostało zabezpieczone hasłem,
- program antywirusowy blokuje połączenie,
- w systemie telefonu znajduje się złośliwe oprogramowanie.
Telefon łączy się z Wi-Fi, ale internet nie działa – potencjalne przyczyny
W przypadku, gdy telefon łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu, powody bywają nieco inne. Niektóre przyczyny mogą się jednak pokrywać z sytuacją przedstawioną w poprzednim akapicie:
-
system jest przeciążony,
-
router został postawiony w niewłaściwym miejscu,
-
w systemie telefonu znajdują się błędy,
-
problem leży po stronie przeglądarki,
-
w adresie strony internetowej znajduje się literówka,
-
aplikacje zainstalowane na telefonie sprawiają problemy,
-
na telefonie znajdują się wirusy,
-
ustawienia w telefonie są nieprawidłowe,
-
konfiguracja routera jest niewłaściwa.
Telefon łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu – 13 sposobów, jak rozwiązać ten problem
Rozwiązanie problemu niedziałającego internetu zazwyczaj okazuje się proste i nie wymaga zaawansowanych umiejętności technicznych. Proponujemy mało skomplikowane rozwiązania, które często okazują się skuteczne.
1. Wyłącz i włącz ponownie telefon
Jest to najprostsze rozwiązanie w przypadku problemów z połączeniem. Można ponownie załadować oprogramowanie telefonu na dwa sposoby:
-
Przytrzymaj kilka sekund przycisk wyłączania urządzenia.
-
Wyjmij baterię, a po chwili włóż ją ponownie do telefonu.
2. Przywróć telefon do stanu fabrycznego
Brak internetu w telefonie spowodowany błędnymi ustawieniami telefonu można rozwiązać poprzez przywrócenie systemu do stanu fabrycznego. W tym celu należy odszukać w telefonie odpowiednią opcję, a następnie ją zastosować.
W systemie Android przykładowa ścieżka jest następująca: „Ustawienia”–„System”–„Zresetuj opcje”, „Wykasuj wszystkie dane (przywróć dane fabryczne)”. Można również wybrać opcję „Zresetuj Wi-Fi”, co pozwoli zachować pozostałe dane zapisane w telefonie”. Dokładniejsza instrukcja, jak zresetować telefon, znajduje się w innym artykule na naszym blogu.
3. Popraw literówki w adresie strony
Upewnij się, czy wpisywany w polu adresu przeglądarki adres strony WWW jest prawidłowy.
4. Zresetuj router
To, że telefon łączy się z Wi-Fi, ale internet nie działa, może również leżeć po stronie routera. Prostym rozwiązaniem może okazać się wyłączenie takiego urządzenia i po chwili jego ponowne włączenie. Niektóre routery mają również przycisk „reset”.
5. Wzmocnij sygnał Wi-Fi
Internet na telefonie może również nie działać z powodu zbyt słabego sygnału. Istnieje wiele sposobów, jak wzmocnić sygnał Wi-Fi. Pomocne może okazać się np. ustawienie routera w innym miejscu, zastosowanie dodatkowych anten czy wzmacniacza sygnału.
6. Odinstaluj ostatnio zainstalowane aplikacje
Często internet nie działa dlatego, że blokują go ostatnio zainstalowane na telefonie aplikacje. Warto je odinstalować lub przywrócić ich początkowe ustawienia.
7. Usuń wirusy z telefonu
Jeszcze inną potencjalną przyczyną braku internetu w telefonie jest blokowanie połączenia przez złośliwe oprogramowanie, np. konie trojańskie czy robaki komputerowe. Można więc spróbować przeskanować system w celu wykrycia i usunięcia wirusów. Nasi klienci mogą zabezpieczyć się przed wirusami dzięki usłudze Bezpieczny Smartfon.
8. Zmień konfigurację routera
Internet nie będzie również działać w przypadku nieodpowiedniej konfiguracji routera. Problem może wynikać m.in. z ustawionego limitu maksymalnej liczby urządzeń połączonych z siecią Wi-Fi czy działania sieci na częstotliwości lub kanale nieobsługiwanym przez dany model telefonu. W jednym z naszych poprzednich artykułów poradnikowych podpowiadamy, jak poprawnie skonfigurować router Wi-Fi.
9. Dodaj sieć ręcznie
W routerze może być aktywna opcja ukrywania nazwy sieci. W takim przypadku sieć nie będzie widoczna dla innych urządzeń i należy wpisać ręcznie jej nazwę. W systemie Android trzeba w tym celu wejść do ustawień Wi-Fi, następnie kliknąć „Dodaj sieć...” i wpisać odpowiedni identyfikator SSID.
10. Zmień datę i godzinę w telefonie
Powodem braku internetu może być także niewłaściwie ustawiona data i godzina w telefonie. W ustawieniach systemowych można w prosty sposób dokonać zmian.
11. Skonfiguruj program antywirusowy
Połączenie z internetem Wi-Fi mogą blokować nie tylko wirusy, lecz także programy antywirusowe. Zazwyczaj wystarczy odpowiednia konfiguracja takiego oprogramowania.
12. Wyłącz funkcję oszczędzania energii
Korzystanie z funkcji oszczędzania baterii w telefonie może spowodować osłabienie sygnału Wi-Fi, a w efekcie problemy z obsługą sieci.
13. Zaktualizuj system operacyjny oraz przeglądarkę
Problemy z połączeniem internetowym mogą również wynikać z przestarzałego oprogramowania w telefonie. Warto więc przeprowadzić ręczną aktualizację – odpowiednią opcję znajdziesz w ustawieniach. Jeśli można nawiązać połączenie, lecz strony się nie wczytują, możesz również spróbować zaktualizować przeglądarkę lub wyczyścić pamięć podręczną.
Szybki i stabilny internet Wi-Fi od Netii
Jakość internetu w dużym stopniu zależy również od łącza udostępnianego przez operatora. Do stworzenia domowej sieci Wi-Fi świetnie nadaje się zarówno stacjonarny internet światłowodowy, jak i mobilny internet domowy LTE. W naszej ofercie światłowody są dostępne w trzech wariantach prędkości – 300 Mb/s, 600 Mb/s oraz 1 Gb/s. W cenie abonamentu otrzymasz nowoczesny router Wi-Fi. Umowę możesz podpisać na 9 miesięcy, 24 miesiące lub bezterminowo. Promocja na okres 9 miesięcy trwa jednak tylko do 15 listopada 2021 roku!
Internet domowy LTE to natomiast pakiety ze sporym limitem transferu – 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. Parametry łącza są w tym przypadku zbliżone do internetu światłowodowego. Na czas trwania umowy otrzymasz bezpłatnie router z zewnętrzną anteną oraz wzmocnioną kartę SIM, odporną na trudne warunki atmosferyczne.
Szybki i niezawodny internet to podstawa efektywnego działania każdego biznesu. Sprawdź więc, jak wybrać najlepszy internet na potrzeby firmowe.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty