26 listopada 2021
Tryb awaryjny w telefonie może być przydatny w różnego typu sytuacjach, kiedy urządzenie nie działa prawidłowo. Przedstawiamy prostą instrukcję krok po kroku, jak włączyć, a następnie wyłączyć taką funkcję na smartfonach z systemem Android oraz iOS. Wskazujemy również, czym jest tryb awaryjny, a także kiedy warto go uruchomić.
Co to jest tryb awaryjny w telefonie?
Tryb awaryjny to opcja pozwalająca na uruchomienie telefonu bez zainstalowanych przez użytkownika aplikacji, dodatków, rozszerzeń oraz motywów zewnętrznych firm. Można wtedy korzystać jedynie z programów i funkcji wbudowanych w fabrycznym oprogramowaniu. Dotychczas używane widżety stają się szare i nieaktywne. Tryb awaryjny w telefonie jest także przez niektórych producentów nazywany trybem bezpiecznym.
Aplikacje wyłączone w trybie awaryjnym nie są trwale usuwane, można nadal z nich korzystać po ponownym uruchomieniu telefonu.
Jakie funkcje działają w trybie awaryjnym?
Tryb awaryjny w telefonie nadal umożliwia korzystanie z wielu podstawowych funkcji oraz aplikacji, które były dostępne po zakupie nowego telefonu. Są to m.in.:
- aplikacja sklep Google Play,
- aplikacja filmy i zdjęcia Google,
- menedżer plików,
- notatnik,
- radio,
- zegar,
- kalendarz,
- kalkulator,
- aparat,
- aktualizacje,
- lokalizacja,
- tethering ,
- autoobracanie,
- oszczędzanie baterii,
- latarka,
- podświetlenie nocne,
- Bluetooth ,
- aplikacja YouTube,
- wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych,
- wysyłanie oraz odbieranie wiadomości SMS,
- przeglądanie i dodawanie kontaktów,
· korzystanie z internetu – w tym przeglądanie stron www.
W jakich sytuacjach warto uruchomić tryb awaryjny w telefonie?
Wiedząc, jak uruchomić telefon w trybie awaryjnym, można wykryć przyczyny nieprawidłowego działania urządzenia. Tryb ten pozwala przekonać się, czy któraś z zainstalowanych aplikacji nie powoduje problemów, a następnie w razie potrzeby ją odinstalować. Z poziomu trybu awaryjnego możliwe jest także naprawienie błędów, przywrócenie ustawień fabrycznych telefonu czy zaktualizowanie oprogramowania do nowszej wersji.
Tryb awaryjny w telefonie warto włączyć zwłaszcza w następujących sytuacjach:
- powolne działanie urządzenia,
- brak możliwości wykonania określonych akcji,
- niedziałająca klawiatura,
- szybko rozładowująca się bateria w telefonie ,
- podejrzenie infekcji urządzenia przez wirusa lub inne złośliwe oprogramowanie ,
- nieprawidłowe działanie aplikacji,
- problemy z wyświetlaniem obrazu,
- samoistne ponowne uruchamianie się telefonu,
- zawieszanie się urządzenia,
- niedziałające powiadomienia,
· problem z rozpoznawaniem telefonu po jego podłączeniu do komputera,
- wyświetlanie się natarczywych reklam.
Jak uruchomić telefon w trybie awaryjnym?
Przedstawiamy proste instrukcje, jak włączyć tryb awaryjny w telefonie na urządzeniach z systemem Android oraz iOS. Sposób jego włączania może nieco się różnić w zależności od wersji oprogramowania oraz modelu smartfona.
Jak włączyć tryb awaryjny w telefonie z Androidem?
Istnieją dwa nieskomplikowane sposoby na uruchomienie telefonu w trybie awaryjnym.
Pierwszy sposób
1. Naciśnij, a następnie przytrzymaj przez kilka sekund przycisk zasilania, który zwykle znajduje się z boku telefonu.
2. Na ekranie pojawią się dwa przyciski na białym tle – „Wyłącz” i Uruchom ponownie”. Przytrzymaj palcem przycisk „Wyłącz”.
3. Po chwili na wyświetlaczu pojawi się okno „Uruchom w trybie awaryjnym”. Wybierz opcję „OK”.
4. Odczekaj do ponownego uruchomienia telefonu – urządzenie włączy się w trybie awaryjnym.
Drugi sposób
Jeżeli pierwsza metoda nie działa, można wtedy spróbować drugiego popularnego sposobu.
1. Wyłącz telefon poprzez przytrzymanie przycisku „Power”.
2. Uruchom ponownie urządzenie, przyciskając i przytrzymując przez kilka sekund przycisk włączania.
3. Kiedy na ekranie pojawi się początkowa animacja z logo producenta, naciśnij jednocześnie przycisk uruchamiania telefonu oraz ściszania dźwięku.
4. Jeżeli powyższa kombinacja przycisków nie działa, spróbuj wybrać inny wariant, np. Power + przycisk pogłaśniania lub Power + jednoczesne przytrzymanie przycisku pogłaśniania i ściszania.
5. Poczekaj aż urządzenie uruchomi się ponownie w trybie awaryjnym.
Jak włączyć tryb awaryjny w telefonie z systemem iOS?
Nieco inaczej wygląda instrukcja, jak uruchomić telefon w trybie awaryjnym na telefonach iPhone.
1. Wyłącz telefon.
2. Podłącz urządzenie do komputera za pomocą kabla USB.
3. Upewnij się, że masz na komputerze zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji iTunes, a następnie ją włącz.
4. Uruchom tryb awaryjny, korzystając z odpowiednich przycisków funkcyjnych. Właściwa kombinacja będzie się nieco różnić w zależności od modelu telefonu:
- iPhone 6 lub starszy – naciśnij i przytrzymaj przycisk „Początek”, a jednocześnie przycisk górny lub boczny.
- Iphone 7, iPhone 7 Plus oraz iPod touch 7. generacji – naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk wyciszania dźwięku oraz przycisk górny lub boczny.
- Iphone 8 lub nowszy – naciśnij, a następnie szybko puść przycisk pogłaśniania. Po chwili naciśnij i szybko puść przycisk ściszania oraz naciśnij przycisk boczny i przytrzymaj go.
5. Trzymaj odpowiedni przycisk/przyciski tak długo, aż na telefonie pojawi się ekran trybu awaryjnego.
Jak wyłączyć tryb awaryjny w telefonie?
Kiedy już znajdziesz przyczynę problemów z działaniem telefonu, możesz wyłączyć tryb awaryjny. W tym celu najczęściej wystarczy uruchomić telefon ponownie i wtedy znowu można korzystać ze wszystkich czasowo wyłączonych aplikacji oraz funkcji.
1. Przytrzymaj przez parę sekund przycisk „Power”.
2. Z wyświetlonych na ekranie przycisków wybierz opcję „Uruchom ponownie”.
3. Odczekaj, aż telefon włączy się w standardowym trybie.
Może zdarzyć się sytuacja, że ponowne uruchomienie telefonu nie powoduje wyłączenia trybu awaryjnego. W takim przypadku można spróbować m.in. następujących rozwiązań:
· Zdejmij z telefonu etui lub pokrowiec ochronny – może on uniemożliwiać korzystanie z przycisków funkcyjnych.
· Upewnij się, czy przycisk ściszania, pogłaśniania oraz „Power” nie zapadły się lub nie utknęły w jednej pozycji – nie będzie wtedy możliwe ich prawidłowe działanie. W przypadku telefonu iPhone iOS sprawdź również przycisk „Początek”, górny oraz boczny.
Pakiety telefoniczne Netia Mobile z szybkim internetem
Szukasz operatora telefonicznego, który zaoferuje ci pakiety telefoniczne z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami oraz MMS-ami, a także sporym transferem danych internetowych? Sprawdź więc naszą usługę Netia Mobile. Oferujemy pakiety z internetem mobilnym 4G oraz 5G. Limit transferu może wynieść nawet 72 GB , co pozwala zyskać niemalże nielimitowany internet. Jednocześnie możesz korzystać z Bezpiecznego Smartfona – usługi, która pozwoli ci ochronić telefon przed wirusami oraz innym złośliwym oprogramowaniem, a także zabezpieczyć poufne dane osobowe i płatnicze.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty