29 lipca 2019
Przysporzenie konsumenckie zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK nr DOZIK 3/2019 z 30 maja 2019 r.
Szanowana Pani/Szanowny Panie.
Wyjaśniamy, że w zakresie prowadzonej działalności przez Netia S.A. dotyczącej pozyskiwania klientów drogą telefoniczną poprzez kontaktowanie się z klientem telefonicznie Spółka pozyskiwała zgodę na taki kontakt w formie, która została uznana przez Prezesa UOKiK za niespełniającą wymagań wskazanych w art. 172 oraz art. 174 ustawy Prawo Telekomunikacyjne, co kwalifikowało te działania jako naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Zgoda na kontakt telefoniczny celem przedstawienia oferty marketingowej pochodząca z zakupionych baz nie określała Netii S.A. jako podmiotu, na rzecz którego była przez Państwa udzielona zgoda. Zgody te były udzielane przez konsumentów na stronach internetowych m.in. przy okazji korzystania z konkursów, darmowych kursów językowych i podobnych usług.
Na obecnym etapie Spółka pobiera zgody marketingowe, gdzie mają Państwo pełną informację, że zgoda ta będzie realizowana dla spółki Netia S.A. Zakres naruszenia oraz środki usunięcia trwających skutków naruszenia przez Netia S.A. zostały określone w decyzji administracyjnej o nr DOZIK 3/2019 wydanej w dniu 30 maja 2019 r. przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodnie ze złożonym przez Netia S.A. zobowiązaniem.
Na stronie internetowej netia.pl/uokik znajdą Państwo wszelkie informacje związane z ww. decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsumenci objęci zakwestionowanym działaniem, w tym wskazani Klienci Netia S.A., na mocy ww. decyzji Prezesa UOKiK uprawnieni są do skorzystania przez okres 3 miesięcy z przysporzenia w formie wskazanej w Decyzji Prezesa UOKiK. Termin ten liczony jest od dnia publikacji niniejszego komunikatu na stronie internetowej Spółki www.netia.pl. Forma i zasady rekompensaty opisane zostały szczegółowo na dedykowanej podstronie netia.pl/uokik wraz z formularzem kontaktowym oraz dedykowanym numerem infolinii, gdzie konsumenci objęci praktyką Spółki mogą uzyskać wszelkie niezbędne informacje.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne dla obecnych Klientów Netia S.A. zamieszczone zostały również w serwisie Netia On Line będącym elektronicznym serwisem Abonenta w Spółce, dostępnym po zalogowaniu na stronie internetowej Spółki. Pełna treść decyzji administracyjnej, o której mowa powyżej, znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl w zakładce Prawo – Decyzje Prezesa UOKiK.
Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu umożliwienia weryfikacji, czy jest Pani/Pan uprawniona do przysporzenia konsumenckiego na mocy decyzji UOKiK. Weryfikacji można dokonać również dzwoniąc na numer 22 358 15 94 w godzinach 9.00-17:00 (opłata jak za połączenie z numerem stacjonarnym, wg taryfy operatora) lub wypełniając poniższy formularz.
Netia S.A. jako administrator Pani/Pana danych osobowych przetwarzać będzie Pani/Pana dane w celu wykonania decyzji UOKiK, obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania.
Gotowe!
Przyjęliśmy Państwa zgłoszenie. Jeżeli spełnia kryterium decyzji Prezesa UOKiK nr RKR-13/2021 z dnia 30.12.2021r. w ciągu 2 miesięcy zostanie dokonany zwrot środków na wskazany w formularzu Numer Rachunku Bankowego.