26 listopada 2018
Netia Player 1.0 - Obraz telewizora zatrzymuje się lub jest zniekształcony
Możesz spotkać się z dwoma rodzajami zniekształceń:
Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
Odłącz router oraz dekoder na minutę z zasilania.
Usługa telewizyjna w Netii oparta jest o łącze internetowe, zwróć uwagę, czy Internet działa prawidłowo. Zapoznaj się z tematami dotyczącymi problemów z Internetem
Połączenie z Internetem jest zrywane
Internet działa wolno
Uwaga Każdy dekoder, na którym aktualnie oglądana jest TV może pobierać pasmo do 10 Mbps
Sprawdź podłączenie przewodu HDMI poprzez odłączenie w dekoderze oraz odbiorniku TV i ponowne jego podłączenie, jeżeli masz inny przewód HDMI –podłącz go i sprawdź na nim działanie
Sprawdź, czy przewód Ethernet pomiędzy routerem a dekoderem nie uległ uszkodzeniu, dociśnij wtyczki.
Jeżeli dekoder połączony jest poprzez WiFi zapoznaj się z tematem
Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi?
W przypadku braku poprawy podłącz dekoder przewodem do routera (przewód został dostarczony wraz z dekoderem) oraz zmień w ustawieniach dekodera typ połączenia na Ethernet. Działanie telewizji na dekoderze połączonym poprzez WiFi nie jest gwarantowane.
Jeżeli posiadasz dysk- odłącz go, wyłącz dekoder na minutę z zasilania a następnie sprawdź działanie TV
Zresetuj dekoder do ustawień fabrycznych.
Jak zresetować dekoder do ustawień fabrycznych?
Zniekształcenia analogowe
Jeżeli na Twoim ekranie zauważyłeś zniekształcenia obrazu takie jak skoki czy poruszające się pasy, Twój odbiornik podłączony jest prawdopodobnie poprzez przewód miniDIN-SCART i przyczyna leży pomiędzy dekoderem a telewizorem, mogą to być:
-wejście w dekoderze
-przewód miniDIN-SCART
-odbiornik telewizyjny (w tym wejście EURO)
Sprawdź podłączenie przewodu poprzez wypięcie i ponowne podłączenie zarówno do dekodera jak i do telewizora. W przypadku dwóch wejść EURO w Twoim odbiorniku, możesz przełączyć przewód do drugiego wejścia -pamiętaj aby wybrać odpowiednie źródło sygnału w telewizorze (przycisk SOURCE /INPUT na pilocie)
Problemy mogą być też spowodowane błędami na łączu czy samym dekoderem /routerem. Jeżeli powyższe czynności nie pomogły skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej.
- Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
- Zniekształcenia analogowe (pasy, skaczący obraz)
Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
Odłącz router oraz dekoder na minutę z zasilania.
Usługa telewizyjna w Netii oparta jest o łącze internetowe, zwróć uwagę, czy Internet działa prawidłowo. Zapoznaj się z tematami dotyczącymi problemów z Internetem
Połączenie z Internetem jest zrywane
Internet działa wolno
Uwaga Każdy dekoder, na którym aktualnie oglądana jest TV może pobierać pasmo do 10 Mbps
Sprawdź podłączenie przewodu HDMI poprzez odłączenie w dekoderze oraz odbiorniku TV i ponowne jego podłączenie, jeżeli masz inny przewód HDMI –podłącz go i sprawdź na nim działanie
Sprawdź, czy przewód Ethernet pomiędzy routerem a dekoderem nie uległ uszkodzeniu, dociśnij wtyczki.
Jeżeli dekoder połączony jest poprzez WiFi zapoznaj się z tematem
Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi?
W przypadku braku poprawy podłącz dekoder przewodem do routera (przewód został dostarczony wraz z dekoderem) oraz zmień w ustawieniach dekodera typ połączenia na Ethernet. Działanie telewizji na dekoderze połączonym poprzez WiFi nie jest gwarantowane.
Jeżeli posiadasz dysk- odłącz go, wyłącz dekoder na minutę z zasilania a następnie sprawdź działanie TV
Zresetuj dekoder do ustawień fabrycznych.
Jak zresetować dekoder do ustawień fabrycznych?
Zniekształcenia analogowe
Jeżeli na Twoim ekranie zauważyłeś zniekształcenia obrazu takie jak skoki czy poruszające się pasy, Twój odbiornik podłączony jest prawdopodobnie poprzez przewód miniDIN-SCART i przyczyna leży pomiędzy dekoderem a telewizorem, mogą to być:
-wejście w dekoderze
-przewód miniDIN-SCART
-odbiornik telewizyjny (w tym wejście EURO)
Sprawdź podłączenie przewodu poprzez wypięcie i ponowne podłączenie zarówno do dekodera jak i do telewizora. W przypadku dwóch wejść EURO w Twoim odbiorniku, możesz przełączyć przewód do drugiego wejścia -pamiętaj aby wybrać odpowiednie źródło sygnału w telewizorze (przycisk SOURCE /INPUT na pilocie)
Problemy mogą być też spowodowane błędami na łączu czy samym dekoderem /routerem. Jeżeli powyższe czynności nie pomogły skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej.
Czy odpowiedź była przydatna?
Dziękujemy za odpowiedź
Pomóż nam poprawić tą odpowiedź
Jakich informacji Ci zabrakło?
Dziękujemy za odpowiedź
Zobacz także