10 marca 2025
Obraz na telewizorze zatrzymuje się lub jest zniekształcony
W trakcie oglądania telewizji możesz spotkać się z dwoma rodzajami zniekształceń:
- Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
- Zniekształcenia analogowe (pasy, skaczący obraz)
Zniekształcenia cyfrowe (stopklatki, pikseloza)
Usługa telewizyjna w Netii oparta jest o łącze Internetowe, wszelkie problemy z połączeniem będą również wpływały na jakość telewizji, w pierwszej kolejności zwróć uwagę, czy Internet działa prawidłowo.
Zapoznaj się z tematami dotyczącymi problemów z Internetem:
- Połączenie z Internetem jest zrywane - obraz na telewizorze będzie się zatrzymywał
- Internet działa wolno - mogą pojawić się zniekształcenia obrazu
Jeżeli połączenie z Internetem jest prawidłowe odłącz router oraz dekoder na minutę od zasilania, następnie podłącz router do zasilania, poczekaj, aż nawiąże połączenie z Internetem a następnie podłącz dekoder.
Następnie sprawdź podłączenie przewodu HDMI poprzez odłączenie w dekoderze oraz odbiorniku TV i ponowne jego podłączenie, jeżeli masz inny przewód HDMI –podłącz go.
Sprawdź, czy przewód Ethernet pomiędzy routerem a dekoderem nie uległ uszkodzeniu, dociśnij wtyczki.
Jeżeli dekoder połączony jest poprzez WiFi zapoznaj się z tematem Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi.
W przypadku braku poprawy podłącz dekoder przewodem do routera (przewód został dostarczony wraz z dekoderem) oraz zmień w ustawieniach dekodera typ połączenia na Ethernet.
Jeżeli powyższe rozwiązanie nie przyniosą skutku zresetuj dekoder do ustawień fabrycznych. Po zresetowaniu dekodera konieczna będzie jego ponowna konfiguracja.
Instrukcja jak zresetować dekoder oraz jak wykonać ponowną konfigurację znajdziesz w sekcji Pomoc > Telewizja > Dekodery.
Zniekształcenia analogowe
Jeżeli na Twoim ekranie zauważyłeś zniekształcenia obrazu takie jak skakanie czy pasy, Twój odbiornik podłączony jest prawdopodobnie poprzez przewód miniDIN-SCART (dekodery Netia Player) i przyczyna leży pomiędzy dekoderem a telewizorem, mogą to być:
- wejście w dekoderze
- przewód miniDIN-SCART
- odbiornik telewizyjny
Sprawdź podłączenie przewodu poprzez wypięcie i ponowne podłączenie zarówno do dekodera jak i do telewizora. W przypadku gdy posiadasz kilka wejść w Twoim odbiorniku, możesz przełączyć przewód do drugiego wejścia - pamiętaj aby wybrać odpowiednie źródło sygnału w telewizorze (przycisk SOURCE /INPUT na pilocie)
Problemy mogą być też spowodowane błędami na łączu czy samym dekoderem/routerem. Jeżeli powyższe czynności nie pomogły i trudności nadal będą występowały prosimy o zgłoszenie awarii do Netii. Zachęcamy ze skorzystania z serwisu Netia On-line zgodnie z instrukcją: Zgłaszanie awarii w serwisie Netia On-line.