22 maja 2020
Dual SIM – co to jest i jak działa? Jakie są jej rodzaje?
Znaczna część producentów oraz operatorów telefonicznych oferuje urządzenia mobilne z opcją dual SIM. Co to jednak jest? Jak działają dwie karty SIM w jednym telefonie? To przydatne rozwiązanie przede wszystkim dla osób, które na co dzień korzystają z więcej niż jednego smartfona. W artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest dual SIM, jak działa, a także jakie są rodzaje tej funkcji.
Co to jest dual SIM?
Dual SIM to technologia, która umożliwia korzystanie z dwóch kart SIM w ramach jednego modelu telefonu komórkowego. Urządzenia posiadające to rozwiązanie mają zazwyczaj dwa sloty, w których umieszcza się karty SIM. Zdarza się, że jeden z nich dzielony jest z kartą pamięci.
Technologia znacznie ułatwi funkcjonowanie osobom, które posiadają dwa numery telefonu, np. jeden prywatny, a drugi służbowy. Dzięki dual SIM będą mogły korzystać tylko z jednego urządzenia. Warto wspomnieć, że to, czy obie karty są aktywne w tym samym czasie, jest zależne od rodzaju dual SIM i posiadanego urządzenia.
Rodzaje dual SIM
Ta technologia nie zawsze funkcjonuje tak samo. O tym, jak działa dual SIM, decyduje kilka czynników. Możemy wyróżnić trzy rodzaje dual SIM:
- Tryb pasywny dual SIM – jest to najstarsze rozwiązanie dostępne na rynku, obecnie stosowane niezwykle rzadko. Tryb pasywny wyróżnia się dwoma slotami umieszczonymi obok siebie, w których możemy umieścić dwie karty SIM. Jednak tylko jedna z nich może być aktywna, natomiast druga będzie w trybie pasywnym. Oznacza to, że musimy ręcznie przełączać się między kartami i wybierać, z której chcemy obecnie korzystać. Ten rodzaj dual SIM był wykorzystywany w starszych urządzeniach mobilnych, które obecnie nie są powszechnie używane.
- Tryb standby dual SIM – ten rodzaj rozwiązania jest nazywany również DSS. Od trybu pasywnego różni się tym, że obie karty są aktywne w tym samym czasie, ale tylko do momentu, kiedy jedna z nich staje się zajęta, np. poprzez wykonywanie połączeń. W przypadku gdy będziemy korzystać z jednej karty, to osoba, która będzie chciała się z nami skontaktować za pośrednictwem tej drugiej, nie będzie miała takiej możliwości.
Kiedy zakończymy rozmowę, otrzymamy powiadomienie, że ktoś próbował się z nami skontaktować. Ten sposób funkcjonowania trybu wynika z tego, że urządzania posiadają jedną antenę, dlatego tylko jedna karta może być użytkowana. Tryb standby możemy spotkać w większości modeli telefonów obecnych na rynku. - Tryb aktywny dual SIM – jest to rozwiązanie, w ramach którego dwie karty SIM pozostają aktywne w tym samym czasie. Oznacza to, że możemy z nich korzystać w tym samym czasie, czyli np. wykonywać i odbierać połączenia. Gdy będziemy rozmawiać za pośrednictwem jednej karty, osoba, która będzie chciała się z nami skontaktować za pomocą drugiej, otrzyma powiadomienie, a my będziemy mogli się przełączyć lub zawiesić połączenie. Jest to możliwe dzięki zainstalowaniu dwóch anten GMS w urządzeniach mobilnych. To rozwiązanie możemy spotkać w najnowszych modelach telefonów komórkowych.
Dwie karty SIM – kiedy się przydadzą?
Skoro już wiemy, co to jest dual SIM, czas wyjaśnić, komu przyda się takie rozwiązanie. Ten rodzaj technologii ułatwi funkcjonowanie osobom, które posiadają zarówno telefon prywatny, jak i służbowy. Ponadto częstą motywacją do korzystania z dual SIM jest podział użyteczności kart – jedna służy do obierania połączeń, natomiast druga do korzystania z internetu.
Dual SIM ułatwi życie osobom, które często wyjeżdżają do innych krajów. W urządzeniu poza standardową kartą mogą umieścić zagraniczną – to rozwiązanie z pewnością pozwoli zaoszczędzić na rachunkach.
Dual SIM – jak działa? Jak aktywować tę funkcję?
Najprostszym rozwiązaniem, aby korzystać z technologii dual SIM, jest posiadanie modelu telefonu, którego ustawienia fabryczne pozwalają na umieszczenie dwóch kart SIM. Na rynku bardzo dużo producentów umieszcza je w swoich produktach. Jeżeli posiadamy urządzenie bez podwójnego slotu, możemy zakupić odpowiedni adapter, który poprzez podłączenie do telefonu umożliwi dodanie kolejnej karty SIM. Przy zakupie warto zwrócić uwagę, czy dany adapter jest kompatybilny z naszym urządzeniem.
Korzystanie z technologii dual SIM jest wygodnym rozwiązaniem. Klienci Netii w ramach usługi Netia Mobile mogą skorzystać z oferty, w której możliwe jest użytkowanie dwóch lub trzech kart SIM w ramach jednego pakietu. Rozwiązanie dostępne jest dla nowych oraz obecnych klientów.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty