19 stycznia 2023
Funkcja SOS w telefonie – jak ją włączyć i wyłączyć?
SOS w telefonie to przydatna funkcja, która może uratować zdrowie, a nawet życie. Umożliwia szybkie wezwanie pomocy, np. poprzez połączenie telefoniczne ze służbami ratunkowymi lub najbliższymi osobami. W zależności od modelu telefonu i systemu SOS w telefonie może także służyć wysłania do wybranych numerów powiadomień SMS z ustaloną lokalizacją GPS oraz zdjęciem wykonanym przez obiektyw.
Jak wygląda funkcja SOS w telefonie?
Funkcja SOS w telefonie może być włączana w różny sposób, w zależności od marki i modelu telefonu, a także systemu operacyjnego. Telefony przeznaczone dla seniorów najczęściej są fabrycznie wyposażone w fizyczny przycisk SOS, którego użytkownik może używać do wzywania pomocy.
Zdecydowana większość smartfonów nie ma jednak takiego przycisku, dlatego konieczne jest skonfigurowanie funkcji SOS w ustawieniach urządzenia lub przy pomocy zewnętrznej aplikacji.
Jak włączyć SOS w telefonie?
SOS w telefonie dla seniora można włączyć w prosty sposób:
- Włącz funkcję SOS w ustawieniach telefonu – przykładowa ścieżka to Menu–Ustawienia–Ustawienia SOS–Status SOS.
- Po odnalezieniu funkcji SOS wybierz opcję Włącz.
- Ustaw numery alarmowe SOS – przykładowa ścieżka to Ustawienia–Ustawienia SOS–Numery SOS.
- Naciśnij kilkukrotnie (najczęściej 3 lub 5 razy) fizyczny przycisk SOS lub przytrzymaj go przez kilka sekund – w zależności od modelu.
- W niektórych telefonach konieczne jest jednoczesne naciśnięcie i przytrzymanie przycisku włączania oraz głośności.
Można również włączyć sygnał SOS w telefonie. Będzie się on uruchamiał podczas nawiązywania połączenia alarmowego. W tym celu należy w ustawieniach SOS aktywować opcję Dźwięk SOS.
W smartfonach bez fizycznego przycisku SOS konieczne jest ręczne ustawienie takiej funkcji. Sposób jej włączenia będzie uzależniony od modelu urządzenia. Przykładowo w telefonach HUAWEI można to zrobić w następujący sposób:
- Wejdź w Ustawienia.
- Wybierz Zabezpieczenia, a następnie Wzywanie pomocy w nagłym wypadku.
- Dotknij symbolu Osoby kontaktowe w nagłych wypadkach.
- Dodaj numery alarmowe do osób, z którymi skontaktujesz się w nagłym wypadku.
- Włącz funkcję Automatyczne połączenie SOS i Wyślij wiadomość SOS.
- Kiedy zdarzy się wypadek lub nagłe pogorszenie stanu zdrowia, naciśnij pięciokrotnie boczny przycisk zasilania (w niektórych telefonach, np. marki Samsung, wystarczy trzykrotne naciśnięcie).
Jeśli twój smartfon nie ma wbudowanej funkcji SOS:
- Pobierz zewnętrzną aplikację, np., SOS Emergency APP lub Rodzinne S.O.S.
- Włącz zainstalowaną aplikację i skonfiguruj funkcję SOS.
- Skorzystaj w nagłym wypadku z ustawionej w programie konfiguracji klawiszy.
Funkcja SOS w telefonie z iOS – jak ją włączyć?
Nieco inaczej wygląda włączanie funkcji SOS na telefonach z systemem iOS:
- Otwórz aplikację Zdrowie i stuknij w swoje zdjęcie profilowe.
- Wybierz Kartę Medyczną.
- Otwórz opcję Edycja.
- Przewiń do Kontaktów Alarmowych.
- Skorzystaj z przycisku Dodaj i ustal kontakt alarmowy.
- Zatwierdź kontakt poleceniem Gotowe.
- W razie nagłego wypadku naciśnij przycisk boczny i wybrany przycisk głośności.
- Przytrzymaj przyciski tak długo, aż pojawi się na ekranie suwak Alarmowe SOS.
- Przeciągnij suwak, aby wezwać służby ratunkowe.
- W niektórych modelach telefonów (iPhone 7 lub starszych) suwak zostanie wyświetlony po szybkim, pięciokrotnym naciśnięciu górnego przycisku bocznego.
Jak wyłączyć SOS w telefonie?
Aby wyłączyć SOS w telefonie dla seniora:
- Wejść w ustawienia telefonu.
- Znajdź funkcję SOS.
- Ustaw status SOS jako wyłączony.
W telefonach z systemem Android sposób wyłączenia funkcji SOS będzie się różnić od modelu urządzenia. Na telefonach z iOS nie ma możliwości wyłączenia SOS. Można jedynie wyłączyć jedną z opcji nawiązywania połączeń ze służbami ratunkowymi – poprzez przytrzymanie przycisku bocznego i dowolnego przycisku głośności lub pięciokrotne naciśnięcie przycisku bocznego.
Zadbaj również o cyberbezpieczeństwo
złośliwym oprogramowaniem i atakami hakerskimi, mogącymi skutkować m.in. wyciekiem poufnych danych, uruchomieniem płatnych subskrypcji czy włamaniem się na konto bankowe. Skuteczną ochronę zapewnia nasza usługa Bezpieczny Smartfon z oprogramowaniem antywirusowym. Dzięki niej zabezpieczysz również swoje poufne dane płatnicze, namierzysz zdalnie telefon w przypadku jego zgubienia, a także skorzystasz z funkcji ochrony rodzicielskiej.
Polecamy ci również nasze pakiety komórkowe Netia Mobile 5G. W każdym z nich otrzymasz w abonamencie nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w kraju, a także pakiet szybkiego internetu 5G o wielkości 4 GB, 60 GB lub 100 GB miesięcznie.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty