09 maja 2022
Ile GB internetu do domu na miesiąc potrzebujesz? Sprawdź!
Zastanawiasz się, ile GB internetu do domu będzie ci potrzebne? Dowiedz się, jakie jest średnie zużycie łącza w Polsce, i sprawdź, od czego warto uzależnić wybór pakietu.
Ile GB internetu na miesiąc zużywają Polacy?
Średnie zużycie transferu danych wśród naszych klientów wynosi około 237 GB na jedno łącze abonenckie na miesiąc. Oznacza to ponad dziesięciokrotny wzrost w ciągu dekady.
Użytkownicy stacjonarnego łącza światłowodowego nie muszą wiedzieć, ile GB internetu potrzeba do domu, ponieważ mają zapewniony nielimitowany dostęp do sieci. Nie we wszystkich lokalizacjach instalacja światłowodów jest niestety możliwa, zwłaszcza na terenach wsi i małych miasteczek. Wtedy dobrym rozwiązaniem może okazać się korzystanie w domu z internetu mobilnego, jak 4G lub 5G. Pozwoli to – pod warunkiem dobrego zasięgu – osiągnąć zbliżoną jakość łącza, lecz połączenie zostanie objęte limitem GB.
Ile internetu miesięcznie zużywa jedna osoba?
Średnie zużycie internetu w domu dla jednej osoby wynosi około 100 GB. Jeśli więc z łącza będzie korzystać tylko jeden użytkownik, zwykle nieopłacalny okaże się wybór najdroższego pakietu, np. 500 GB czy 1000 GB. W takim przypadku może się okazać, że na koniec miesiąca pozostanie sporo niewykorzystanego transferu danych, który przepadnie. Najczęściej dla jednej osoby wystarczy około 100–200 GB.
Najmniej GB internetu jest potrzebne, jeśli łącze ma służyć głównie do przeglądania stron, obsługi poczty czy korzystania z tekstowych komunikatorów. W takich celach zazwyczaj dobrze sprawdzi się pakiet danych w smartfonie. Ile GB internetu w telefonie wystarczy? Jeśli będzie używany w podstawowym zakresie, wtedy 30 GB to optymalny wybór. W przypadku natomiast częstego korzystania z aplikacji i multimediów, bezpieczniej będzie wybrać abonament z ofertą około 70 GB.
Inaczej będzie jednak w przypadku, kiedy łącze mobilne ma służyć do:
- częstego oglądania w domu wysokiej jakości filmów (HD lub 4K),
- grania w gry online,
- streamowania,
- pobierania z sieci dużych plików,
- prowadzenia rozmów video za pomocą komunikatorów,
- słuchania muzyki na platformach streamingowych.
Ile GB internetu do domu będzie wtedy potrzebowała jedna osoba mieszkająca sama? Może się okazać, że nawet do 500 GB.
Średnie zużycie internetu w domu po 10 godzinach wybranych aktywności wynosi około:
- oglądanie na platformie VOD filmu w jakości HD: 30 GB,
- oglądanie na platformie VOD filmu w jakości 4K: 70 GB,
- granie w gry online: minimum 1 GB,
- słuchanie muzyki w serwisie streamingowym: 0,5 GB,
- prowadzenie rozmowy wideo przy użyciu komunikatora: 2 GB.
Ile GB internetu miesięcznie zużywa 4-osobowa rodzina?
Z internetu mobilnego mogą jednocześnie korzystać wszyscy domownicy na różnych urządzeniach, np.:
- smartfonie,
- tablecie,
- komputerze,
- konsoli do gier,
- telewizorze Smart TV.
W tym celu wystarczy umieścić kartę SIM od operatora w modemie lub routerze z funkcją modemu, a następnie odpowiednio skonfigurować połączenie. To, ile GB internetu do domu będzie potrzebne, zależy głównie od liczby osób w gospodarstwie domowym oraz czynności, do których łącze ma służyć.
Można przyjąć, że średnie zużycie internetu w domu dla 4-osobowej rodziny wynosi około 500 GB – zwłaszcza jeśli co najmniej jedna osoba używa go do grania w gry sieciowe, streamowania lub oglądania filmów w serwisach VOD. Jeżeli natomiast kilka osób korzysta z łącza do tego typu czynności, wtedy lepiej wybrać internet z możliwie jak największym transferem danych, np. 1000 GB. Pozwoli to zmniejszyć do minimum ryzyko, że pakiet wyczerpie się przed zakończeniem okresu rozliczeniowego.
Internet domowy w Netii – wybierz łącze odpowiednie do swoich potrzeb
Po przeczytaniu artykułu pewnie już wiesz, ile GB internetu do domu potrzebujesz. W naszej ofercie znajdziesz pakiety szybkiego internetu zarówno w telefonie, jak i do używania na różnych urządzeniach w całym mieszkaniu.
Jeśli poszukujesz pakietu komórkowego z internetem, polecamy ci naszą ofertę Netia Mobile 5G. Możesz wybrać jedną z dwóch opcji transferu danych – 30 GB lub 72 GB. Technologia 5G zapewnia dużą prędkość pobierania oraz stabilne połączenie z siecią. W ramach abonamentu możesz również wykonywać nielimitowane połączenia na numery komórkowe i stacjonarne, a także wysyłać do woli SMS-y i MMS-y.
Jeżeli potrzebujesz więcej transferu danych, polecamy internet mobilny 5G, dostępny w wariancie 500 GB oraz 1000 GB. Po wykorzystaniu pakietu prędkość spadnie do 1 Mb/s, co nadal umożliwi korzystanie z łącza do przeglądania stron czy wysyłania maili. W cenie abonamentu otrzymasz router Wi-Fi, dzięki któremu z internetu będą mogli jednocześnie korzystać wszyscy domownicy.
Możliwe, że twój dom znajduje się poza zasięgiem sieci 5G. W takiej sytuacji polecamy internet domowy LTE dostępny w trzech pakietach danych – 100 GB, 500 GB oraz 1000 GB. Na czas trwania umowy otrzymasz od nas bezpłatnie router z zewnętrzną anteną i wzmocnioną, odporną na trudne warunki atmosferyczne kartę SIM.
Możesz ponadto zdecydować się na naszą najnowszą ofertę internetu hybrydowego 2 w 1, który łączy stabilność stacjonarnego łącza i prędkość internetu mobilnego. Umożliwia korzystanie bez limitu z internetu stacjonarnego o prędkości do 100 Mb/s lub internetu mobilnego z limitem 100 GB w dzień oraz 200 GB w nocy.
Sprawdź także oferty internetu w Warszawie, internetu w Krakowie oraz internetu we Wrocławiu.
Im większa moc internetu, tym większy komfort użytkowania. Szybkie i stałe łącze jest ważne nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale również biznesowych - sprawdź też ofertę internetu symetrycznego!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty