20 sierpnia 2024
Jaki internet w wynajmowanym mieszkaniu wybrać?
Internet w wynajmowanym mieszkaniu nie zawsze jest udostępniany przez właściciela lokalu. Konieczne jest wtedy jego założenie na własną rękę. Podpowiadamy, jaki internet do wynajmowanego mieszkania wybrać i jak go podłączyć.
Stacjonarny internet w wynajmowanym mieszkaniu - to nie zawsze możliwe
Internet stacjonarny, zwłaszcza światłowodowy, cechuje się najlepszymi parametrami. Korzystanie z niego wiąże się z dużą prędkością pobierania i wysyłania, niskimi opóźnieniami w transmisji, a także niezawodną stabilnością - bez względu na zewnętrzne czynniki zakłócające.
Niestety, nie zawsze instalacja internetu stacjonarnego w wynajmowanym mieszkaniu będzie możliwa.
- Po pierwsze, może się okazać, że lokal nie znajduje się w zasięgu sieci – mieszkańcy niektórych małych miejscowości nadal nie mają możliwości instalacji łącza światłowodowego.
- Po drugie, podłączenie przewodów do lokalu wymaga zgody jego właściciela, ponieważ do założenia okablowania niezbędne jest wykonanie przewiertów przez ściany. Jeśli wynajmujący się nie zgodzi, korzystanie z internetu światłowodowego nie będzie wchodziło w grę.
Jaki internet do wynajmowanego mieszkania nie wymaga zgody właściciela?
Osoba mieszkająca w wynajmowanym mieszkaniu może zdecydować się na założenie internetu mobilnego. Jest to łącze bezprzewodowe, które nie wymaga wykonywania jakichkolwiek przewiertów w ścianach ani zakładania okablowania. Z internetu mobilnego można korzystać nie tylko w danym lokum, lecz także w dowolnym innym miejscu, które znajduje się w zasięgu sieci operatora - np. w parku, restauracji, pociągu czy na sali konferencyjnej. Wystarczy zabrać ze sobą router lub skorzystać z przenośnego modemu USB. Jest to więc dobre rozwiązanie m.in. dla studentów czy pracowników często wyjeżdżających w delegację.
Zatem jak założyć internet w wynajmowanym mieszkaniu?
- Zawrzeć z operatorem sieci komórkowej umowę abonamentową na usługę internetu mobilnego.
- Umieścić otrzymaną od niego kartę SIM w modemie lub routerze z funkcją modemu.
- Skonfigurować urządzenie, wpisując odpowiednią nazwę Punktu Dostępowego (APN), przekazaną przez operatora.
Wskazane jest, aby mobilny internet w wynajmowanym mieszkaniu był udostępniony przez operatora w umowie krótkoterminowej lub - jeszcze lepiej - bez zobowiązań. Pozwoli to w razie konieczności bez trudu zerwać umowę - zwykle z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Użytkownik będzie mógł bez konsekwencji zrezygnować z oferty, kiedy np. zechce przeprowadzić się do innego miasta czy lokalu.
Internet mobilny w wynajmowanym mieszkaniu - jak wybrać odpowiednią ofertę?
Internet mobilny, w przeciwieństwie do stacjonarnego, nie jest nielimitowany. Użytkownik otrzymuje w abonamencie określony pakiet transferu danych do wykorzystania. Jeśli więc internet bezprzewodowy ma służyć jako domowy, najlepiej wybrać możliwie jak największy limit gigabajtów, np. 500 GB lub 1000 GB.
Ważna jest także odpowiednia prędkość łącza. Warto więc sprawdzić, z jakiej technologii mobilnej można korzystać w danej lokalizacji. Najlepsze parametry zapewnia internet 5G, który umożliwia osiągniecie prędkości pobierania i wysyłania zbliżonej do światłowodów. Jest równie stabilny oraz cechuje się niskimi opóźnieniami w transmisji.
Wysoką jakość internetu można także uzyskać, korzystając z internetu mobilnego w technologii LTE 4G. Wskazane będzie upewnienie się, że po wykorzystaniu limitu transferu danych nadal możliwe jest korzystanie z internetu z obniżoną prędkością.
Na naszym blogu można przeczytać więcej na temat tego, jaki internet mobilny wybrać. Opisujemy również najważniejsze różnice pomiędzy internetem mobilnym a stacjonarnym.
Internet w wynajmowanym mieszkaniu od Netii - jakie są możliwości?
Tylko do 31 października 2024 na stronie Netii znajdziesz specjalną ofertę internetu światłowodowego z umową na 9 miesięcy – idealną do wynajmowanego mieszkania! Ofertę możesz kupić już od 55 zł za miesiąc, a za pierwszy miesiąc nie płacisz nic. Dodatkowo możesz dobrać do pakietu dostęp do platformy Disney+ czy Max (lub do obu naraz) – sprawdź szczegóły!
Naszym klientom oferujemy też inne pakiety internetu, który dobrze sprawdzi się w wynajmowanym mieszkaniu. Możesz zdecydować się na internet mobilny 5G z dużym limitem transferu danych – 500 GB lub 1000 GB. Jest to więc internet niemalże nielimitowany i bez ograniczeń prędkości. Dla osób mieszkających poza zasięgiem 5G polecamy nasz internet mobilny LTE z 30 GB lub 100 GB transferu do wykorzystania.
Dla osób wynajmujących lokal przygotowaliśmy także ofertę internetu domowego LTE. Jest to rozwiązanie zapewniające stabilne i szybkie połączenie z siecią w całym mieszkaniu - nawet tam gdzie występuje słabszy zasięg. Pozwalają na to wzmocniona karta SIM oraz router z zewnętrzną anteną, który otrzymasz w cenie abonamentu na czas trwania umowy. Mobilny internet domowy oferujemy w trzech pakietach transferu danych - 100 GB, 500 GB lub 1000 GB.
Jeszcze inna opcja to internet hybrydowy 2w1, łączący zalety łącza stacjonarnego oraz mobilnego. Rozwiązanie to pozwala korzystać z internetu stacjonarnego o prędkości do 100 MB/s, a także pakietu internetu mobilnego - do wykorzystania jest 100 GB transferu danych w dzień i 200 GB w nocy. Na czas trwania umowy udostępniamy w cenie abonamentu stacjonarny router Wi-Fi, router z zewnętrzną anteną oraz wzmocnioną kartę SIM.
Sprawdź także oferty internetu w Białymstoku, internetu w Poznaniu oraz internetu w Lublinie.
Szybkie i stałe łącze jest ważne nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale również biznesowych – sprawdź ofertę internetu symetrycznego dla firm!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty