19 stycznia 2023
Jak odzyskać usunięte wiadomości SMS?
Przypadkowo usunąłeś ważne wiadomości tekstowe z telefonu i obawiasz się, że ich przywrócenie nie będzie możliwe? Dowiedz się, jak odzyskać wiadomości SMS. Prezentujemy instrukcję ich przywracania na telefonach z systemem Android i iOS.
Co dzieje się z SMS-ami po ich usunięciu?
Pliki zawierające wiadomości SMS nie są od razu bezpowrotnie usuwane z pamięci telefonu. Najpierw przez pewien czas system traktuje je jako niepotrzebne i przestaje wyświetlać. Nadal znajdują się one jednak w telefonie – aż do czasu ich nadpisania przez nowe SMS-y lub inne pliki. Do tego momentu istnieje jeszcze szansa, że uda się je odzyskać. Aby było to możliwe, należy:
- Uruchomić w telefonie tryb samolotowy – dzięki temu nie będą przychodziły nowe SMS-y.
- Wyłączyć komórkową transmisję danych i Wi-Fi – pozwoli to zapobiec dostarczaniu wiadomości z komunikatorów, pobieraniu nowych plików czy aktualizacji.
- Zaprzestać tworzenia i wysyłania nowych wiadomości SMS.
- Możliwie jak najrzadziej korzystać z telefonu.
Jak odzyskać usunięte SMS-y w systemie Android?
Istnieje kilka różnych sposobów na to, jak przywrócić SMS-y w telefonie. Sprawdź, jakie masz możliwości, i zapoznaj się z instrukcjami.
Przywrócenie SMS-ów z kopii zapasowej
Najprostszym sposobem na to, jak odzyskać wiadomości SMS usunięte na telefonie z systemem Android, jest przywrócenie utworzonej wcześniej kopii zapasowej. Można skorzystać z opcji jej automatycznego tworzenia i zapisywania w chmurze, na co pozwala usługa Dysku Google.
Aby przywrócić usunięte SMS-y, należy włączyć synchronizację z Dyskiem Google jeszcze przed ich skasowaniem. Backup musiał być więc wykonany, kiedy utracone wiadomości znajdowały się już w skrzynce odbiorczej. Odzyskanie SMS-ów będzie możliwe po przywróceniu telefonu do ustawień fabrycznych i wybraniu opcji przywracania kopii zapasowej.
Odzyskanie SMS-ów z ukrytego folderu
Usunięte wiadomości SMS znajdują się w ukrytym folderze, do którego dostęp będzie możliwy wyłącznie z poziomu uprawnień administratora. Aby odzyskać SMS-y, konieczne jest zrootowanie smartfona w trybie programisty jeszcze przed ich usunięciem. Dostęp do wiadomości można uzyskać przy użyciu odpowiedniego programu – po podłączeniu telefonu do komputera z włączoną funkcją debugowania SMS.
Aplikacje do przywracania usuniętych SMS-ów
Istnieją aplikacje, które umożliwiają przywracanie skasowanych z telefonu SMS-ów. Rozwiązanie to nie zawsze jest jednak skuteczne, a skorzystanie z niego zwykle wymaga wniesienia opłaty. Po stronie wad można również zapisać wyświetlane przez aplikacje reklamy, które po pobraniu nadpisują usunięte wiadomości. Zwiększa to ryzyko bezpowrotnej utraty SMS-ów.
Korzystanie z takich programów bywa również niebezpieczne, ponieważ otrzymują one zgodę na korzystanie z uprawnień administratora. Może to skutkować kradzieżą poufnych danych czy instalacją na telefonie złośliwego oprogramowania.
Jak przywrócić SMS-y w telefonie iOS?
Jak odzyskać wiadomości SMS na telefonie z systemem iOS? Można w tym celu skorzystać z kopii zapasowej, stworzonej w wirtualnej chmurze przy użyciu aplikacji iCloud lub iTunes. Podobnie jak w przypadku backupu na Dysku Google, tym razem również konieczne jest utworzenie kopii zapasowej przed usunięciem wiadomości SMS – w momencie ich znajdowania się w skrzynce odbiorczej.
Jak odzyskać usunięte SMS-y w usłudze iCloud?
Utracone SMS-y można przywrócić w usłudze iCloud na dwa różne sposoby:
Pierwszy sposób:
- Wejdź w ustawienia telefonu.
- Dotknij swojego zdjęcia lub imienia.
- Stuknij w iCloud, następnie wybierz Zarządzaj dyskiem i Kopie zapasowe.
- Upewnij się, że przy tworzeniu ostatniej kopii zapasowej zostały uwzględnione wiadomości SMS.
- Wybierz Ogólne warunki, następnie Resetuj i Usuń całą zawartość.
- Po przywróceniu telefonu do ustawień fabrycznych skorzystaj z opcji wgrania kopii zapasowej.
Drugi sposób:
- Wpisz swój Apple ID i zaloguj się do aplikacji iCloud.
- Wejdź do zakładki z wiadomościami tekstowymi.
- Odszukaj SMS-y, które chcesz przywrócić.
- Wejdź w ustawienia iCloud i wyłącz wiadomości tekstowe.
- Stuknij w opcję Zachowaj na moim telefonie.
- Włącz ponownie wiadomości tekstowe.
- Wybierz opcję Połącz.
Jak przywrócić SMS-y w usłudze iTunes?
Aby odzyskać wiadomości SMS:
- Podłącz telefon do komputera za pomocą kabla USB.
- Włącz aplikację iTunes.
- Otwórz kartę Podsumowanie.
- W panelu Backup kliknij w polecenie Przywróć.
Zadbaj o bezpieczeństwo danych na swoim telefonie
Aby uniknąć ryzyka bezpowrotnej utraty ważnych wiadomości SMS i innych plików zapisywanych w pamięci telefonu, warto systematycznie wykonywać kopie zapasowe.
W celu utworzenia backupu w usłudze Dysk Google na telefonie z Androidem:
- Wejdź w ustawienia telefonu.
- Kliknij w zakładkę Google.
- Wybierz opcję Kopia zapasowa.
- Skorzystaj z polecenia Utwórz kopię zapasową teraz.
Wykonanie kopii zapasowej w usłudze iCloud jest równie proste:
- Podłącz telefon do sieci Wi-Fi.
- W ustawieniach telefonu stuknij w swoje imię lub zdjęcie.
- Otwórz aplikację iCloud.
- Wybierz Backup, a następnie Utwórz backup teraz.
- Potwierdź operację tworzenia kopii zapasowej.
Wykonywanie backupów to niejedyny sposób, w jaki możesz zadbać o bezpieczeństwo swoich danych. Pamiętaj również o tym, aby zabezpieczyć telefon za pomocą oprogramowania antywirusowego, zapory firewall, a także funkcji ochrony poufnych danych, w tym loginów i haseł do bankowości internetowej. Wszystkie te funkcje zapewnia nasza usługa Bezpiecznego Smartfona
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego na swój telefon? Skorzystaj z naszej usługi Netia Mobile 5G. W cenie abonamentu zapewnimy ci nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w Polsce, pakiet szybkiego internetu mobilnego 5G.
Sprawdź też, na czym polega bezpieczeństwo zasobów cyfrowych oraz jakie rodzaje kopii zapasowych wybrać - szczególnie na użytek firmy. Pomocna może być usługa Netia Data Protection dla firm.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty