15 lipca 2022
Jak oszczędzać internet – w telefonie i w komputerze?
Korzystasz z internetu mobilnego w telefonie lub komputerze i zdarza ci się przedwcześnie wykorzystać dostępny w pakiecie transfer danych? Dowiedz się, jak oszczędzać internet w telefonie i na innych urządzeniach.
Dlaczego warto wiedzieć, jak oszczędzać dane komórkowe?
Jeśli zużyjesz dostępny transfer danych, możesz całkowicie stracić możliwość dalszego korzystania z internetu. Dzieje się tak, ponieważ prędkość pobierania zazwyczaj automatycznie spada wtedy do niedużych wartości, np. 32 Kb/s. Uniemożliwia to nawet wczytywanie stron, nie mówiąc o oglądaniu filmów czy zdjęć. Na naszym blogu wskazujemy również inne potencjalne przyczyny braku internetu w telefonie.
Sposoby na oszczędzanie internetu
Przedstawiamy 8 sposobów, jak oszczędzać internet w komputerze i na telefonie.
Monitoruj zużycie danych przez aplikacje
Aby zacząć oszczędzać internet, warto najpierw dowiedzieć się, które aplikacje zużywają najwięcej transferu danych. Na telefonie z Androidem możesz to sprawdzić, wchodząc w ustawieniach do zakładki „Użycie danych” – „Mobilna transmisja danych”. Jeśli są to programy, których rzadko używasz, rozważ ich odinstalowanie. Inną opcją jest uniemożliwienie wybranym aplikacjom działania w tle.
Zablokuj reklamy na stronach WWW
Sporo transferu danych mogą zużywać pojawiające się na stronach internetowych reklamy, np. w postaci bannerów, pop-upów czy filmów. Możesz je wyłączyć poprzez zainstalowanie w przeglądarce odpowiedniego rozszerzenia.
Korzystaj w miarę możliwości z sieci Wi-Fi
Jeśli masz dostęp do połączenia bezprzewodowego Wi-Fi w swoim domu, u znajomej osoby czy w publicznym miejscu, nie zużywaj niepotrzebnie danych mobilnych. Możesz skorzystać z funkcji automatycznego łączenia się urządzenia z najbliższą siecią Wi-Fi. Gdy nie masz do niej zaufania, zrezygnuj z logowania się na stronę banku oraz innych serwisów, które wymagają podawania danych osobowych. Nie zapomnij również o zabezpieczeniu systemu za pomocą programu antywirusowego.
Oglądaj filmy w niższej jakości lub w trybie offline
Odtwarzanie filmów i innych materiałów online naraża na szybkie zużywanie się transferu danych. Dlatego dobrym sposobem na to, jak oszczędzać internet, jest wyłączenie automatycznego dopasowania jakości i wybranie jednego z jej najniższych wariantów. Niektóre aplikacje, np. YouTube, umożliwiają również skorzystanie z opcji oglądania filmów jedynie przez Wi-Fi. Inną możliwością jest pobranie materiału wideo z użyciem stałego łącza, a następnie jego oglądanie w trybie offline, np. w trakcie podróży.
Używaj lżejszych wersji aplikacji
Niektóre popularne aplikacje, np. Messenger, Facebook czy YouTube, są dostępne w wersji lite. Można wtedy nadal korzystać z najważniejszych funkcji, a jednocześnie oszczędzać internet w telefonie.
Wyłącz automatyczne aktualizacje
Aktualizacje systemu i aplikacji są potrzebne, ponieważ poprawiają bezpieczeństwo i funkcjonalność. Ich pobieranie wymaga jednak zużycia sporej ilości transferu danych. Warto więc rozważyć wyłączenie opcji automatycznych aktualizacji. Jak dzięki temu oszczędzać internet w komputerze z systemem Windows? Wystarczy w ustawieniach wyłączyć funkcję „Pobieraj aktualizacje za pośrednictwem połączeń taryfowych”. W takim przypadku system będzie się aktualizować jedynie przy użyciu stałego łącza. Ta opcja jest także dostępna w telefonach.
Zainstaluj przeglądarkę z funkcją kompresji danych
Dobrym sposobem na to, jak oszczędzać internet w telefonie, jest korzystanie z przeglądarki z funkcją oszczędzania danych. Strony będą wtedy wczytywać się w wersji uproszczonej, po automatycznym skompresowaniu ich zawartości. Inną korzyścią z tego wynikającą jest szybsze otwieranie się witryn.
Aktywuj w telefonie funkcję oszczędzania danych
Funkcja niskiego transferu zmniejsza zużycie danych, uniemożliwiając niektórym aplikacjom wysyłanie i odbieranie danych w tle. Jak oszczędzać dane komórkowe w ten sposób na telefonach z Androidem? Wystarczy wejść w ustawieniach do zakładki „Użycie danych”, a następnie aktywować funkcję „Oszczędzanie danych”.
Pakiety internetu mobilnego od Netii
Aby internet mobilny nie kończył się przedwcześnie, warto wybrać pakiet z odpowiednio dużym limitem transferu. Jeśli chcesz korzystać z sieci w całym domu, polecamy ci nasz szybki i stabilny internet domowy LTE. Zyskasz dzięki niemu dobrej jakości połączenie w całym domu, nawet w miejscach, gdzie zasięg jest słaby. Umożliwiają to udostępniany przez nas w cenie abonamentu router z zewnętrzną anteną oraz wzmocniona karta SIM do zewnętrznego sprzętu, odporna na trudne warunki atmosferyczne. Możesz wybrać jeden z trzech pakietów internetu domowego LTE – 100 GB, 500 GB lub 1000 GB.
W naszej ofercie znajdziesz się również internet mobilny 5G, którego parametry dorównują łączom światłowodowym. Do wyboru masz pakiety z limitem transferu 500 GB lub 1000 GB, a także routerem w cenie abonamentu.
Możesz także zdecydować się na pakiet komórkowy Netia Mobile 5G z internetem mobilnym 500 Gb lub 1000 GB. Jeśli znajdujesz się poza zasięgiem sieci 5G lub twój telefon nie obsługuje tego standardu, możesz wybrać naszą ofertę Netia Mobile z internetem LTE – 2 GB lub 12 GB. Wraz z każdym pakietem komórkowym otrzymasz nielimitowane połączenia na numery komórkowe i stacjonarne w Polsce, a także SMS-y i MMS-y bez limitu.
Nielimitowany internet przyda się w użytkowaniu zarówno indywidualnym, jak i firmowym. Szybkie i stałe łącze jest niezbędne do pracy - sprawdź usługę internetu symetrycznego!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty