27 maja 2020
Jak podłączyć telefon do monitora? Instrukcja krok po kroku
Podłączenie telefonu do monitora może przydać się w wielu sytuacjach. Obecnie smartfon jest przecież wielofunkcyjnym urządzeniem, na którym np. możemy przeglądać strony internetowe, pobierać aplikacje czy śledzić odcinki ulubionego serialu. Jednak korzystanie z małego ekranu przez długi czas może być dla nas niekomfortowe, dlatego warto się dowiedzieć, w jak podłączyć telefon do monitora. W artykule przedstawiamy krótką instrukcję!
Dlaczego warto podłączyć telefon do monitora?
Wpatrywanie się w niewielki ekran wyświetlacza telefonu może przynieść szkody przede wszystkim naszym oczom – wielogodzinne oglądanie seriali czy przeglądanie zdjęć na małym ekranie może negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Aby zapobiec wszelkim niedogodnościom, warto zdecydować się na większy ekran i zaopatrzyć się w akcesoria, które umożliwią nam podłączenie telefonu do monitora.
W jakich sytuacjach podłączenie telefonu do monitora może się przydać?
- Gdy chcemy korzystać z aplikacji na większym ekranie czy oglądać multimedia w lepszej jakości (na telefonie może być trudno dojrzeć wszystkie detale).
- Gdy chcemy przesłać materiały pobrane z internetu na ekran za pośrednictwem telefonu.
- Gdy chcemy zagrać w grę dostępną wyłącznie na smartfonie – telefon może wtedy posłużyć jako pad do rozgrywek na dużym ekranie.
W jaki sposób podłączyć telefon do monitora?
Podłączenie telefonu do monitora nie jest kłopotliwe. Oba sprzęty możemy ze sobą połączyć z użyciem tylko kilku akcesoriów. Jednak przed podłączaniem musimy się upewnić, że nasz telefon ma dostępny tryb PC.
1. Jeśli nasze urządzenie posiada wyżej wymieniony tryb, potrzebujemy jeszcze stacji dokującej. Możemy zakupić ją w sklepach ze sprzętem elektronicznym.
2. Na początku musimy podpiąć stację do zasilania, następnie do USB typu C podłączamy nasze urządzenie mobilne.
3. Przy użyciu klasycznego przewodu HDMI podłączamy monitor. Wtedy nasz smartfon przełączy się na tryb stacjonarny.
4. Możemy przekształcić również nasz telefon w narzędzie pracy, do którego podłączymy inne akcesoria, np. myszkę czy klawiaturę. Aby to zrobić, należy podpiąć do portów USB typu A sprzęt. Umożliwi nam to korzystanie z telefonu jak z komputera.
5. Jeżeli nie chcemy podłączać innych urządzeń z użyciem dodatkowych kabli, możemy to zrobić bezprzewodowo – wystarczy połączyć je z telefonem. Porty USB możemy wtedy potraktować np. jako podłączenie zewnętrznego dysku. To rozwiązanie ułatwi nam przesyłanie zdjęć czy innych plików.
Na rynku dostępne są również przejściówki, które jednak kompatybilne są tylko z konkretnymi markami sprzętów. W tym przypadku najważniejsze jest wejście HDMI. Aby podłączyć np. urządzenie Huawei, potrzebna będzie zwykła przejściówka z USB typu C na HDMI, natomiast w osprzęcie Apple wystarczy adapter z portem Lighting na cyfrowe AV.
Po wykonaniu powyższych kroków i podłączeniu telefonu do monitora będziemy mogli korzystać ze smartfona jak z komputera. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie aplikacji są dostępne w większej rozdzielczości niż ta dedykowana do urządzeń mobilnych. Oznacza to, że użytkowanie części aplikacji czy programów na dużym ekranie może nie być możliwe.
Na naszym blogu umieściliśmy również poradniki dotyczące podłączania telewizora do internetu, udostępniania internetu z telefonu na komputer, łączenia telefonu z komputerem oraz wiele innych pomocnych poradników w kwestiach technicznych!
Oglądania na dużym ekranie
Aby w pełni cieszyć się możliwościami użytkowania telefonu na dużym ekranie, niezbędne jest przede wszystkim szybkie łącze internetowe. W ofercie Netii dostępne są zarówno pakiety internetu stacjonarnego, jaki i mobilnego. Do wybranych pakietów dołączamy dostęp do HBO GO gratis, gdzie czeka na ciebie mnóstwo filmów i serialów. W szczególności zachęcamy do sprawdzenia najlepszych serialu z 2019 roku, ciekawych filmów familijnych oraz do maratonu z filmami Marvela!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty