07 marca 2023
Jak połączyć drukarkę z Wi-Fi? Krótka instrukcja
Chcesz drukować dokumenty bez konieczności podłączania drukarki kablem do komputera? Sprawdź, jak połączyć drukarkę z Wi-Fi na kilka różnych sposobów.
Drukarka sieciowa – dlaczego warto z niej korzystać?
Drukarka sieciowa to urządzenie wyposażone w kartę sieciową. Dzięki temu umożliwia bezprzewodowe drukowanie przy użyciu lokalnej sieci Wi-Fi. Nie trzeba wtedy podłączać kabli, które często psują estetykę domu. Można drukować dokumenty z dowolnego pomieszczenia – pod warunkiem, że zarówno drukarka, jak i urządzenie (komputer, smartfon czy tablet) znajdują się w zasięgu sieci Wi-Fi.
Od czego zacząć podłączanie drukarki do Wi-Fi?
Na początku warto się upewnić, czy drukarka, router i pozostałe urządzenia są sprawne i gotowe do pracy. W tym celu sprawdź:
- czy wszystkie urządzenia zostały podłączone do prądu i uruchomione,
- czy sieć Wi-Fi działa prawidłowo,
- czy komputer i urządzenia mobilne zostały podłączone do tej samej sieci bezprzewodowej,
- czy znasz nazwę sieci oraz klucz zabezpieczeń.
Jak podłączyć drukarkę do Wi-Fi z poziomu wyświetlacza?
Prosty sposób na to, jak połączyć drukarkę z Wi-Fi, polega na skorzystaniu z wbudowanego w urządzenie panelu.
Aby drukarka sieciowa mogła nawiązać połączenie:
- Znajdź w menu drukarki opcję konfiguracji połączeń sieciowych.
- Wprowadź nazwę sieci oraz klucz zabezpieczeń Wi-Fi.
- Zatwierdź wprowadzone informacje i chwilę odczekaj na nawiązanie połączenia.
Jak połączyć drukarkę z Wi-Fi przy użyciu przycisku WPS?
Jeszcze łatwiejsze zadanie mają osoby korzystające z drukarek z funkcją WPS Push-to-Connect. W tym przypadku drukarka sieciowa połączy się z Wi-Fi, jeśli naciśniesz przycisk WPS na drukarce, a po chwili ten sam przycisk na routerze.
Drukarka Wi-Fi – jak podłączyć ją przez USB?
Gdy drukarka nie ma wyświetlacza, konieczne może być jej podłączenie i skonfigurowanie przy użyciu kabla USB.
Jeśli korzystasz z systemu Windows 10:
- Podłącz drukarkę do routera przy pomocy kabla sieciowego Ethernet.
- Kliknij ikonę „Start” w lewym dolnym rogu pulpitu, a następnie wybierz „Ustawienia”.
- Kliknij opcję „Właściwości drukarki”.
- Wybierz z menu po lewej stronie zakładkę „Drukarki i skanery”.
- Kliknij „Dodaj drukarkę lub skaner”.
- Po wyszukaniu drukarki kliknij jej nazwę, a następnie użyj przycisku „Dodaj urządzenie”.
- Odczekaj, aż pojawi się informacja, że urządzenie jest gotowe do działania.
- Kliknij nazwę drukarki prawym przyciskiem myszy, a następnie przycisk „Zarządzaj” i „Właściwości drukarki”.
- Wybierz zakładkę „Udostępnianie” i zaznacz opcję „Renderuj zadania wydruku na komputerach klienckich”.
- Przejdź do zakładki „Ogólne”, następnie w polu „Lokalizacja” wpisz nazwę urządzenia i zatwierdź przyciskiem „Zastosuj”.
- Ustaw drukarkę jako urządzenie domyślne do drukowania.
- Wykonaj testowy wydruk dokumentu.
Aby drukarka sieciowa działała prawidłowo, warto zainstalować najnowsze sterowniki – najlepiej ze strony producenta. Po uruchomieniu pliku instalacyjnego postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Szybki internet Wi-Fi w domu? Sprawdź ofertę Netii
Chcesz zapewnić sobie dostęp do szybkiego i niezawodnego internetu Wi-Fi? Wybierz więc jeden z naszych pakietów internetu światłowodowego. Do wyboru masz 3 opcje prędkości pobierania – do 1 Gb/s, 600 Mb/s i 300 Mb/s. W cenie abonamentu otrzymasz nowoczesny router Wi-Fi na czas trwania umowy.
Jeśli mieszkasz w miejscu, gdzie nie jest obecnie możliwe podłączenie do sieci światłowodowej, możesz zdecydować się na nasz internet domowy LTE. Dzięki routerowi z zewnętrzną anteną oraz wzmocnioną kartą SIM na każdą pogodę zapewnisz sobie szybki i stabilny internet w całym domu. Masz do wyboru pakiety z transferem danych 100 GB, 500 GB lub 1000 GB.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty