05 czerwca 2024
Jak przenieść numery z karty SIM na telefon i odwrotnie?
Z racji tego, że telefony to urządzenia niezbędne do codziennej komunikacji, wiele ważnych kontaktów zapisujemy na telefonie lub na karcie SIM. Przenoszenie numerów z karty SIM na telefon oraz odwrotnie jest procesem, który może okazać się niezbędny w różnych sytuacjach – na przykład podczas zmiany urządzenia, aktualizacji oprogramowania czy zabezpieczania ważnych danych przed utratą. Sprawdź, jak skopiować numery z karty SIM na telefon i odwrotnie!
Karta SIM a telefon – czym się różnią w kwestii przechowywania danych?
Karta SIM to niewielki chip, który wkłada się do telefonu, aby uzyskać dostęp do sieci komórkowej. Niestety ma ona ograniczoną pojemność pamięci. Typowa karta SIM może przechowywać mniej więcej od 32 do 128 kB danych, co oznacza, że może pomieścić jedynie podstawowe informacje, takie jak kontakty i SMS-y. Z kolei telefony oferują znacznie więcej możliwości, ponieważ posiadają dużą pamięć wewnętrzną, a także opcję korzystania z chmury. Z racji tego, na telefonie możemy przechowywać znacznie więcej danych niż w pamięci karty SIM.
Jak przenieść numery z karty SIM na telefon?
Przenoszenie numerów z karty SIM na telefon to w rzeczywistości dość prosty proces, jeśli zastosujesz się do kilku prostych wskazówek. Warto wiedzieć, że poszczególne kroki mogą różnić się w zależności od modelu telefonu i systemu operacyjnego. Z racji tego, poniżej przedstawiamy uniwersalne instrukcje dla dwóch najpopularniejszych systemów operacyjnych: Android i iOS.
Przenoszenie numerów w telefonie z systemem Android
Jak przenieść numery telefonów z karty sim na telefon w przypadku telefonów z systemem Android? Wykonaj następujące kroki:
- Otwórz aplikację Kontakty – znajdziesz ją zazwyczaj na ekranie głównym lub menu aplikacji.
- Znajdź dostęp do menu opcji – w wielu modelach telefonów jest to ikona trzech kropek w prawym górnym rogu ekranu.
- Wybierz opcję „Importuj/eksportuj kontakty” – to polecenie może się różnić w zależności od producenta, ale zazwyczaj znajduje się w menu ustawień aplikacji Kontakty.
- Wybierz źródło importu – w tym przypadku wybierz „Importuj z karty SIM”.
- Zaznacz kontakty do importu – możesz wybrać wszystkie kontakty lub tylko te, które chcesz przenieść.
- Rozpocznij proces importowania – kliknij „OK” lub „Importuj”, aby rozpocząć proces. Po chwili Twoje kontakty będą dostępne w pamięci telefonu.
Przenoszenie numerów w telefonie z systemem iOS
W przypadku iPhone’a proces jest równie prosty:
- Otwórz Ustawienia – aplikację Ustawienia znajdziesz na ekranie głównym telefonu.
- Przejdź do zakładki Kontakty – przewiń w dół i wybierz „Kontakty”.
- Wybierz opcję „Importuj kontakty z SIM” – ta opcja pozwala na przenoszenie numerów z karty SIM do pamięci telefonu.
- Zakończ proces – po kilku chwilach kontakty z karty SIM zostaną przeniesione do pamięci iPhone'a i zsynchronizowane z wybranym kontem.
Jak przenieść numery z telefonu na kartę SIM?
Jak zgrać numery telefonów na kartę SIM? Jeśli chodzi o telefony z systemem Android, sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku odwrotnego procesu, który został opisany powyżej. Różnica polega na tym, że poprawnym wyborem jest opcja eksportu kontaktów na kartę SIM, zamiast importu z karty SIM tak, jak to miało miejsce wcześniej.
Natomiast system iOS nie oferuje funkcji, która pozwala na bezpośrednie przenoszenie kontaktów z telefonu na kartę SIM. Jeśli chcesz to zrobić, musisz utworzyć backup kontaktów w chmurze, możesz to zrobić również za pomocą emaila. Numery telefonów, które zapiszesz w ten sposób, będzie można przenieść na kartę SIM.
Dobry i bezpieczny telefon od Netii
Przenoszenie numerów między kartą SIM a telefonem może wydawać się skomplikowane, ale dzięki zastosowaniu się do kilku naszych wskazówek, proces ten stanie się szybki i bezproblemowy. Niezależnie od tego, czy zmieniasz telefon, aktualizujesz oprogramowanie czy chcesz mieć pewność, że Twoje kontakty są bezpieczne, możesz w prosty sposób przenieść numery na kartę SIM i odwrotnie. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu bezpieczeństwa i lepszej ochronie urządzenia przed cyberatakami, zapoznaj się z usługą Bezpieczny Smartfon od Netii!
Sprawdź też ofertę telefonu na raty w Netii – porozmawiaj z naszym konsultatem i zamów jeden z najnowszych smartfonów na rynku!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty