07 marca 2023
Karta SIM nie działa – dlaczego telefon jej nie czyta?
Może być wiele powodów tego, że karta SIM nie działa. Jeśli dotyczy cię ten problem, przeczytaj nasz artykuł. Poznaj potencjalne przyczyny oraz rozwiązania.
Telefon nie czyta karty SIM – jakie są tego skutki?
Jeśli karta SIM nie działa, użytkownik nie może korzystać z jego podstawowych funkcji. Traci możliwość nawiązywania i odbierania połączeń głosowych, SMS-ów i MMS-ów, a także korzystania z internetu mobilnego w ramach komórkowej transmisji danych. Oprócz tego nie ma dostępu do danych zapisanych na karcie SIM, np. kontaktów, wiadomości czy zdjęć.
Dlaczego telefon nie czyta karty SIM – 10 potencjalnych przyczyn
Poznaj najczęstsze przyczyny niedziałającej karty SIM w telefonie.
1. Błąd oprogramowania
Karta SIM może nie działać z powodu błędów oprogramowania, np. po ostatniej aktualizacji czy z powodu przeciążenia systemu.
2. Zabrudzenie karty SIM lub czytnika
Zarówno karta, jak i slot mogły zostać zabrudzone przez kurz, pyłki czy inne zanieczyszczenia.
3. Uszkodzenie telefonu lub karty SIM
Telefon mógł ulec awarii, np. na skutek upadku z dużej wysokości lub zalania. Karta SIM może nie działać, jeśli doszło do uszkodzenia płyty głównej czy gniazda na kartę. Telefon nie będzie jej także czytać, jeżeli została złamana, zarysowana albo pokryta rdzą.
4. Nieaktualne oprogramowanie
Jeśli system na telefonie dawno nie był aktualizowany, może być to jednym z powodów niedziałającej karty SIM.
5. Wirus w telefonie
Złośliwe oprogramowanie może uniemożliwić prawidłowe działanie karty. Do zainfekowania telefonu często dochodzi po odwiedzeniu niebezpiecznej strony czy pobraniu pliku będącego wirusem. Na naszym blogu wyjaśniamy, co może zrobić wirus w telefonie i jak sprawdzić, czy go masz. Podpowiadamy również, jak chronić smartfon przed złośliwym oprogramowaniem.
6. Wyłączona karta SIM w ustawieniach telefonu
Przez nieuwagę można wyłączyć poprawnie działającą kartę SIM w ustawieniach swojego urządzenia.
7. Brak zasięgu sieci
Karta SIM czasami nie działa, kiedy użytkownik korzysta z telefonu w lokalizacji zbytnio oddalonej od nadajnika lub stacji bazowej. Mogło również dojść do awarii lub planowego wyłączenia sieci, np. w celu wykonania jej naprawy lub czynności konserwacyjnych.
8. Źle włożona karta
Kartę SIM można włożyć odwrotną stroną lub do niewłaściwego portu – np. Nano SIM do większego gniazda Micro SIM.
9. Karta nie została aktywowana
Operator może potrzebować nawet kilkudziesięciu godzin od podpisania umowy na aktywowanie nowej karty SIM.
10. Włączony tryb samolotowy
Ta opcja może zostać przypadkowo włączona podczas korzystania z telefonu lub jego przenoszenia w kieszeni bez włączonej blokady klawiatury.
Karta SIM nie działa – jak rozwiązać problem?
Wskazujemy 10 możliwych rozwiązań problemu z tym, że telefon nie czyta karty SIM.
1. Wyczyść kartę i czytnik SIM
Warto spróbować przetrzeć kartę suchą ścierką z mikrofibry lub ściereczką antystatyczną. Slot na karty SIM można wyczyścić wysokoprocentowym alkoholem lub sprężonym powietrzem.
2. Zresetuj telefon
Najprostsze rozwiązania często okazują się skuteczne – spróbuj więc wyłączyć i po chwili włączyć swój telefon.
3. Zaktualizuj oprogramowanie
Opcja aktualizacji systemu powinna być dostępna w ustawieniach smartfona.
4. Przywróć telefon do ustawień fabrycznych
Potraktuj to rozwiązanie jako ostateczność i nie zapomnij wcześniej wykonać backupu. Dzięki temu nie utracisz danych zapisanych na karcie SIM.
5. Wyjmij i włóż poprawnie kartę
Na żłobieniu tacki karty SIM najczęściej jest pokazane, w jaki sposób należy poprawnie włożyć kartę SIM do gniazda.
6. Sprawdź, czy telefon łączy się z siecią twojego operatora
W ustawieniach swojego telefonu możesz sprawdzić, z jaką siecią łączy się urządzenie. W razie potrzeby wybierz ręcznie swojego operatora z listy dostępnych sieci.
7. Wyłącz tryb samolotowy
Możesz to zrobić z poziomu ustawień telefonu lub przesuwając palcami w dół ekranu i klikając ikonę samolotu.
8. Sprawdź kartę w drugim slocie lub na innym telefonie
Smartfony dual SIM umożliwiają przełożenie karty do drugiego slotu. Jeśli to rozwiąże problem, był on zapewne spowodowany uszkodzeniem lub zanieczyszczeniem gniazda. Można również przełożyć kartę SIM do innego telefonu, aby sprawdzić, czy działa poprawnie.
9. Zawnioskuj o duplikat karty SIM
Jeśli telefon nie jest uszkodzony, a mimo to karta SIM nie działa ani w twoim, ani żadnym innym telefonie, skontaktuj się ze swoim operatorem. Rozwiązaniem problemu będzie zapewne wymiana karty SIM na nową.
10. Napraw telefon w serwisie
Okazało się, że karta SIM nie działa tylko na twoim smartfonie? W takim przypadku konieczne może okazać się oddanie urządzenia do serwisu.
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego? Wybierz Netia Mobile!
Chcesz mieć nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y na wszystkie numery w Polsce? Wybierz więc jeden z naszych pakietów komórkowych Netia Mobile 5G. Dobierz wielkość transferu danych do swoich potrzeb – nawet do 100 GB miesięcznie. Dodatkowo w ramach abonamentu możesz ochronić swój telefon przed wirusami i innymi zagrożeniami w sieci dzięki usłudze Bezpiecznego Smartfona.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty