05 lipca 2020
Jak zresetować telefon? Omawiamy twardy i miękki reset
Po kilku latach użytkowania nasze urządzenie może odmówić posłuszeństwa – zacznie się zacinać lub system będzie wolno działał. Jedną z możliwości, aby to naprawić, jest reset smartfona. W poniższym artykule omawiamy, jak zresetować telefon oraz czym różni się miękki reset od twardego.
Kiedy zresetować telefon? Jakie rodzaje resetu możemy wyróżnić?
Reset telefonu to zakończenie jego pracy oraz ponowne załadowanie systemu operacyjnego lub oprogramowania. Możemy przeprowadzić dwa rodzaje resetów – twardy i miękki.
Kiedy warto zresetować telefon? Na przykład w sytuacji, gdy jakość jego użytkowania znacznie się pogorszyła lub chcemy wyczyścić dane. Pełny reset sprzętu może być niezbędny, jeżeli sprzedajemy urządzenie i nie chcemy, aby inni mieli dostęp do naszych plików, a także w momencie, gdy po prostu chcemy wyczyścić telefon.
Czym jest miękki reset?
Miękki reset to po prostu zrestartowanie naszego urządzenia, czyli wyłączenie oraz ponowne włączenie. Telefon możemy zresetować na dwa sposoby:
-
wciskamy odpowiedni przycisk w telefonie (najczęściej przycisk znajdujący się po prawej stronie), który spowoduje jego wyłączenie,
-
wyjmujemy oraz ponownie wkładamy baterię.
Czym jest twardy reset?
Z kolei twardy reset to przywrócenie telefonu do stanu fabrycznego. Oznacza to, że z urządzenia zostaną usunięte wszelkie pliki, aplikacje oraz ustawienia użytkownika. Po ponownym włączeniu w telefonie zostaną przywrócone ustawienia fabryczne.
Jeżeli nie chcemy utracić wszelkich danych, przed hard resetem należy wykonać kopię zapasową (backup). Twardy reset określany jest również jako formatowanie. Sposób wykonywania resetu jest zależny od producenta telefonu.
Jak sformatować telefon? Instrukcje dla Androida i iOS
Jak zresetować telefon z systemem Android?
-
Jeżeli zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie resetu Androida, na ekranie telefonu należy wybrać „Ustawienia”, a potem „System”.
-
W kolejnym kroku wybierzmy „Kopię zapasową i resetowanie (przywracanie)”, a następnie opcję „Przywróć ustawienia fabryczne”.
-
W niektórych telefonach ścieżka po „Systemie” może też wyglądać następująco: „Resetowanie” – „Przywracanie ustawień fabrycznych”.
-
Po kliknięciu telefon zostanie wyłączony i uruchomiony ponownie.
W przypadku gdy nasz smartfon się nie włącza i nie mamy jak zresetować telefonu według powyższej instrukcji, należy to zrobić w inny sposób.
-
Po upewnieniu się, że telefon jest wyłączony, wybierzmy kombinację klawiszy, poprzez którą nasz telefon uruchomi się w trybie awaryjnym.
-
Gdy wyświetli się menu, wybierzmy opcję „Wipe data/factory reset”.
-
Urządzenie poprosi o potwierdzenie działania, należy kliknąć „Yes – delete all user data”.
-
Gdy nasze urządzenie zakończy usuwanie danych, będziemy mogli go ponownie uruchomić za pomocą opcji „Reboot now”.
Jak zresetować telefon z system iOS?
Zresetować telefon iPhone możemy za pomocą dwóch sposobów, w zależności od tego, czy nasz telefon reaguje na polecenia. Jeżeli urządzenie jest spowolnione lub się zawiesiło, należy postępować według poniższej instrukcji.
-
Przytrzymajmy przycisk „Włącz/wyłącz” do momentu, aż na ekranie pojawi się suwak.
-
Jeżeli przeciągniemy suwak w prawo, to urządzenie zostanie wyłączone.
-
Ponowne uruchomienie telefonu jest możliwe dzięki wciśnięciuprzycisku „Power”, po kilku sekundach na ekranie powinno pojawić się logo Apple.
Jeżeli nasze urządzenie nie reaguje na nasze polecenia, to należy wykonać twardy reset, pamiętajmy, że spowoduje to usunięcie danych z telefonu. W zależności od modelu możliwe jest zresetowanie poprzez wykonanie poniższych kroków.
iPhone 8 i nowsze
-
W pierwszym kroku wciśnijmy przycisk „Volume Up”, następnie „Volume Down” – przyciski znajdują się na bocznej krawędzi telefonu.
-
Przez około 10 sekund przytrzymajmy przycisk „Home” – umieszczony pod ekranem.
-
Gdy ekran zgaśnie, puśćmy przyciski, telefon będzie się resetował.
iPhone 7/7 Plus
-
Równocześnie wciśnijmy przycisk „Sleep/Wake”, który umiejscowiony jest na bocznej krawędzi oraz przycisk „Volume Down”.
-
Przytrzymajmy przyciski przez 10 sekund do momentu, aż na ekranie pojawi się logo Apple.
-
Jeżeli zobaczymy logo, możemy puścić przyciski, telefon zostanie zresetowany.
Niezawodne korzystanie z telefonu
Netia w swojej ofercie posiada usługę Netia Mobile, w ramach której klienci mogą korzystać z szybkiego połączenia sieciowego. Warto również zdecydować się na usługę Bezpieczny Smartfon, która pozwala nam chronić loginy i hasła – to opcja przydatna także w momencie, gdy musimy sięgnąć po reset telefonu!
Sprawdź też, jak zabezpieczyć telefon przed wirusami oraz jak zabezpieczyć telefon przed kradzieżą – zwłaszcza gdy chodzi o firmowe smartfony.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty