04 grudnia 2023
Jak odzyskać dane z telefonu bez wyświetlacza? Czy to w ogóle możliwe?
Jak odzyskać dane z telefonu bez wyświetlacza, gdy ekran jest uszkodzony? Ponowne uruchomienie urządzenia może nie być możliwe, co utrudni dostęp do cennych danych, w tym kontaktów, loginów i haseł, notatek, zdjęć, filmów, maili czy wiadomości SMS. Warto wtedy wypróbować proste sposoby na to, jak odzyskać dane z telefonu bez wyświetlacza.
Podłącz telefon do komputera przy użyciu kabla USB
Sprawdź, czy komputer wykrywa Twój smartfon po jego podłączeniu za pomocą kabla USB. Jest to możliwe pod warunkiem, że nie doszło do uszkodzenia portu USB-C, płyty głównej ani innych podzespołów w telefonie. W wielu nowoczesnych modelach smartfonów musi być również włączona funkcja debugowania. Pozwala ona uzyskać dostęp do plików bez konieczności potwierdzania na ekranie, że chcesz używać połączenia USB do transferu plików i zdjęć. Musi być włączona jeszcze w momencie, zanim dojdzie do uszkodzenia wyświetlacza – można ją aktywować z poziomu trybu programisty w ustawieniach telefonu.
Aby podłączyć telefon do komputera za pomocą USB:
- Włącz telefon i komputer.
- Połącz urządzenia ze sobą kablem USB.
- Otwórz eksplorator plików i przejdź do folderu, w którym znajdują się pliki z pamięci telefonu.
- Zapisz wybrane pliki na dysku komputera i w razie potrzeby przenieś je na nowy telefon.
Zastosuj program do odzyskiwania danych
Sposób z kablem USB nie przyniósł rezultatu? Spróbuj odzyskać dane z telefonu bez wyświetlacza za pomocą oprogramowania do odzyskiwania danych. Upewnij się, że jest ono kompatybilne z Twoim modelem smartfonu, a następnie:
- Zainstaluj program na komputerze.
- Podłącz telefon do komputera przy użyciu USB.
- Uruchom program na komputerze.
- Zaznacz rodzaj plików, które chcesz odzyskać.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie monitora.
Przywróć backup danych z chmury
Kolejny sposób na to, jak odzyskać dane z telefonu z uszkodzonym wyświetlaczem, polega na przywróceniu backupu z wirtualnej chmury. Metoda ta sprawdzi się pod warunkiem, że wcześniej włączyłeś opcję synchronizacji plików w chmurze na swoim telefonie. Pliki można przywrócić m.in. przy użyciu usług Dysk Google, iCloud, One Drive czy Dropbox. Możesz to zrobić po naprawie wyświetlacza lub wymianie urządzenia na nowe.
Zgraj dane z karty SIM lub karty pamięci
Całkiem możliwe, że niektóre dane zapisały się na karcie SIM lub zewnętrznej karcie pamięci microSD – jeśli z nich korzystałeś. Wystarczy wtedy przełożyć kartę do nowego telefonu i zgrać pliki, które chcesz odzyskać.
Oddaj telefon do serwisu
Jeśli wszystkie sposoby zawiodły, pozostaje oddać urządzenie do serwisu w celu naprawy lub wymiany wyświetlacza.
Uszkodzony wyświetlacz – jak odzyskać kontakty?
Sposób odzyskiwania kontaktów z telefonu po uszkodzeniu wyświetlacza będzie zależeć od tego, w jakim miejscu zostały one zapisaneL
- Jeśli znajdują się w pamięci telefonu, możesz je przywrócić za pomocą programu do odzyskiwania plików lub przy użyciu kabla USB podłączonego do komputera. W innym artykule na naszym blogu wyjaśniamy krok po kroku, jak skopiować kontakty z telefonu na komputer.
- W przypadku zapisania plików na karcie SIM lub SD wystarczy przełożyć ją do nowego telefonu i skopiować kontakty na nowym urządzeniu. Równie łatwe jest odzyskanie kontaktów z telefonu bez wyświetlacza, jeśli są one zapisane w wirtualnej chmurze. Odzyskasz je po wgraniu kopii zapasowej na nowym smartfonie.
Wybierz nowy telefon z naszej oferty
Telefon z uszkodzonym wyświetlaczem warto wymienić na nowy model. Każdy nasz klient może zamówić nowoczesne smartfony znanej marki, np. Xiaomi, Apple, Samsung czy Motorola. Oferta jest dostępna bez względu na usługę w umowie – nie tylko, gdy masz u nas numer telefonu, ale także jeśli korzystasz np. z pakietu kanałów telewizyjnych, internetu światłowodowego czy mobilnego.
Wybrany telefon kupisz na raty 0% bez pośrednictwa banku. Okres spłaty może wynieść 12 miesięcy, 16 miesięcy lub 24 miesiące. Raty dopiszemy do Twojego rachunku, co pozwoli wygodnie je opłacać. Wybierz model telefonu z oferty i prześlij nam swój numer telefonu za pomocą formularza online. Nasz specjalista zadzwoni do Ciebie i pomoże zamówić urządzenie!
Sprawdź też, jaki rodzaj kopii zapasowych wybrać – szczególnie jeśli zależy ci na bezpieczeństwie danych firmowych. Miej dane pod kontrolą z usługą Netia Data Protection!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty