04 kwietnia 2023
Czarny ekran w telefonie – co robić, gdy smartfon działa, a wyświetlacz nie?
Twój smartfon uruchamia się, lecz nie wyświetla się obraz? Widzisz tylko czarny ekran w telefonie i nie jesteś w stanie korzystać z żadnej funkcji urządzenia? Sprawdź, z czego może wynikać ten problem i co zrobić, gdy ekran telefonu jest czarny.
Ciemny ekran w telefonie – najczęstsze przyczyny
Poznaj najczęstsze powody tego, że telefon włącza się, ale jest czarny ekran. Może to być spowodowane m.in. uszkodzeniem mechanicznym urządzenia lub awarią systemu operacyjnego.
Uszkodzenie mechaniczne
Ciemny ekran w telefonie często jest skutkiem upadku urządzenia z wysokości, co prowadzi do pęknięcia wyświetlacza. Przyczyną może być także zalanie smartfona i zawilgocenie jego podzespołów – zwykle dochodzi wtedy do zwarcia.
Błąd spowodowany ostatnią aktualizacją systemu
Jeśli niedawno instalowałeś nową wersję systemu operacyjnego Android czy iOS, powodem czarnego ekranu mogą być ewentualne błędy systemowe.
Problemy z baterią lub portem ładowania
Korzystanie z telefonu nie będzie możliwe w przypadku całkowitego rozładowania baterii lub jej awarii, np. z powodu używania nieoryginalnej ładowarki czy przeładowywania urządzenia. Bateria w smartfonie może także działać nieprawidłowo, kiedy używasz go podczas dużego upału lub mrozu.
Niedopasowane etui
Jeśli etui, szkło hartowane albo folia nie są prawidłowo dopasowane do telefonu, może dojść do zablokowania czujnika optycznego. Zamiast obrazu będziesz wtedy widzieć jedynie czarny ekran w telefonie.
Nieaktualny system operacyjny
Czarny ekran w telefonie czasami pojawia się wtedy, gdy korzystasz z nieaktualnej wersji systemu operacyjnego.
Złośliwa aplikacja w telefonie
Jeśli pobrałeś aplikację z niezaufanego źródła, może być odpowiedzialna za problem ciemnego ekranu. Taki efekt nieraz powoduje złośliwe oprogramowanie.
Zacięte przyciski telefonu
Podobny efekt może nastąpić, jeśli dojdzie do przypadkowego zacięcia się przycisków w telefonie, np. z powodu zalegającego brudu.
Zapełniona pamięć urządzenia
Jeśli pamięć w telefonie się wyczerpała, czasami skutkuje to spowolnionym działaniem systemu operacyjnego i brakiem możliwości wyświetlenia obrazu na ekranie.
Zakłócenie przez kartę SD
Korzystasz z zewnętrznej karty pamięci? Ciemny ekran w telefonie może być spowodowany przez zakłócenia, które powoduje karta SD.
Co zrobić, gdy ekran telefonu jest czarny?
Kiedy telefon włącza się, ale jest czarny ekran, nie musisz się poddawać. Sprawdź możliwe rozwiązania tego problemu.
Wyłącz i włącz urządzenie
Często najprostsze sposoby są najskuteczniejsze. Jeśli ciemny ekran w telefonie jest spowodowany błędami systemowymi, wyłączenie i ponowne włączenie po chwili urządzenia może rozwiązać problem. Wystarczy, że naciśniesz i przytrzymasz przycisk zasilania, a później zrobisz to samo, aby uruchomić telefon.
Naładuj smartfon
Czasami można nie zauważyć, że telefon całkowicie się rozładował. Rozwiązanie problemu jest wtedy proste – trzeba podłączyć sprzęt do ładowania.
Wyjmij kartę SD
Jeśli karta SD powoduje zakłócenia, często wystarczy wyjąć ją z telefonu i ponownie uruchomić urządzenie.
Przenieś telefon w inne miejsce
Korzystasz ze smartfona na zewnątrz podczas upalnego i słonecznego dnia lub zimą, kiedy temperatura spada sporo poniżej zera? W takich warunkach telefon nie jest w stanie prawidłowo pracować i nieraz pojawia się problem z czarnym ekranem. Trzeba wtedy przenieść urządzenie do pomieszczenia, w którym panuje pokojowa temperatura.
Przeczyść port ładowania
Ciemny ekran w telefonie może być spowodowany zanieczyszczonym lub uszkodzonym portem ładowania. Sprawdź uważnie, czy nie nagromadziły się w środku jakieś zabrudzenia, np. kurz czy błoto. Możesz wyczyścić port za pomocą chusteczki nasączonej alkoholem, pędzelka, wykałaczki lub sprężonego powietrza.
Wyjmij baterię
Jeśli korzystasz ze starego modelu telefonu, możliwe, że będziesz w stanie wyjąć z niego baterię. Czasami pomaga jej wyciągnięcie i ponowne włożenie. Problem z czarnym ekranem w telefonie możesz także rozwiązać poprzez wymianę baterii na nową.
Spróbuj uruchomić telefon w trybie awaryjnym
Jeśli istnieje możliwość włączenia urządzenia w trybie awaryjnym, problem najprawdopodobniej wynika z błędów systemowych lub zainstalowania złośliwej aplikacji. Spróbuj usunąć ostatnią aktualizację systemu operacyjnego, zaktualizować oprogramowanie lub pozbyć się niedawno zainstalowanych programów.
Tryb awaryjny pozwala także przywrócić ustawienia fabryczne telefonu. Pamiętaj jednak, aby wcześniej wykonać kopię zapasową (backup), ponieważ w przeciwnym razie bezpowrotnie utracisz wszystkie notatki, wiadomości, kontakty, ustawienia, zdjęcia, nagrania wideo oraz inne pliki.
Sprawdź przyciski
Jeśli między przyciskami zgromadził się brud, mogło dojść do ich zablokowania się. Uniemożliwia to prawidłowe uruchomienie telefonu. Problem możesz łatwo rozwiązać – wystarczy, że pozbędziesz się zanieczyszczeń i upewnisz, że przyciski nie są już zacięte.
Usuń etui, szkło lub folię ochronną
Po ich ściągnięciu odblokujesz czujnik optyczny, który odpowiada za wyświetlanie obrazu. Może to rozwiązać problem czarnego ekranu w telefonie.
Oddaj telefon do serwisu
Jeśli wszystkie powyżej zaproponowane rozwiązania nie pomogą, pozostaje oddanie urządzenia do serwisu GSM. Najczęściej jest to konieczne w przypadku uszkodzenia mechanicznego telefonu, np. na skutek jego zalania lub upadku z wysokości.
Szybki i stabilny internet w telefonie? Wybierz ofertę Netii
Szukasz szybkiego i niezawodnego internetu, który pozwoli ci łączyć się z siecią bez ograniczeń? Wybierz więc nasz internet mobilny 5G lub LTE. Możesz wybrać pakiet nawet do 1000 GB, dzięki czemu dostępny transfer nigdy się nie skończy. W cenie usługi otrzymasz na czas trwania umowy router, który pozwoli ci korzystać z internetu również na komputerze i innych urządzeniach w ramach sieci Wi-Fi.
Możesz także wybrać jeden z naszych pakietów komórkowych Netia Mobile. Oprócz internetu (do 100 GB miesięcznie) zapewnimy ci nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y.
Pamiętaj, że etui i szkło hartowane to za mało, aby skutecznie ochronić telefon. Pomoże ci w tym Bezpieczny Smartfon – nasza dodatkowa usługa, z której przez 2 miesiące możesz korzystać za 0 zł. Twój telefon będzie zabezpieczony dzięki oprogramowaniu antywirusowemu – z zaawansowaną ochroną przed złośliwym oprogramowaniem, atakami hakerskimi i wyłudzeniami danych. Bezpieczny Smartfon zapewnia również możliwość zdalnego zlokalizowania oraz zablokowania telefonu, np. w przypadku jego kradzieży
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty