01 czerwca 2022
Jak przyspieszyć internet w telefonie? Od czego zależy jego prędkość?
Nie jesteś zadowolony lub zadowolona z prędkości wczytywania się stron WWW na swoim smartfonie, a o komfortowym oglądaniu filmów, graniu w gry czy streamowaniu możesz tylko pomarzyć? Dowiedz się, jak przyspieszyć internet w telefonie i co może wpływać na jego powolne działanie.
Co może spowalniać prędkość internetu w telefonie?
Istnieje wiele potencjalnych powodów, dlaczego internet wolno działa. Wymieniamy i krótko opisujemy najczęstsze spośród nich.
- Wyczerpany pakiet danych komórkowych – kiedy transfer danych zostanie w pełni wykorzystany, prędkość internetu spadnie do niedużych wartości.
- Zbyt wiele operacji – dużo otwartych jednocześnie aplikacji, widgetów i kart w przeglądarce powoduje zużywanie zasobów sieciowych.
- Słaby zasięg internetu – jeśli użytkownik korzysta z telefonu w miejscu oddalonym zbyt daleko od nadajnika (internet mobilny) lub routera (internet Wi-Fi).
- Zbyt dużo urządzeń korzystających z sieci – jeżeli oprócz telefonu z siecią Wi-Fi łączy się inny sprzęt, np. komputer, tablet, drukarka, telewizor czy lodówka.
- Problemy z przeglądarką internetową – np. awarie wtyczek i rozszerzeń czy zapełniona pamięć podręczna.
- Korzystanie z przestarzałej technologii internetu – np. 2G lub 3G.
- Awaria sieci komórkowej – może być wywołana chociażby przez trudne warunki atmosferyczne;
- Wirus w telefonie – spowalnia działanie internetu poprzez zużywanie zasobów urządzenia;
- Zbyt słabe parametry telefonu – na prędkość internetu w telefonie ma wpływ zwłaszcza pamięć RAM i procesor.
Na naszym blogu wyjaśniamy również, czym może być spowodowany całkowity brak internetu w telefonie.
Jak przyspieszyć internet w telefonie?
Aby zwiększyć prędkość internetu w telefonie, można wypróbować różnych sposobów. Przedstawiamy kilka praktycznych porad.
Zmień preferowany tryb sieci
W ustawieniach telefonu możesz wybrać opcję jego automatycznego łączenia się z nowoczesną siecią LTE 4G lub 5G. Dzięki temu internet będzie działać znacznie szybciej w porównaniu do technologii 2G lub 3G – pod warunkiem że znajdujesz się w zasięgu takiej sieci i twoje urządzenie obsługuje dany standard. Na naszym blogu opisujemy również pozostałe sposoby, jak ustawić internet w telefonie.
Wybierz pakiet z większym limitem transferu danych
Jeśli internet zwalnia z powodu przedwczesnego wykorzystania transferu danych, warto rozważyć wybór abonamentu z większą liczbą dostępnych gigabajtów. Aby uniknąć naliczania dodatkowych opłat przez operatora, wskazane jest zablokowanie internetu w telefonie do czasu aktywowania nowego pakietu.
Przeskanuj telefon systemem antywirusowym
Złośliwe oprogramowanie w telefonie można usunąć za pomocą programu antywirusowego. Istotne jest, aby baza wirusów była zaktualizowana przed rozpoczęciem skanowania.
Usuń nieużywane aplikacje i widgety
Sprawdź, które aplikacje zużywają najwięcej danych komórkowych, i rozważ możliwość ich usunięcia, zwłaszcza jeżeli są przez ciebie rzadko używane.
Zoptymalizuj przeglądarkę
Skutecznym sposobem na to, jak przyspieszyć internet w telefonie, jest zamknięcie otwartych kart i zakładek w przeglądarce. Wskazane może być również usunięcie historii wyszukiwania oraz pamięci podręcznej. Warto ponadto korzystać z przeglądarki w trybie oszczędzania danych, co – dzięki ich kompresji – zauważalnie przyspieszy wczytywanie się stron.
Zaktualizuj system operacyjny
Problem wolno działającego internetu może rozwiązać aktualizacja systemu. Istnieje szansa, że dzięki temu zostaną usunięte błędy powodujące spadek prędkości.
Korzystaj z aplikacji w lekkiej wersji
Możesz zainstalować wersję lite popularnych komunikatorów internetowych, przeglądarek i wielu innych aplikacji. Pozwoli to zmniejszyć zużycie internetu, dzięki czemu strony będą wczytywać się szybciej.
Przełóż kartę SIM do innego telefonu
Pozwoli to sprawdzić, czy problem wolno działającego internetu nie leży po stronie wadliwie działającego urządzenia.
Jak przyspieszyć Wi-Fi w telefonie?
Łączysz się za pomocą smartfona z bezprzewodową siecią Wi-Fi? W pierwszej kolejności wypróbuj więc sposoby na to, jak zwiększyć zasięg Wi-Fi w telefonie:
- Najprostszym spośród nich jest ustawienie routera w innym miejscu – np. w środkowej części mieszkania.
- Warto również spróbować zmienić pasmo Wi-Fi w ustawieniach telefonu – do wyboru są częstotliwości 5 GHz i 2,4 GHz.
- Jeszcze inna metoda zwiększenia zasięgu polega na użyciu wzmacniacza sygnału, który pozwoli uzyskać silny sygnał w całym domu.
Na naszym blogu omawiamy także przyczyny tego, że telefon łączy się z Wi-Fi, a nie ma internetu.
Netia Mobilne – gwarancja szybkiego internetu w telefonie
Wybierz jeden z naszych pakietów komórkowych, aby zapewnić sobie dostęp do szybkiego internetu mobilnego w telefonie. Oferta Netia Mobile umożliwia łączenie się z siecią LTE 4G. Możesz zdecydować się na abonament z limitem transferu danych 2G lub 12 GB.
Netia Mobile 5G pozwala natomiast korzystać z internetu piątej generacji, który zapewnia jeszcze większą prędkość i stabilność połączenia. Do wyboru są pakiety 30 GB lub 72 GB.
W cenie abonamentu oferujemy nielimitowane połączenia głosowe na telefony komórkowe i stacjonarne w Polsce, a także SMS-y i MMS-y bez limitu. Opcjonalnie możesz skorzystać z naszej usługi Bezpiecznego Smartfona z systemem antywirusowym, kontrolą rodzicielską i ochroną poufnych danych – przez 2 miesiące za darmo
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty