15 lipca 2022
Co znaczy ostrzeżenie o przekroczonym limicie danych?
Każda oferta internetu mobilnego jest objęta limitem transferu, który ma do dyspozycji użytkownik. W artykule wyjaśniamy, co to znaczy przekroczony limit danych i jakie mogą być konsekwencje takiej sytuacji. Podpowiadamy również, jak sprawdzić poziom zużycia transferu oraz co można zrobić po otrzymaniu ostrzeżenia o wykorzystanym limicie.
Czym jest transfer danych?
Transfer danych to proces transmisji (odbierania i przesyłania) informacji w sieci internetowej. Użytkownicy internetu mobilnego otrzymują od operatora określony limit zużycia danych podawany w gigabajtach (GB), którego nałożenie pozwala uniknąć zbytniego przeciążenia sieci. Pakiet transferu zużywa się podczas różnych czynności w internecie, m.in. przeglądania stron, słuchania muzyki, oglądania filmów, grania w gry sieciowe, streamowania, oglądania zdjęć, a także pobierania i udostępniania plików.
Jak sprawdzić zużycie transferu danych?
Zużycie transferu danych można sprawdzić na kilka sposobów:
- używając kodu USSD na telefonie,
- w odpowiedniej zakładce na swoim koncie abonenta w serwisie internetowym operatora,
- w ustawieniach telefonu.
Aby sprawdzić poziom zużycia transferu na telefonie z systemem Android:
- wejdź w ustawienia.
- wybierz „Sieć i Internet”.
- kliknij w opcję „Użycie danych”.
- odczytaj wykorzystanie danych mobilnych.
W innym artykule na naszym blogu wyjaśniamy bardziej szczegółowo, co to jest transfer danych i jak sprawdzić jego zużycie.
Co to znaczy przekroczony limit danych?
Przekroczony limit danych polega na wykorzystaniu całego transferu w ramach wykupionego pakietu przed zakończeniem danego okresu rozliczeniowego. W takim przypadku użytkownik może otrzymać wiadomość SMS z informacją o przekroczonym limicie danych. Niektórzy operatorzy wysyłają takie powiadomienie odpowiednio wcześniej, np. po zużyciu 80% transferu.
Jak zareagować na ostrzeżenie dotyczące zużycia danych?
Przekroczony limit danych może wiązać się z różnymi konsekwencjami w zależności od polityki danego operatora. Dlatego warto dokładnie wczytać się w regulamin oraz postanowienia zawartej umowy. Najczęściej po wykorzystaniu przyznanego transferu wyraźnie spada prędkość internetu – zwykle do wartości 32 kb/s lub 64 Kb/s. Jest to tzw. lejek, którego aktywowanie praktycznie uniemożliwia dalsze swobodne korzystanie z sieci. Niektórzy operatorzy w ramach wybranych pakietów zmniejszają download do większej wartości, zwykle 1 Mb/s, co pozwala nadal używać internetu w podstawowym zakresie, np. do przeglądania stron, obsługi poczty elektronicznej czy używania komunikatorów tekstowych.
Nie każdy operator nakłada automatycznie lejek. Może się okazać, że użytkownik musi sam aktywować taką opcję lub funkcja ta nie jest dostępna. Dalsze korzystanie z internetu narazi wtedy na wysokie koszty, ponieważ po przekroczeniu limitu danych opłaty zaczną być naliczane zgodnie z cennikiem – za każdy zużyty kilobajt. Istnieją sposoby, aby tego uniknąć – należy włączyć odpowiednie funkcje w swoim telefonie:
- ostrzeżenie o przekroczonym limicie danych,
- limit transmisji, po którego osiągnięciu dostęp do internetu zostanie automatycznie wyłączony.
Warto również sprawdzić, czy w ramach wykupionego pakietu istnieje możliwość dokupienia dodatkowych gigabajtów internetu. W takim przypadku dotychczasowa prędkość transmisji zostanie utrzymana.
Duże pakiety transferu danych w abonamencie Netia Mobile
Już wiesz, co to znaczy przekroczony limit danych – dlatego zapewne chcesz uniknąć takiej sytuacji. Nie musisz się o to martwić, jeżeli wybierzesz jeden z naszych pakietów Netia Mobile 5G. Do wyboru masz 30 GB lub 72 GB – jest to tak duży limit, że powinien niemal każdemu wystarczyć. Możesz też zdecydować się na jeden z naszych pakietów Netia Mobile LTE 4G w limitem transferu 1 GB lub 12 GB. W każdym wariancie Netia Mobile i Netia 5G otrzymasz do dyspozycji nielimitowane połączenia głosowe z numerami komórkowymi oraz stacjonarnymi w kraju, a także SMS-y i MMS-y bez limitu.
Sprawdź także oferty internetu w Warszawie, internetu w Krakowie oraz internetu we Wrocławiu.
Im większa moc internetu, tym większy komfort użytkowania. Szybkie i stałe łącze jest ważne nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale również biznesowych - sprawdź też ofertę internetu symetrycznego!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty