12 listopada 2019
Internet w telewizorze - jak podłączyć TV do Internetu?
Internet w telewizorze jest coraz częściej spotykanym rozwiązaniem, i to nie tylko ze względu na rosnącą dostępność urządzeń funkcjonujących w standardzie Smart TV. Czy można jednak podłączyć internet do starszego odbiornika, który nie posiada typowych funkcjonalności Smart TV? Jak podłączyć internet do telewizora – bez Wi-Fi albo przy jego użyciu? Na te i inne pytania związane z korzystaniem z sieci na telewizyjnym ekranie odpowiadamy poniżej.
Czy każdy telewizor da się podłączyć do internetu?
Najlepszym sposobem na podłączenie telewizora do internetu jest skorzystanie ze zwykłego kabla sieciowego, którego jeden koniec jest wpięty do routera, a drugi do odpowiedniego gniazda z tyłu odbiornika. Jeżeli tylko istnieje taka możliwość i obecność dodatkowego przewodu nie będzie nam przeszkadzać, to zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji – internet po kablu jest po prostu stabilniejszy.
Alternatywne rozwiązanie to połączenie bezprzewodowe. Praktycznie każdy nowy telewizor wyposażony jest w kartę sieciową, dzięki której możemy go połączyć z routerem bezprzewodowo, poprzez Wi-Fi.
Co jednak w sytuacji, gdy jesteśmy w posiadaniu telewizora, który nie ma karty sieciowej, ale jest wyposażony chociażby w jedno złącze HDMI lub – w starszych modelach – wejście SCART? Jak podłączyć internet do telewizora bez Wi-Fi? Mamy wówczas dwie opcje:
- Możemy go podłączyć kablem HDMI do laptopa lub komputera stacjonarnego mającego dostęp do internetu. Telewizor przejmie wtedy rolę dodatkowego monitora z głośnikami. Takie rozwiązanie nie oznacza oczywiście, że nagle staliśmy się posiadaczami urządzenia Smart TV, ale w ten sposób również można oglądać seriale, filmy czy grać w gry na dużym ekranie.
- Do złącza HDMI lub SCART w telewizorze możemy podłączyć też urządzenie zewnętrzne, na przykład Netia Player. Moduł ten łączy się z naszym domowym internetem, pozwalając na korzystanie z zasobów sieci na ekranie odbiornika. UWAGA! Nie każde urządzenie zewnętrzne można połączyć ze starszymi telewizorami za pomocą kabla miniDIN-SCART. Netia Player jest jednak dekoderem, który posiada taką funkcjonalność.
Konfiguracja tego rodzaju połączenia, a także samo uruchomienie sieci, jest bardzo proste. Poniżej dokładniej wyjaśniamy, jak w telewizorze włączyć internet.
Internet bezprzewodowy w telewizorze. Piszemy, jak krok po kroku się do niego podłączyć
Podłączenie telewizora Smart TV do domowej sieci bezprzewodowej przebiega bardzo podobnie jak podłączenie zwykłego smartfona.
- Sprawdzamy, czy router działa. Jeśli tak, wówczas spisujemy nazwę naszej sieci oraz hasło do niej.
- Na pilocie sterowania wciskamy „Menu” lub „Ustawienia”, a następnie wybieramy, w zależności od producenta, opcję „Ustawienia sieci”, lub „Sieć”.
- Dalej wybieramy „Sieć bezprzewodowa” lub „Wi-Fi”. Powinny nam się pokazać wszystkie widoczne sieci. Wybieramy naszą, wpisujemy hasło – i w zasadzie gotowe. Nasz telewizor jest podłączony do internetu. Ważne tylko, żeby dokładnie wpisać hasło – pomyłki pomiędzy wielką literą „O” a cyfrą 0 zdarzają się bardzo często.
- Dalej należy postępować zgonie z poleceniami pojawiającymi się na ekranie telewizora – i zakończyć konfigurację.
Jak wcześniej wspomniano, internet w telewizorze można również uruchomić dzięki zewnętrznym urządzeniom, takim jak Netia Player.
Jak podłączyć internet do telewizora bez Wi-Fi, korzystając z urządzeń zewnętrznych, jak np. dekodera Netia Player?
Połączenie telewizora z siecią przy użyciu Netia Playera również jest bardzo proste. Jak zatem włączyć internet od Netii w telewizorze?
- Podłączamy dekoder Netia Player kablem zasilającym do gniazdka, a następnie łączymy urządzenie z telewizorem. Jeżeli jest taka możliwość, warto to zrobić za pomocą kabla HDMI. Jeżeli takiej możliwości nie ma, można zastosować dołączony do Netia Playera kabel miniDIN-SCART.
- Łączymy dekoder kablem sieciowym z naszym domowym routerem. Jeżeli z różnych przyczyn jest to niemożliwe i wolimy korzystać z internetu Wi-Fi, przechodzimy do następnego punktu.
- Uruchamiamy telewizor oraz Netia Player. Ustawiamy w telewizorze pilotem źródło przesyłanego sygnału (HDMI lub SCART).
- W menu dekodera wybieramy „Ustawienia”, a następnie „Połączenie sieciowe” (Netia Player 1.0) lub „Sieć i połączenie” (Netia Player 1.5 oraz 2.0).
- Jeżeli Netia Player połączony jest z routerem kablem sieciowym, wybieramy „Połączenie przez Ethernet” – i już, urządzenie podłączone jest do internetu. Jeżeli nie używamy kabla, wybieramy „Połączenie przez Wi-Fi”, po czym wybieramy swoją sieć bezprzewodową, wpisujemy hasło i klikamy OK. Dekoder jest połączony z siecią.
W międzyczasie możemy zostać poproszeni o wpisanie posiadanego kodu PIN VOD, a także o konfigurację ustawień kontroli rodzicielskiej.
Internet w telewizorze – przyszłość domowych multimediów
Wiemy już, jak podłączyć internet do telewizora, czy to bez Wi-Fi, czy za jego pomocą. W dobie telewizji VOD czy łatwo dostępnych serwisów streamingowych taka opcja jest po prostu kolejnym etapem rozwoju technologicznego. Nie będzie chyba przesadą, jeżeli porównamy internet w telewizorze do internetu w smartfonie. Jeszcze kilkanaście lat temu bycie ciągle online uznawano po postu za bardzo kosztowną fanaberię. Dzisiaj jest to standard. Istnieje duża szansa, że z internetem w naszych domowych odbiornikach telewizyjnych będzie podobnie.
Sprawdź także oferty internetu w Gdańsku, internetu w Gdyni oraz internetu w Warszawie.
Jesteś przedsiębiorcą? Sprawdź też, jak wybrać najlepszy internet na potrzeby firmowe. Poznaj usługę łącza symetrycznego Netia BDI!
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty