17 marca 2025
Abonament czy karta – co wybrać? Co daje więcej korzyści?
Aby korzystać z usług telekomunikacyjnych, możesz podpisać z operatorem umowę abonamentową lub wybrać telefon na kartę w systemie pre-paid. Z obiema tymi opcjami wiążą się pewne zalety, lecz w większości przypadków jedna z nich jest znacznie korzystniejsza. Abonament czy karta – sprawdź, o której z nich mowa i dowiedz się, co to jest abonament i na czym polega oferta na kartę.
Spis treści
- Co to jest abonament telefoniczny?
- Czym jest usługa telefonu na kartę?
- Karta czy abonament – które rozwiązanie jest popularniejsze?
- Zalety telefonu w abonamencie
- W jakich sytuacjach abonament będzie korzystniejszą opcją?
- Sprawdź pakiety abonamentowe z oferty Netia Mobile!
Co to jest abonament telefoniczny?
Potencjalny użytkownik telefonu może zdecydować się na abonament. Co to jest i na czym polega taki model rozliczeń? Mamy w tym przypadku do czynienia z umową, w ramach której operator udostępnia usługi telekomunikacyjne na określony czas lub bezterminowo. W zamian abonent każdego miesiąca wnosi stałą opłatę.
Czym jest usługa telefonu na kartę?
Telefon na kartę (pre-paid) to model rozliczeniowy, który zakłada korzystanie z podstawowych usług telekomunikacyjnych bez konieczności zawierania umowy z operatorem. W zamian należy kupić starter, zarejestrować numer w wybranej sieci na swoje dane osobowe, a następnie cyklicznie doładowywać konto wybraną kwotą – najczęściej od 5 zł do kilkuset złotych.
Karta czy abonament – które rozwiązanie jest popularniejsze?
Jak wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), Polacy znacznie częściej decydują się na usługi telekomunikacyjne w abonamencie – model ten wybiera niespełna 75% osób. Telefon na kartę jest zdecydowanie mniej popularnym rozwiązaniem, na które decydują się głównie seniorzy.
Zalety telefonu w abonamencie
Nie powinno nikogo dziwić, że większość osób w Polsce wybiera abonament. Jest to uzasadnione ze względu na liczne zalety i korzyści, jakie zapewnia ten model rozliczeń.
Wygoda i oszczędność czasu
Z abonamentem wiąże się zwłaszcza wygoda i oszczędność czasu – nie trzeba na bieżąco kontrolować stanu konta ani pamiętać o cyklicznych doładowaniach. Wystarczy, że abonent raz w miesiącu opłaci fakturę przelewem na konto bankowe operatora.
Korzystne warunki i przewidywalność kosztów
Telefon w abonamencie często zakłada nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y na wszystkie numery krajowe. Dzięki temu można pozostać w stałym kontakcie ze swoimi bliskimi, a także bez przeszkód załatwiać sprawy zawodowe, biznesowe czy urzędowe. Abonament zapewnia przy tym sporą przewidywalność kosztów.
Dodatkowe usługi w pakiecie
W abonamencie można mieć także dodatkowe usługi – najpopularniejszą z nich jest internet mobilny. Operator zapewnia w ramach pakietu spore limity transferu danych komórkowych – nawet 100 GB miesięcznie. Zwykle jest to znacznie więcej niż w przypadku telefonii na kartę. Możesz wtedy swobodnie korzystać z internetu mobilnego na swoim smartfonie, bez obaw o przedwczesne wykorzystanie danych. Przyznanych gigabajtów wystarczy nie tylko do przeglądania stron, lecz także oglądania filmów, słuchania muzyki, pobierania plików, rozmów wideo czy grania w gry sieciowe.
Dostawcy oferują także dodatkowe usługi w cenie abonamentu, w tym ochronę antywirusową na telefon czy dostęp do filmowych usług streamingowych VoD. Można także znaleźć pakiety z roamingiem na terenie Unii Europejskiej.
Możliwość korzystnego zakupu telefonu na raty
Niektórzy operatorzy zapewniają swoim abonentom możliwość zakupu telefonu na raty 0%. Często można go kupić bez pośrednictwa banku. Nieraz proponowane urządzenia są tańsze w porównaniu do standardowej oferty rynkowej.
W jakich sytuacjach abonament będzie korzystniejszą opcją?
Telefon w abonamencie to korzystniejszy wybór w większości sytuacji. Warto zdecydować się na taki model rozliczeń zwłaszcza wtedy, gdy:
- chcesz zapewnić sobie stały, nielimitowany dostęp do różnych usług telekomunikacyjnych,
- często rozmawiasz przez telefon i wysyłasz dużo SMS-ów do znajomych,
- zależy ci na wygodzie oraz oszczędności czasu,
- często korzystasz z internetu w telefonie i potrzebujesz sporego limitu transferu danych,
- chcesz kupić telefon na raty i spłacać go przy okazji opłacania rachunków za abonament.
Sprawdź pakiety abonamentowe z oferty Netia Mobile!
Odpowiedź na pytanie o to, co jest korzystniejsze – abonament czy karta, w większości przypadków może być tylko jedna – zdecydowanie abonament. Nic więc dziwnego, że niemal 3/4 Polaków wybiera usługi telekomunikacyjne właśnie w takim modelu.
Szukasz usług komórkowych na atrakcyjnych warunkach? Porównaj więc pakiety z naszej oferty Netia Mobile. W każdym z nich zapewnimy Ci rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu, roaming w UE, a także transfer danych internetu mobilnego – 60 GB lub 100 GB. Zyskasz gwarancję szybkiego i stabilnego połączenia z siecią za sprawą zasięgu 5G Ultra. Dodatkowo możesz rozszerzyć swój pakiet o usługę filmową VOD Disney+ oraz Bezpieczny Smartfon – kompleksową ochronę przed wirusami, kradzieżą poufnych danych, włamaniami na konto bankowe i innymi internetowymi zagrożeniami.
Jeśli podpiszesz z nami umowę abonamentową, zapewnisz sobie możliwość zakupu smartfona na raty 0%. Do wyboru masz urządzenia znanych marek, w tym Samsung, Apple, iPhone, Huawei, Realme czy Motorola. Niektóre z nich obsługują sieć 5G. Telefon otrzymasz bez czasochłonnych formalności i spłacisz przy okazji opłacania abonamentu.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?


Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty