29 stycznia 2025
Cesja numeru telefonu – jak go przepisać na inną osobę?
Rozważasz przeniesienie numeru na inną osobę? A może chcesz przejąć umowę, którą ktoś inny zawarł z operatorem komunikacyjnym? W takich przypadkach konieczna jest cesja numeru telefonu. Sprawdź, na czym ona polega i w jakich sytuacjach warto ją zastosować. Dowiedz się także, jak zmienić właściciela numeru.
Czym jest cesja numeru telefonu?
Cesja numeru telefonu polega na przeniesieniu aktualnej umowy z operatorem telekomunikacyjnym na inną osobę lub firmę. W takiej procedurze biorą udział trzy strony:
- cesjonariusz – osoba, która przejmuje numer i kontynuuje umowę,
- cedent – dotychczasowy właściciel numeru,
- operator sieci – zatwierdza cesję numeru za pośrednictwem wyznaczonego pracownika.
Najczęściej nowy właściciel numeru kontynuuje umowę na dotychczasowych zasadach – przejmuje wtedy wszystkie prawa i obowiązki cedenta, a także korzysta z obowiązujących promocji. Operator może także zaproponować zmienione warunki. Jeśli umowa zakłada kilka usług w pakiecie, wtedy przedmiotem cesji mogą być wszystkie lub tylko niektóre z nich.
Kiedy przydaje się przerejestrowanie numeru na inną osobę?
Cesja numeru może być uzasadniona m.in. w następujących sytuacjach:
- korzystasz z numeru zarejestrowanego na członka rodziny (np. rodzica czy małżonka) i chcesz przepisać numer na siebie,
- planujesz zmienić operatora, lecz numer, z którego korzystasz, jest przypisany do kogoś innego,
- chcesz przejąć numer po śmierci bliskiej osoby,
- zamierzasz przerejestrować prywatny numer na dane swojej firmy lub odwrotnie,
- kończysz zatrudnienie u dotychczasowego pracodawcy i musisz przepisać numer służbowy na innego pracownika.
Jak przepisać numer telefonu na inną osobę?
Przerejestrowanie numeru na inną osobę jest możliwe pod warunkiem, że operator wyrazi zgodę. Może odmówić – zwłaszcza jeśli zapisy umowy wykluczają przeprowadzenie cesji. W dokumencie powinny znajdować się szczegółowe zapisy dotyczące możliwości i zasad przenoszenia numeru. Konieczne jest także uregulowanie wszystkich zaległych płatności związanych z przenoszonym numerem.
W razie uzyskania zgody operatora, można dokonać cesji w jednym ze stacjonarnych punktów obsługi klienta. Na miejscu powinni być obecni zarówno cedent, jak i cesjonariusz. Po okazaniu dowodów tożsamości podpisują oni oświadczenie o przekazaniu numeru, a jego nowy właściciel otrzymuje kartę rejestracyjną i zawiera nową umowę.
Operatorzy najczęściej dopuszczają złożenie wniosku o cesję numeru telefonicznie, korespondencyjnie lub drogą mailową. Niektóre sieci dopuszczają wysłanie formularza online – taka możliwość zwykle dotyczy cesji umowy w ofercie na kartę.
Jakie dokumenty są potrzebne, aby zmienić właściciela numeru?
Aby przeprowadzić cesję numeru telefonu, należy przekazać operatorowi wszystkie dokumenty, których wymaga. Najczęściej należą do nich:
- wniosek o cesję – zawiera m.in. dane osobowe i adresowe obu stron, przenoszony numer telefonu oraz listę usług, które mają być przedmiotem cesji umowy,
- dowód osobisty obecnego i przyszłego właściciela numeru,
- oświadczenie woli o zamiarze przeniesienia umowy na osobę trzecią,
- potwierdzenie wniesienia opłat za cesję – jeśli takowa jest obowiązkowa.
Czy przeniesienie numeru na inną osobę jest płatne?
Przerejestrowanie numeru na inną osobę może być płatne lub zwolnione z opłat – w zależności od cennika taryfy, z której korzystał dotychczasowy abonent. Przerejestrowanie numeru po osobie zmarłej najczęściej jest bezpłatne.
Szukasz korzystnego pakietu telefonii komórkowej? Sprawdź ofertę Netia Mobile 5G!
Nie jesteś zadowolony z warunków oferty zawartej z operatorem telekomunikacyjnym? Możesz przenieść do nas numer i wybrać pakiet komórkowy Netia Mobile 5G. Zapewnimy Ci rozmowy bez końca na numery w Polsce, a także nielimitowane SMS-y i MMS-y.
W każdym pakiecie otrzymasz także dostęp do szybkiego i stabilnego internetu mobilnego– miesięcznie możesz mieć 100 GB, 500 GB lub nawet 1000 GB transferu danych. Dodatkową korzyścią jest Bezpieczny Internet– nasza dobrowolna usługa, która ochroni Twój telefon przed wirusami, kradzieżą poufnych danych i innymi zagrożeniami w sieci.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty