07 lutego 2024
Jak namierzyć telefon dziecka? 5 porad
Chcesz wiedzieć, gdzie przebywa Twoja pociecha, kiedy nie ma jej w domu? Sprawdź, jak namierzyć telefon dziecka i zadbać o jego bezpieczeństwo, a sobie zapewnić poczucie spokoju. Włączone i podłączone do internetu (mobilnego lub Wi-Fi) urządzenia można stosunkowo łatwo zlokalizować, ponieważ cały czas łączą się z punktami dostępowymi.
Jak zlokalizować telefon dziecka na urządzeniach z Androidem?
Jeśli Twoje dziecko ma smartfona z Androidem i uzyskałeś dostęp do jego konta Google, możesz w prosty sposób namierzyć urządzenie. W tym celu:
- Zaloguj się na konto Google dziecka.
- Włącz lokalizację GPS.
- Kliknij opcję Zarządzaj Kontem Google.
- Z menu po lewej stronie wybierz opcję Bezpieczeństwo.
- W sekcji Twoje urządzenia wybierz polecenie Znajdź zagubione urządzenie.
- Wczytaj z mapy aktualną lokalizację telefonu.
Po skorzystaniu z tej opcji na telefonie dziecka wyświetli się komunikat o próbie odnalezienia urządzenia.
Jak namierzyć telefon dziecka na smartfonach iPhone?
Namierzanie telefonu jest także możliwe na urządzeniach iPhone. Najpierw należy włączyć funkcję udostępniania na smartfonie dziecka. W tym celu aktywuj w aplikacji opcję Udostępniaj moje położenie.
Możesz też skonfigurować Chmurę rodzinną i dodać kilka osób, które będą mogły lokalizować urządzenie. Włącz także funkcję lokalizacji na mapie – Ustawienia > Prywatność i Ochrona – Usługi lokalizacji.
Aby namierzyć iPhone’a swojego dziecka:
- Wejdź w Ustawienia i otwórz aplikację Znajdź (Lokalizator).
- Wybierz opcję Wszystkie Urządzenia i stuknij nazwę swojego iPhone’a.
- Skorzystaj z opcji Trasa i odczytaj położenie telefonu w aplikacji Mapy.
- Jeśli smartfon nie jest połączony z internetem, otrzymasz informację o ostatniej znanej lokalizacji.
Położenie urządzenia iPhone ustalisz także na stronie icloud.com/find:
- Zaloguj się do aplikacji Znajdź urządzenia.
- Stuknij przycisk Znajdź urządzenia.
- Zaznacz na liście urządzenie Twojego dziecka.
- Odczytaj z mapy lokalizację telefonu.
Namierzanie telefonu dziecka za pomocą aplikacji kontroli rodzicielskiej
Inny sposób na to, jak namierzyć telefon dziecka, polega na skorzystaniu z aplikacji kontroli rodzicielskiej, np. Bezpiecznego Smartfona. Przed rozpoczęciem namierzania urządzenia trzeba włączyć udostępnianie lokalizacji na urządzeniu rodzica, a następnie wyrazić zgodę na telefonie dziecka. Kontrola rodzicielska pozwala sprawdzać położenie urządzenia w czasie rzeczywistym – pod warunkiem, że jest włączone i ma naładowaną baterię.
Lokalizowanie telefonu przez smartwatch lub tagi
Telefon dziecka można także zlokalizować, jeśli korzysta ono ze smartwatcha z funkcją GPS i aktywną kartą eSIM. Takie urządzenie może (podobnie jak telefon) z czasem się rozładować, dlatego warto też rozważyć korzystanie z tagów lokalizujących – małych chipów, najczęściej w kształcie breloczków. Znajdujące się w pobliżu smartfony rejestrują położenie telefonu dziecka i raportują lokalizację do chmury tagów. Telefon można zlokalizować na mapie online.
Jak namierzyć telefon dziecka za pomocą numeru IMEI?
Namierzać telefon dziecka przy użyciu numeru IMEI mogą wyłącznie policja i inne służby – gdy istnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa. Mają możliwość poznania lokalizacji nawet odłączonego od sieci, wyłączonego czy rozładowanego urządzenia. Na naszym blogu wyjaśniamy, jak sprawdzić IMEI telefonu.
Zdalny lokalizator telefonu w usłudze Bezpieczny Smartfon
Nasi klienci mogą zabezpieczyć telefon w sieci dzięki usłudze Bezpieczny Smartfon. Jedną z dostępnych funkcji jest lokalizacja zgubionego lub skradzionego urządzenia, a także możliwość jego zdalnej blokady. Można także korzystać z oprogramowania antywirusowego, kontroli rodzicielskiej czy ochrony poufnych danych płatniczych w bankowości internetowej. Bezpieczny Smartfon działa na telefonach z systemem Android (od 8 wersji) oraz iOS (od 14 wersji).
Szukasz korzystnego pakietu komórkowego? Sprawdź naszą ofertę Netia Mobile 5G! Otrzymasz od nas nawet do 100 GB internetu mobilnego, a także nielimitowane SMS-y, MMS-y i rozmowy telefoniczne na numery we wszystkich sieciach komórkowych i stacjonarnych w Polsce.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty