05 sierpnia 2022
Jak zrobić hotspot w telefonie? Co to jest?
W niemal każdym nowym modelu telefonu znajduje się funkcja pod nazwą hotspot. Co to takiego i jak ją włączyć na swoim urządzeniu z systemem Android lub iOS? Odpowiadamy w artykule na te pytania.
Co to jest hotspot?
Hotspot to punkt dostępu umożliwiający korzystanie z internetu po podłączeniu się do sieci bezprzewodowej z poziomu urządzeń przenośnych – np. laptopa, smartfona czy tabletu. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu routera lub modemu. Hotspoty znajdują się w wielu miejscach ogólnodostępnych, m.in. w kawiarniach, restauracjach, bibliotekach, na dworcach, lotniskach czy w środkach komunikacji publicznej. Zazwyczaj z internetu można korzystać bezpłatnie – uzyskanie dostępu może wymagać akceptacji regulaminu.
Co to jest hotspot w telefonie?
Korzystanie z publicznych hotspotów może być niebezpieczne i narażać na przechwycenie poufnych danych osobowych. Punkt dostępu można również stworzyć samemu, korzystając z odpowiedniej funkcji w swoim telefonie. Będzie on wtedy wykorzystywany jako modem, który utworzy nową sieć bezprzewodową Wi-Fi. Zbliżoną funkcją do hotspota jest tethering – w tym przypadku internet można udostępnić nie tylko bezprzewodowo, lecz także za pomocą kabla USB.
Aby włączyć hotspot, trzeba uruchomić komórkową transmisję danych na smartfonie. Po uruchomieniu hotspota będą mogły łączyć się z nim inne urządzenia mobilne znajdujące się w zasięgu sieci, wyposażone w kartę sieciową zgodną ze standardem Wi-Fi 802.11. Możliwe będzie korzystanie z internetu jednocześnie na kilku urządzeniach.
Używanie funkcji hotspota mobilnego wiąże się z szybkim rozładowywaniem baterii w telefonie. Dlatego warto na czas korzystania z tej opcji podłączyć swojego smartfona do źródła ładowania. Po zakończeniu używania internetu wskazane będzie wyłączenie opcji hotspot.Kiedy może się przydać funkcja hotspot?
Włączenie hotspota mobilnego może się przydać zwłaszcza podczas pracy nad ważnymi projektami. W sytuacji nagłej przerwy w działaniu internetu, np. z powodu awarii sieci, będzie można kontynuować pracę na laptopie. Hotspot jest także przydatny podczas podróży – można wtedy udostępniać internet znajomym, którzy znajdują się poza zasięgiem sieci swojego operatora.
Jak włączyć hotspot na urządzeniu z Androidem?
Telefony z systemem Android umożliwiają udostępnianie internetu maksymalnie dziesięciu urządzeniom jednocześnie.
Aby utworzyć mobilny hotspot:
- Włącz komórkową transmisję danych w telefonie.
- Wejdź do ustawień urządzenia i otwórz zakładkę „Połączenia”, „Sieci” lub „Sieć i internet” – w zależności od modelu smartfona.
- Wybierz opcję „Router Wi-Fi”, „Udostępnianie internetu” lub „Hotspot i tethering”.
- Włącz funkcję „Hotspot Wi-Fi”, „Router Wi-Fi” lub „Przenośny hotspot Wi-Fi”.
- Możesz opcjonalnie ustawić hasło w zakładce „Skonfiguruj hotspot Wi-Fi”.
- Sprawdź nazwę utworzonego hotspota.
Aby rozpocząć korzystanie z internetu na innym urządzeniu:
- Odszukaj nazwę nowej sieci na liście połączeń Wi-Fi.
- Wprowadź hasło.
- Kliknij „Połącz”.
Jak zrobić hotspot na urządzeniu iOS?
Przedstawiamy również instrukcję, jak zrobić hotspot z telefonu iPhone. Maksymalna liczba urządzeń, które mogą się połączyć z punktem dostępu, zależy od modelu smartfona oraz operatora.
- Włącz komórkową transmisję danych na telefonie.
- Wybierz opcję „Hotspot osobisty”.
- Stuknij w funkcję „Udostępnianie internetu – przez mobilny punkt Wi-Fi”.
- Aby ustawić hasło, wejdź w „Ustawienia”, stuknij w opcję „Hotspot osobisty”, a następnie „Hasło Wi-Fi” i wprowadź hasło.
- Połącz się z punktem dostępu na innym urządzeniu, odnajdując hotspot na liście sieci Wi-Fi.
Pakiety szybkiego internetu w ofercie Netia Mobile
Już wiesz, jak zrobić hotspot w telefonie. Aby możliwe było udostępnianie w ten sposób szybkiego łącza, potrzebujesz pakietu komórkowej transmisji danych. Najlepiej jeśli będziesz mieć do dyspozycji możliwie jak największy limit, który nie wyczerpie się przed zakończeniem pracy. W naszej ofercie Netia Mobile 5G otrzymasz do dyspozycji 30 GB lub 72 GB szybkiego i stabilnego internetu 5G. Po wykorzystaniu dostępnego transferu danych nadal możesz korzystać z sieci z prędkością 1 Mb/s.
Jeśli nie masz dostępu do sieci 5G, możesz również skorzystać z naszej oferty Netia Mobile LTE 4G – do wyboru masz pakiet 12 GB lub 2 GB. Zarówno w ofercie Netia Mobile 5G, jak i Netia Mobile zapewnimy ci nielimitowane połączenia głosowe na numery komórkowe i stacjonarne w kraju, a także SMS-y i MMS-y bez limitu .
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty