01 czerwca 2023
Połączenia konferencyjne – jaki internet do nich wybrać?
Połączenia konferencyjne to jeden z podstawowych sposobów komunikacji w trakcie pracy zdalnej. Do ich obsługi potrzebujesz szybkiego i stabilnego internetu. Sprawdź, czym kierować się przy podejmowaniu decyzji.
Co to są połączenia konferencyjne?
Połączenia konferencyjne to nowoczesna metoda prowadzania konwersacji w trybie online jednocześnie przez kilka osób. Mogą one uczestniczyć w konferencji z dowolnego miejsca w zasięgu internetu – z różnych miast, krajów, a nawet kontynentów.
Do przeprowadzenia wideokonferencji potrzebujesz przede wszystkim:
- komputera lub urządzenia mobilnego,
- sprawnego internetu,
- kamery internetowej,
- mikrofonu,
- oprogramowania do przesyłania obrazu i dźwięku.
Połączenia konferencyjne przez internet zapewniają wiele korzyści, w tym wygodę oraz oszczędność na dojazdach – zarówno pieniędzy, jak i czasu.
Połączenia konferencyjne – jaki internet sprawdzi się najlepiej?
Potrzebujesz internetu do wideokonferencji? W zależności od potrzeb możesz wybrać łącze światłowodowe lub mobilne.
Jaki internet stacjonarny do wideokonferencji?
Planujesz nawiązywać połączenia konferencyjne wyłącznie lub głównie w swoim domu? W takim przypadku optymalnym wyborem będzie internet światłowodowy. To stacjonarne łącze, które pozwala osiągać prędkość pobierania nawet do 1 GB/s. Tak duży download zapewnia wysoką jakość obrazu, dzięki czemu możesz dokładnie widzieć pozostałych uczestników wideokonferencji. Internet światłowodowy gwarantuje również sporą prędkość wysyłania – może ona wynieść nawet 300 Mb/s.
Niewątpliwą zaletą światłowodów jest niezawodność takiego łącza. Masz pewność stabilnej transmisji bez względu na pogodę, obciążenia sieci czy jakiekolwiek czynniki zakłócające. Najbardziej stabilne połączenie uzyskasz, jeśli będziesz nawiązywać transmisję bezpośrednio przy użyciu kabla Ethernet.
Jaki internet mobilny do połączeń konferencyjnych?
Jeśli chcesz mieć możliwość uczestnictwa w zdalnych konferencjach z dowolnego miejsca, wybierz internet mobilny. Przy jego użyciu możesz nawiązywać połączenia konferencyjne nie tylko w domu, lecz także w czasie podróży – wystarczy, że znajdziesz się w zasięgu sieci swojego operatora.
Aby korzystać z internetu mobilnego, wystarczy umieścić kartę SIM w przenośnym modemie lub routerze z funkcją modemu, a następnie skonfigurować punkt APN. Nie musisz ciągnąć kabli po mieszkaniu ani wykonywać odwiertów, dlatego z łącza skorzystasz nawet w wynajmowanym lokalu.
Przy wyborze internetu mobilnego do połączeń konferencyjnych zwróć uwagę zwłaszcza na dostępny limit transferu danych. W trakcie wideokonferencji zużyjesz sporo megabajtów, dlatego przyda ci się możliwie jak największy pakiet, najlepiej 500 GB lub nawet 1000 GB.
Upewnij się, z jakich rodzajów sieci komórkowych będziesz mógł korzystać. Dobre parametry połączenia zapewnią ci dwa najnowsze standardy – LTE 4G i 5G. Sprawdź także, czy operator nie nakłada żadnych ograniczeń prędkości w ramach dostępnych technologii.
Niezakłócone wideokonferencje z internetem od Netii
W naszej ofercie znajdziesz zarówno pakiety internetu światłowodowego, jak i mobilnego, które zapewnią ci wygodną obsługę wideokonferencji. Możesz wybrać jeden z trzech wariantów prędkości światłowodów – do 1 Gb/s, 600 Mb/s lub 300 Mb/s. W cenie abonamentu otrzymasz router Wi-Fi, za pomocą którego utworzysz sieć bezprzewodową lub połączysz się z internetem, używając kabla Ethernet.
Oferujemy także pakiety internetu mobilnego LTE i 5G. Do wyboru masz duże pakiety transferu danych (500 GB lub 1000 GB) bez limitu prędkości. Możesz zdecydować się na ofertę z nowoczesnym routerem w cenie abonamentu.
Jeśli chcesz korzystać z internetu bezprzewodowego w swoim domu, wybierz nasz mobilny internet domowy LTE z pakietem danych 100 GB, 500 GB lub 1000 GB. Na czas trwania umowy udostępnimy ci router z zewnętrzną anteną i wzmocnioną kartą SIM na każdą pogodę. Dzięki temu uzyskasz stabilne połączenie z siecią w całym domu.
Bez względu na to, którą z naszych ofert wybierzesz, możesz dodatkowo skorzystać z usługi Bezpiecznego Internetu. Uchronisz dzięki niej swój komputer i urządzenia mobilne przed złośliwym oprogramowaniem, SPAM-em czy kradzieżą poufnych danych.
Sprawdż też, na czym polega telekonferecja przez internet w przypadku spotkań firmowych, oraz wybierz nowy poziom zintegrowanej komunikacji z chmury.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty