05 października 2023
Telefon się nagrzewa? Sprawdź, dlaczego oraz co zrobić w takiej sytuacji!
Twój telefon się nagrzewa i szybko rozładowuje? Sprawdź, co może być przyczyną. Dowiedz się również, jak zapobiegać nadmiernemu grzaniu się smartfona i co zrobić, jeśli zacznie być gorący.
Telefon się nagrzewa – czy to powód do obaw?
Do pewnego stopnia każdy telefon się nagrzewa w trakcie pracy i pod wpływem zewnętrznych warunków. Może jednak dojść do spadku wydajności urządzenia, a nawet jego uszkodzenia, jeśli nagrzeje się do temperatury powyżej 45 °C. W takim przypadku staje się tak gorący, że trudno utrzymać go w dłoniach. Na ekranie może pojawić się wtedy komunikat ostrzegający o ryzyku awarii telefonu. Powodem do niepokoju jest także sytuacja, kiedy telefon się grzeje i szybko rozładowuje.
Dlaczego telefon się grzeje?
Sprawdź potencjalne przyczyny tego, że telefon się grzeje.
Intensywne korzystanie z urządzenia
Smartfon szybko się nagrzewa, jeśli przez wiele godzin używasz go do czynności, które wymagają wykorzystania dużej mocy procesora, w tym:
- grania w gry sieciowe,
- streamowania,
- pobierania dużych plików,
- oglądania filmów w wysokiej jakości 4K lub 8K,
- oglądania telewizji internetowej w telefonie,
- przywracania kopii zapasowej,
- synchronizacji telefonu z chmurą,
- korzystania z funkcji tetheringu i Bluetooth.
Nieaktualne oprogramowanie
Telefon może nadmiernie się grzać, gdy korzystasz z nieaktualnej wersji systemu operacyjnego lub aplikacji. Jest to spowodowane intensywną pracą, jaką musi wykonać procesor.
Niewłaściwy sposób ładowania
Smartfon szybko się grzeje, jeśli ładujesz go nieoryginalną ładowarką – zwłaszcza gdy korzystasz z funkcji szybkiego ładowania. Problem może także wywołać uszkodzony kabel USB.
Włączone aplikacje w tle
Niektóre programy działają w tle i obciążają procesor – nawet gdy w danym momencie z nich nie korzystasz.
Uszkodzony sprzęt
Telefon intensywnie się nagrzewa na skutek uszkodzenia podzespołów, np. procesora, układu graficznego czy ładowarki.
Zainfekowanie urządzenia wirusem
Złośliwe oprogramowanie może wykorzystywać zasoby telefonu, jeśli np. powiela pliki czy włącza różne procesy. Prowadzi do tego, że telefon szybciej się nagrzewa.
Nieprawidłowe ustawienia telefonu
Zwróć uwagę m.in. na jasność ekranu, tryb zarządzania energią oraz włączone funkcje, z których w danym momencie nie korzystasz.
Niekorzystne warunki przechowywania
Szybkie nagrzewanie się telefonu często jest wywołane bezpośrednim wpływem wysokiej temperatury i promieniowania słonecznego. Urządzenie będzie się także przegrzewać, gdy przykryjesz je ciepłym materiałem, np. kołdrą lub kocem, położysz w pobliżu grzejnika czy będziesz używać ciepłego pokrowca w upalne dni.
Co zrobić, gdy telefon jest gorący?
Co zrobić, gdy telefon się przegrzewa i nie można już z niego korzystać? W pierwszej kolejności należy go wyłączyć i odłączyć od ładowarki. Warto też wyjąć urządzenie z etui i przenieść w chłodne miejsce, bez bezpośredniego wystawienia na promienie słoneczne. Włącz telefon dopiero wtedy, gdy ostygnie. Jeśli się nie włącza przez dłuższy czas, być może konieczna będzie wizyta w serwisie GSM.
Chcesz, aby Twój telefon jak najdłużej był w pełni sprawny i nie rozładowywał się po krótkim czasie? Sprawdź, co możesz w tym celu zrobić:
- planuj przerwy podczas dłuższego korzystania z urządzenia – zwłaszcza gdy używasz go do grania, streamowania, oglądania filmów czy pobierania dużych plików,
- odinstaluj niepotrzebne aplikacje – usuń je, jeśli przez dłuższy czas z nich nie korzystasz,
- wyłącz funkcje, które nie są Ci potrzebne – np. Bluetooth, tethering czy Wi-Fi,
- zainstaluj oprogramowanie antywirusowe – najlepiej z funkcją automatycznych aktualizacji i ochroną w czasie rzeczywistym,
- zapewnij odpowiednie warunki – chroń telefon przed słońcem, wysoką temperaturą i zakłóconą wentylacją,
- włącz tryb oszczędzania energii,
- zmniejsz liczbę widgetów na ekranie,
- korzystaj z oryginalnych podzespołów – chodzi zwłaszcza o ładowarkę, kabel USB i słuchawki. Jeśli chcesz używać zamienników, wybieraj tylko takie, które mają najbardziej zbliżone parametry do oryginału,
- dopasuj jasność ekranu do otoczenia – im jest większa, tym telefon szybciej się nagrzewa,
- wymień telefon na nowy – stary model będzie się szybko nagrzewał, zwłaszcza z powodu uszkodzeń podzespołów oraz zbyt słabych parametrów do obsługi najnowszych aplikacji, filmów itp.
Pomożemy Ci wybrać nowy telefon!
Nasi klienci mogą wybierać spośród wielu telefonów czołowych producentów, w tym Xiaomi, Huawei, Aple, Samsung czy Motorola. Wybierz model, który chcesz mieć, i skontaktuj się z nami przez formularz. Podczas rozmowy nasz konsultant pomoże Ci kupić smartfon z ratami 0% na okres od 12 do 36 miesięcy – bez pośrednictwa banku. Nie musisz mieć u nas numeru telefonu ani pakietu telefonii komórkowej. Telefon możesz dostać wraz z dowolną usługą z oferty Netii, np. internetem czy telewizją. Raty będziemy doliczać do Twojego abonamentu.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Jeśli chce Pan/i żebyśmy się skontaktowali w sprawie produktów i usług Netii, proszę zostawić swój numer telefonu
Administratorem danych osobowych jest Netia S.A. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody, w celu obsługi procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługi postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie.
Informacja Netia S.A. o przetwarzaniu danych osobowych osób zainteresowanych usługami i produktami Netia S.A./podmiotów trzecich współpracujących z Netia S.A.
-
-
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
- 1. Netia S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 801802803, 227111111 lub z tel. kom. 793800300), pisemnie na adres: Netia S.A. – Dział Obsługi Reklamacji, skr. pocztowa nr 597, 40-950 Katowice S105, jeśli jesteś naszym klientem elektronicznie poprzez formularz na stronie Netia Online, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
- 2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@netia.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
-
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- 3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne aby Netia S.A. mogła przedstawić osobie zainteresowanej ofertę lub informację dotyczącą usług i produktów Netia S.A. lub innych podmiotów.
- 4. Dane osobowe są przetwarzane:
I. w celu wskazanym w treści wyrażonej zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
II. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Netia S.A. lub strony trzeciej, takich jak obsługa procesów wewnętrznych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, obsługa postępowań cywilnych i egzekucyjnych, administracyjnych, karnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
III. w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Komu dane osobowe będą przekazywane
- 5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, marketingu, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Cyfrowy Polsat.
- 6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
- 7. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
-
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych
- 8. Przysługuje Pani/Panu prawo sprostowania danych, dostępu do danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
- 9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
- 10. W odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- 11. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
-
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- 12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Do przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisów i portali internetowych ma zastosowanie Polityka Prywatności.
Preferujesz inne formy kontaktu?
Dziękujemy
Nasz konsultant wkrótce skontaktuje się z Tobą
w celu przedstawienia odpowiedniej oferty