14 listopada 2018
Co zrobić, gdy internet działa mi wolno?
W pierwszej kolejności wykonaj test prędkości łącza, zanim to zrobisz upewnij się, że są spełnione następujące warunki:
- komputer jest podłączony przez kabel sieciowy do routera, jeżeli komputer ma kartę WiFi wyłącz ją/rozłącz połączenie WiFi
- wszelkie aplikacje, które obciążają łącze są wyłączone (np. pobieranie plików, otwarte strony)
- do routera jest podłączone tylko jedno urządzenie- odłącz pozostałe komputery, dekodery, wyłącz WiFi na wszystkich urządzeniach
- nie korzystaj z testerów prędkości, których serwery umieszczone są poza granicami Polski
Zmierz prędkość na stronie Test prędkości
Jeśli wynik pomiaru jest za niski w stosunku do wykupionej taryfy, odłącz kabel zasilający od routera na 15 sekund i wykonaj test ponownie.
Jeśli wykonujesz test na urządzeniu podłączonym przez WiFi i zauważasz znaczące spadki transferu sprawdź czy porady dotyczące ustawień połączenia bezprzewodowego zawarte w artykule [Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi?] przyniosą poprawę.
Pamiętaj, że technologie bezprzewodowej transmisji danych nie są doskonałe i na jakość połączenia ma wpływ wiele czynników zewnętrznych niezależnych od operatorów. W związku z tym, nie w każdej sytuacji zagwarantujemy Ci maksymalny transfer wynikający z zawartej umowy.
Jeżeli transfer jest prawidłowy, ale obserwujesz powolne otwieranie stron internetowych zajrzyj do tego tematu [Mam problem z otwieraniem stron internetowych].