14 listopada 2018
Co zrobić, gdy nie działa mi internet?
Jeżeli korzystasz z kabla sieciowego do połączenia z routerem sprawdź ikonę połączenia sieciowego. Przekreślony na czerwono komputer oznacza, że kabel jest odłączony lub uszkodzony. Profilaktycznie przełącz kabel do innego portu ETH w routerze oraz sprawdź swoją kartę sieciową. Odpowiedź na pytanie jak powinna być skonfigurowana karta sieciowa na komputerze znajdziesz TUTAJ
Jeżeli wszystkie diody świecą prawidłowo, ikonki połączenia sieciowego sygnalizują nawiązane połączenie, ale mimo to nie możesz otworzyć żadnej strony to problem, który napotkałeś może mieć związek z błędną konfiguracją lub awarią serwerów DNS. Wskazówki dotyczące tego problemu znajdziesz TUTAJ.
Brak dostępu do Internetu może być spowodowany różnymi czynnikami. Zanim zdecydujesz się na kontakt z Netią w celu zgłoszenia awarii sprawdź czy możesz rozwiązać problem samodzielnie.
Sprawdź poniżej jakie kroki możesz wykonać samodzielnie aby rozwiązać problem z internetem jeżeli posiadasz:
- Router Netia Spot
- Router Technicolor TC7200
- Komputer podłączony do modemu (sieć Dialog)
- Inny router
- Mam router Netia Spot
Sprawdź kolor diody- świeci na biało zweryfikuj czy Twoje urządzenie podłączone jest do Routera.
Połączenia przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy jest podłączony do komputera oraz odpowiedniego portu według poniższego oznaczenia:
W zależności od posiadanego modelu Netia Spot możesz mieć różne oznaczenie portów na urządzeniu komputer powinien być podłączony do jednego z portów zaznaczonych na zielono, nie może być podłączony do pierwszego portu-zaznaczonego na czerwono.
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz na spodzie routera). Wykrzyknik bądź „brak zasięgu” na ikonie sieci bezprzewodowych oznacza problem w połączeniu WiFi.
Jeśli powyższa diagnostyka nie pomogła, a dioda na routerze Netia Spot świeci bądź miga na czerwono, sprawdź podłączenie przewodu pomiędzy routerem a gniazdkiem telefonicznym oraz odłącz kabel od zasilania na 15 sekund.
- Mam router Technicolor TC7200
Odłącz urządzenie na 15 sekund z zasilania.
Po podłączeniu do sieci pierwsze cztery diody powinny świecić na zielono – w przypadku, gdy któraś dioda nie świeci, skontaktuj się z Centrum Obsługi Technicznej pod numerem 801802803
Połączenie przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest do komputera oraz do routera, poprawne połączenie sygnalizuje odpowiednia dioda Ethernet
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz na spodzie routera):
- Mam komputer podłączony do modemu (sieć Dialog)
Najczęściej wykorzystywanym połączeniem na sieci Dialog jest połączenie szerokopasmowe (podłączenie komputera bezpośrednio do modemu). Jak skonfigurować połączenie szerokopasmowe?
Odłącz modem na 15 sekund z zasilania, sprawdź podłączenie przewodu pomiędzy gniazdkiem telefonicznym i modemem oraz pomiędzy modemem i komputerem.
Jeżeli posiadasz swój dodatkowy router podłączony do modemu, sprawdź jego konfigurację bądź podłącz komputer do modemu z pominięciem routera i skonfiguruj połączenie szerokopasmowe Jak skonfigurować połączenie szerokopasmowe?
W Twoim modemie jest więcej niż jeden port ETH? -sprawdź, czy komputer podłączony jest do wejścia oznaczonego LAN1 / LAN A, przykładowo:
Modem- ZTE ZXDSL 832CII
Modem - ASMAX AR-904 biały
Modem/router - INNBOX V50
Alcatel-Lucent 7342 ISAM FTTU
- Mam inny router
Odłącz urządzenie na 15 sekund z zasilania i podłącz ponownie.
Sprawdź stan diody ADSL/VDSL, jeżeli miga, nie świeci bądź świeci na czerwono, oznacza to fizyczny brak połączenia z centralą. Zweryfikuj podłączenie przewodu pomiędzy routerem a gniazdkiem telefonicznym.
Upewnij się, że przed routerem nie został podłączony mikrofiltr (nie powinno go tam być)
Jeżeli dioda ADSL świeci, sprawdź diodę PPP/Internet- kolor czerwony bądź zgaszona dioda oznaczają brak konfiguracji urządzenia /błędną konfigurację, lub nieprawidłowości na centrali. Zweryfikuj konfigurację swojego urządzenia
Diody ADSL oraz PPP świecą? Sprawdź, czy komputer łączy się z routerem:
Połączenie przewodowe:
Sprawdź czy kabel sieciowy jest podłączony do komputera oraz do routera, poprawne połączenie sygnalizuje odpowiednia dioda Ethernet/LAN
Połączenie WiFi:
Sprawdź czy Twój komputer połączony jest z siecią bezprzewodową (nazwę sieci oraz hasło znajdziesz prawdopodobnie na spodzie routera):