14 listopada 2018
Co zrobić, gdy połączenie z internetem jest zrywane?
Stabilność działania usługi zweryfikuj na komputerze połączonym kablowo z routerem. Zrestartuj router i komputer.
Jeśli połączenie jest nadal niestabilne sprawdź połączenie na linii gniazdko-router. Zwróć uwagę na końcówki przewodu - jeśli są luźne, dociśnij je. Jeżeli korzystasz z telefonu stacjonarnego, który podłączony jest do tego samego gniazdka co router, sprawdź rozdzielacz sygnału (splitter). Upewnij się czy urządzenia są prawidłowo podłączone.
Sprawdź również stabilność usługi na tak zwanej czystej linii, czyli odłącz wszelkie mikrofiltry, rozdzielacze oraz telefon od gniazdka i podłącz jedynie kabel, który prowadzi do routera.
Zwróć uwagę na zachowanie diody odpowiedzialnej za połączenie (czy gaśnie zamiast świecić światłem ciągłym). Jeśli na routerze nie zauważasz żadnych niepokojących objawów to zerwania następują prawdopodobnie w sieci lokalnej lub bezprzewodowej.
Jeżeli komputer podłączony jest przewodem do routera sprawdź stan przewodu oraz czy wtyczki nie są poluzowane. Sprawdź działanie na innym przewodzie. Rozłączenia objawiają się najczęściej komunikatem na komputerze: "Połączenie lokalne, kabel sieciowy jest odłączony". Instrukcję rozwiązywania problemów z połączeniem bezprzewodowym znajdziesz tutaj [Jak rozwiązać problemy z połączeniem przez Wi-Fi?].